doorgetrokken witte streep overschrijden

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

At Slotboom TS
Infopolitie Gast

doorgetrokken witte streep overschrijden

Ongelezen bericht door At Slotboom »

Om een stilstaande auto te passeren, moest ik een doorgetrokken streep
tussen rijstroken met verkeer in beide richtingen overschrijden.

De stilstaande automobilist stond met iemand aan de rechterzijde van de auto te praten.

Daar ik deze stilstaande auto passeerde ben ik voor bovenstaand feit bekeurd, met een sanctie bedrag van €125,=.

Ik kan toch onmogelijk achter een stilstaande auto gaan wachten, of deze wel weer eens gaat rijden?

Graag hoor ik Uw reactie.
etienne TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door etienne »

Een doorgetrokken streep blijft een doorgetrokken streep.
Dat een auto voor u stil staat en uw doorgang blokkeert is geen rechtvaardiging voor u om dan de doorgetrokken streep te overschrijden.

Op de vraag wat u dan had moeten doen; Aan de automobilist voor u vragen, cq. verzoeken weer door te rijden, aangezien hij/zij het overige verkeer ophoudt.
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

Als de heer Slotboom de juiste situatie beschrijft dan is het onbegrijpelijk dat daarvoor een beschikking is opgelegd.

Als we nu klagen dat de politie aan respect en achting verliest dan ligt hierin één van de oorzaken.
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

etienne schreef:Een doorgetrokken streep blijft een doorgetrokken streep.
Dat een auto voor u stil staat en uw doorgang blokkeert is geen rechtvaardiging voor u om dan de doorgetrokken streep te overschrijden.
Dus als er bijvoorbeeld een vrachtauto aan het lossen is moet ik wachten tot die klaar is met lossen ?? Dat is heel goed voor de verkeersdoorstroming waar iedereen zich zo druk om maakt.

Als dat zo is verzoek ik jou vriendelijk mijn werkgever even te bellen met deze verklaring. Want als ik dat zou doen zou ik iedere dag te laat zijn. En nee, ik kan geen andere route nemen. En eerder wegrijden van huis is ook geen optie.
Dusty
Deskundige
Geslacht:

Ongelezen bericht door Dusty »

Mofkap schreef:Als de heer Slotboom de juiste situatie beschrijft dan is het onbegrijpelijk dat daarvoor een beschikking is opgelegd.

Als we nu klagen dat de politie aan respect en achting verliest dan ligt hierin één van de oorzaken.
Daar kan ik mij alleen maar bij aansluiten.
Ik zou zonder meer hetzelfde doen en niet gaan wachten tot de prater weer zijn weg gaat vervolgen.
Zou ik daar voor bekeurd worden, wat ik mij overigens nauwelijks kan voorstellen, dan zou ik de bewuste agent(e) RUSTIG proberen te overtuigen dat dit niet direct bekeuringswaardig is.
Beter zou het dan zijn om de prater eens aan te spreken of eventueel te bekeuren, omdat hij door zijn gedrag andere weggebruikers 'dwingt' om een overtreding te begaan. :?
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Als we nu klagen dat de burger aan respect en achting verliest dan ligt in deze opmerking één van de oorzaken.

Generaliseren is zo makkelijk.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
etienne TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door etienne »

Of het sympatiek is van de agent gaat het niet om. De "vraag" is of de bekeuring terecht is. En ik zeg ja.

Als een vrachtwagen staat te lossen, en de boel blokkeert, dan is hij daarvoor verantwoordelijk en handelt hij in strijd met art 5 WVW.
Maar het is toch logisch dat een ander dan niet de verkeersregels mag overtreden?
Als je in een file staat, dan is het toch ook niet de bedoeling dat je over de vluchtstrook gaat? Want dat komt op het zelfde neer.
Dusty
Deskundige
Geslacht:

rich schreef:Als we nu klagen dat de burger aan respect en achting verliest dan ligt in deze opmerking een van de oorzaken.

Generaliseren is zo makkelijk.
Ben ik ook wel weer met je eens, rich.
Hoewel ik (gelukkig) nog nooit een bekeuring heb gehad, dus ook niet ten onrechte, zou ik mij daar behoorlijk kwaad over maken.
ALS het verhaal van de TS klopt, dan zou ik ook verbolgen zijn en het er ook niet bij laten zitten.
Maar zoals al gemeld, ik zou eerst rustig met de bewuste agent(e) in conclaaf gaan en er vanuit gaan dat deze dan in zou zien dat dit niet echt eerlijk is..............
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Maar een eenzijdig verhaal vind ik altijd nog te subjectief om te oordelen.

