Kan het zijn dat U of uw KENNIS het verkeerd heeft?
In de regel wordt voor iedere 2 uur niet gewerkte taakstraf 1 dag vervangende hechtenis ten uitvoer gelegd/geëist.
Moderator: Moderatorteam
Kan het zijn dat U of uw KENNIS het verkeerd heeft?
Waarom, waarom, weten wij veel.Blonde schreef: 09 nov 2020, 17:04 sorry ik kan niet op iedereen reageren.
@swat @pim
Maar jullie zeggen eigenlijk precies wat mijn punt is in jullie reactie. Waarom deze moeder vervolgen? Er is slecht bewijs, krampachtig tot een besluit komen onderling, zonder bijkomst van een rechter, een brief sturen met een verkeerde straf? Waarom valt moeder niet onder die procent dat ze denken die seponeren we. Waarom deze moeder lastig vallen met dit.
Als je als OM denkt dat zij een 'zaak, met genoeg bewijs' hebben, dan geef je dit door aan de rechter. Dan ga je niet zelf rechter spelen en moeder proberen te pushen met een bemiddeling, als moeder weigert, nog keer een bemideling doorduwen per telefoon. Want ze hebben haar gebeld!! en dan nu komen met een rare taakstraf van een uur.
De rechter zal juist na het horen van moeders kant van het verhaal juist milder zijn of zelfs zeggen dit is geen zaak. Daar is het OM bang voor is mijn vermoeden.
P.s De politie vond het nodig nadat ze / hij informatie over moeder opvroeg te melden dat 'moeder ook geen lieverdje is gezien haar strafblad'. Erg onprofessioneel naar mijn menig! Houd dat voor je in het vervolg.
@Jan Gelukkig heeft ze een goeie advocaat die ze vaker heeft gehad en wel weet wat die doet. Hij zal ook zeker in verzet gaan uitieindelijk
groet
Er is sprake van een strafbeschikking dus een vervangende hechtenis is niet mogelijk.van the Hill schreef: 09 nov 2020, 18:35Wetstekst
Artikel 22d Strafrecht
1.In het vonnis waarbij taakstraf wordt opgelegd, beveelt de rechter, voor het geval dat de veroordeelde de taakstraf niet naar behoren verricht, dat vervangende hechtenis zal worden toegepast.
2.De duur van de vervangende hechtenis wordt in gehele dagen, weken of maanden vastgesteld.
3.De vervangende hechtenis beloopt ten minste één dag en ten hoogste vier maanden. Voor elke twee uren van de taakstraf wordt niet meer dan één dag opgelegd.