Ik begrijp je gedachtengang maar de collega moet wel een behoorlijke *** zijn om je dan op te schrijvenBert schreef:Hoe zit dat dan bij een aanrijding ? Stel er is een aanrijding waardoor ik, als ik door wil rijden, over een doorgetrokken witte streep moet. De politie staat erbij maar is druk met het opnemen van de aanrijding. Logisch, moet (helaas) ook gebeuren. Zou ik dan net zolang moeten wachten totdat één van de agenten mij een seintje geeft dat ik wel over de doorgetrokken streep mag ? Of totdat de wrakken afgesleept zijn ?
doorgetrokken witte streep overschrijden
Moderator: Moderatorteam
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
-
Bert TS
- Infopolitie Gast
-
drie1347 TS
- Infopolitie Gast
Ik kreeg pas ook een bekeuring voor het rijden over een doorgetrokken
streep. (Op de snelweg)
De verkeersagent heeft 'm echter drastisch verlaagd.
Van honderd?nogwat? naar € 45,-
Hij vondt het rijden over een doorgetrokken streep op de snelweg minder gevaarlijk als op een provinciale weg, terwijl het boetebedrag hetzelfde is.
Daarom was heeft 'ie me gematst. Erg aardig hoor! :toost:
streep. (Op de snelweg)
Hij vondt het rijden over een doorgetrokken streep op de snelweg minder gevaarlijk als op een provinciale weg, terwijl het boetebedrag hetzelfde is.
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
Sterk verhaal. Zo ver ik weet heb je die bevoegdheid niet als politieambtenaar. Wel is het zo dat het boetebedrag voor brom/snorfietsers en bestuurders van gehandicaptenvoertuigen met motor € 40,- is bij het overschrijden van een doorgetrokken streep.drie1347 schreef:Ik kreeg pas ook een bekeuring voor het rijden over een doorgetrokken
streep. (Op de snelweg)
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Een agent kan zelf niet de hoogte van een boete bepalen. Die wordt geautomatiseerd vastgesteld en kent geen ruimte voor 'gemarchandeer'.
De enige optie die wel bestaat is dat er een bon is uitgeschreven voor een ander feit en de kans bestaat dat ik daar verder niets van wil weten...
De enige optie die wel bestaat is dat er een bon is uitgeschreven voor een ander feit en de kans bestaat dat ik daar verder niets van wil weten...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
-
drie1347 TS
- Infopolitie Gast
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
-
drie1347 TS
- Infopolitie Gast
-
etienne TS
- Infopolitie Gast
Nu worden er allerlei voorbeelden verzonnen waarbij het begrijpelijk is dat men een verkeersregel overtreedt. Maar de wetgeving is zeer rechtlijnig en laat geen ruimte voor dit soort bijzondere omstandigheden.Bert schreef:Hoe zit dat dan bij een aanrijding ? Stel er is een aanrijding waardoor ik, als ik door wil rijden, over een doorgetrokken witte streep moet. De politie staat erbij maar is druk met het opnemen van de aanrijding. Logisch, moet (helaas) ook gebeuren. Zou ik dan net zolang moeten wachten totdat één van de agenten mij een seintje geeft dat ik wel over de doorgetrokken streep mag ? Of totdat de wrakken afgesleept zijn ?
Dus over de vraag óf er een verkeersregel is overtreden bestaat mijns inziens geen discussie.
Gelukkig heeft de politie dan nog altijd de keuze om in die omstandigheden niet te schrijven.
Dus om concreet te zijn: Er is een ongeval gebeurd en de weg wordt geblokkeerd en de politie geeft niet de aanwijzing om de doorgetrokken streep te overschrijden, dan heb je maar gewoon te wachten.
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast