KruisControl schreef:En -believe me- ik heb gehoord van een diender dat ze achter een boompje gingen staan om snelheidsovertreders aan te pakken en daar waren ze dan trots op....
Tja, als ik zo eens een paar (en nee, ik hoef ze niet te noemen) nederlandse autosites bekijk is het een sport voor iedereen om dingen te doen die eigenlijk niet mogen. Zo is hardrijden een van de leukere bezigheden (en uiteraard die radardetector in het interieurlampie), en er zijn meer "sporten" te noemen.
En dat geeft overigens allemaal niks, is heel logisch, en ik kan me soms zelfs nog wel voorstellen dat het een erg leuke sport is. Het voordeel van die sport is ook dat je heeeeeeeel vaak wint, ook dat is altijd in geuren en kleuren te lezen op die sites, en ja, ik lach regelmatig om de inventiviteit van de sportieve rijders.
Maar pas wanneer iemand mee gaat sporten, een agent bijvoorbeeld, die er eens een dagje een sport van maakt om mensen inderdaad te bekeuren (dus gewoon zijn werk te doen) en dat niet met neonverlichting op zijn dak, op de radio, op de tv en in een opvallende auto vooraangekondigd gaat doen....dan is diezelfde agent ineens onsportief bezig.....hmmm, vreemd....
Besef met sport altijd dat er 2 winnaars kunnen zijn, in 99, 999999999% van de gevallen is dat de bestuurder, in de rest van de gevallen de agent.....
Neem het dan ook zo sportief op dat je toegeeft dat je een keertje NIET hebt gewonnen, en laat die agent daar dan ook eens van genieten......