Ik ken niet zoveel agenten die hiervoor onverbiddellijk een bon uitschrijven en vraag me dan ook serieus af of er niks meer is gebeurd...

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Dusty
Deskundige
Geslacht:

etienne schreef:Of het sympatiek is van de agent gaat het niet om. De "vraag" is of de bekeuring terecht is. En ik zeg ja.

Als een vrachtwagen staat te lossen, en de boel blokkeert, dan is hij daarvoor verantwoordelijk en handelt hij in strijd met art 5 WVW.
Maar het is toch logisch dat een ander dan niet de verkeersregels mag overtreden?
En het is toch ook logisch dat een agent(e) logisch kan nadenken en daardoor begrip voor de situatie zal tonen?
Dus in plaats van de 'overtreders' die de doorgetrokken streep overschrijden te bekeuren, de veroorzaker daarvan aan te spreken!
En alleen die bestuurders bekeuren als ze dat onveilig (als je wilt art. 5) doen............... :roll:

Als je in een file staat, dan is het toch ook niet de bedoeling dat je over de vluchtstrook gaat? Want dat komt op het zelfde neer.
Denk toch dat dit iets heel anders is en totaal niet vergelijkbaar met boven geschetste situatie. :(
Bert TS
Infopolitie Gast

Hoe zit dat dan bij een aanrijding ? Stel er is een aanrijding waardoor ik, als ik door wil rijden, over een doorgetrokken witte streep moet. De politie staat erbij maar is druk met het opnemen van de aanrijding. Logisch, moet (helaas) ook gebeuren. Zou ik dan net zolang moeten wachten totdat één van de agenten mij een seintje geeft dat ik wel over de doorgetrokken streep mag ? Of totdat de wrakken afgesleept zijn ?
Dusty
Deskundige
Geslacht:

zijlvaart67 schreef:Ik ken niet zoveel agenten die hiervoor onverbiddellijk een bon uitschrijven en vraag me dan ook serieus af of er niks meer is gebeurd...
Dat heb ik tussen de regels door ook al laten blijken; en ik weet wel dat je mij niet rechtstreeks bedoeld, Koen. :)
De agenten in mijn kennissenkring en die ik op de forum-BBQ ontmoet heb, zouden dat volgens mij ook niet doen. 8)
Dan moet er echt wel wat meer aan de hand zijn. :evil:
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Het is heel simpel, u hebt een doorgetrokken streep overschreden, zoals u zelf al aangeeft. Dit feit is gepleegd en de beschikking is dan ook volkomen terecht.

Of het fair is richting u betwijfel ik, maar ik respecteer de beslissing van de collega. Persoonlijk zou ik de auto die onnodig stil stond opschrijven voor art. 5 wvw denk ik, maar daar is de situatie te onduidelijk voor op dit moment. Maar nogmaals; uw bekeuring is en blijft terecht voor zover de situatie geschetst wordt.
Laatst gewijzigd door foreverblue op 26 okt 2005, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Dusty
Deskundige
Geslacht:

Bert schreef:Hoe zit dat dan bij een aanrijding ? Stel er is een aanrijding waardoor ik, als ik door wil rijden, over een doorgetrokken witte streep moet. De politie staat erbij maar is druk met het opnemen van de aanrijding. Logisch, moet (helaas) ook gebeuren. Zou ik dan net zolang moeten wachten totdat één van de agenten mij een seintje geeft dat ik wel over de doorgetrokken streep mag ? Of totdat de wrakken afgesleept zijn ?
Daarin wordt altijd voorzien..............
In de buurt van de aanrijding staat een extra agent die men van het bureau meeneemt en die verdekt opgesteld die de overtreders noteert en eventueel op film vastlegd, zodat men later alsnog de bon in huis krijgt. :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
Knipoogjes genoeg??? :roll:
Bert TS
Infopolitie Gast

Aha, ik vond het al zo vreemd dat die kliko uit zichzelf ging rijden toen ik vanmiddag langs zo'n aanrijding reed.
Gesloten