'Kleven' politie

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

KruisControl TS
Infopolitie Gast

'Kleven' politie

Ongelezen bericht door KruisControl »

Beste mensen,

Onlangs gesnapt op een 60km weg waar je vroeger 80 mocht. Ik reed helaas te hard.
Ik had wel een motorrijder in het vizier die ik toch dicht op mij vond zitten. Ik ging harder rijden om 'm te lossen....
Helaas, mister bromsnor was de lachende tweede.
Ik vraag me af of ik hier bezwaar op kan maken... ?

resultaat 40km te hard. :(

Maarja, ook de plietie moet z'n werk doen en z'n quota halen. Dankzij onze commerciele regering (sorry frustratie)

Ander vraagje, ik ben al eens eerder aangehouden met rijbewijs inbeslagname, zo'n 4,5 jaar geleden. Hoe zit dat nu met die recidive regeling, is dat 5 jaar? En dat is toch pas sinds kort?
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

Bezwaar maken kan altijd. Maar of het zin heeft...........

Al zit iemand op je bumper, dan ben jij zelf nog steeds degene die zijn gaspedaal indrukt. Het is natuurlijk niet zo dat als je een bumpeklever achter je hebt, dat je dan maar ongelimteert gas mag blijven geven. :wink:
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

40km te snel dat is
Toch geen echte kattenpis
Ook bij 80 km is dat te snel
Dat beseft u zeker wel

Het verbaast mij dat u in uw wagen
Zich door een motorrijder op laat jagen
Laat hem voorbij gaan, maar heel even
Dan wordt de bon voor hem geschreven

Kijk dan hoe de humor zich ontpopt
Als hij door bromsnor wordt gestopt
U heeft een bon weten te vermijden
En kunt dan lekker verder rijden

Aan bumperklevers heb ik de pest
Voor de verkeersdoorstroming is dat funest
Regelmatig heb ik tijdens mijn ritten
Weer zo’n bumperklever voor me zitten :)
KruisKontrol TS
Infopolitie Gast

De motorrijder WAS de agent

Ongelezen bericht door KruisKontrol »

Het gaat mij om het volgende:

De motorrijder bleek agent in burger te zijn.

Ik vraag me dus af of de politie mag kleven. Ik vind dit persoonlijk een vorm van uitlokking.

Ik ben gevolgd vanaf bebouwde kom en vond dat de motoragent in burger dicht op me zat. Eenmaal buiten de bbk dacht ik ik geef wat gas om 'm te lossen. Op een gegeven moment dacht ik laat maar ik moet zometeen toch afslaan.

Had hij afstand gehouden, dan had ik niet zo heel hard gereden. Ik had geen haast.

IN de bbk heb ik niet te hard gereden.

Als het om de veiligheid gaat, zoals de agent zo wijs mededeelde, dan vraag ik me af waarom hij:

1. niet heeft opgemerkt dat mijn rechterachterlicht stuk was
2. de plots uitstappende taxichauffeur, waar ik voor moest uitwijken, niet terecht heeft gewezen (was nog in bbk).

Dus het gaat de overheid om Euro's niet om veiligheid? :shock:

Ik hoop het toch echt niet !!!!!!!!!! :evil:
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Dat uw beleving anders ligt, dat kan...

Maar het feit dat een agent (dicht?) achter u rijdt, geeft u natuurlijk niet het recht om zelf de wet te overtreden en alleen maar meer gas te geven...

Een voorlichter van 3VO heeft hetzelfde ook eens als argument gebruikt en dat is geen succes geworden...

Een lichtpuntje: De recidiveregeling voor (grote) snelheidsovertredingen bedraagt 1 jaar. :wink:

Een andere regeling is er voor u niet van toepassing aangezien u geen beginnend bestuurder bent.

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Sfinx TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Sfinx »

Ach ja, die eeuwige 'blik op de weg' discussie.................. 8)
Knakker TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Knakker »

Beste Kruiscontrol,

Ik lees in jouw berichtjes dat je vooral vindt dat anderen het verkeerd doen. Wie rijdt er nu te hard, je neemt zelf het risico een hoge boete te moeten betalen. Dat hoeft niet, dat is een keuze, begin dus niet met een vingertje naar de overheid te wijzen. Accepteer de boete dus als een kerel zou ik zeggen.

Groetjes!
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Ik heb dagelijks ook datzelfde gevoel als ik naar het werk rijdt op de A-2, allemaal auto's achter me, en als ik harder ga rijden doen zij dat ook, hmmm, misschien politie, misschien ook niet, maar ach, het leven is een grote gok, ik waag het erop, ik trek door naar de 75...... :lol: :lol: :lol:

Inderdaad een hoog blik-op-de-weg gehalte, de smoes die we al een miljard keer hebben gehoord.....
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
KruisControl TS
Infopolitie Gast

Geen smoes

Ik geef toe dat het niet correct is dat ik zo hard heb gereden.

Maar dan nog blijft de vraag waarom een agent me alleen op snelheid pakt en niet de andere twee feiten aanpakt?

Maar goed, voortaan GRRRR :twisted: 60 waar 60 mag, 30 waar 30 mag, 80 waar 80 mag en 50 waar 50 mag. Alle middelvingers en bumperklevers voortaan maar lekker negerend. Ik denk dat ik ook maar mijn achteruitkijkspiegel ga verwijderen. :roll:

En ik ga die boete gewoon betalen, ik heb wat rente opgebouwd op een rekening en dat dekt de lading ruim :P

Toch dien ik eerst nog een bezwaarschrift in. Ik vind namelijk dat agenten de veiligheid moeten waarborgen in AL hun facetten, niet alleen op snelheid. Daarom is het in mijn geval des te meer uitlokking en niet geschoten is altijd misgeschoten.

Aan de dienders: ik snap jullie standpunt, maar snappen jullie dat van mij ook? Jullie zijn er voor de burgers, niet om ze te pesten. En -believe me- ik heb gehoord van een diender dat ze achter een boompje gingen staan om snelheidsovertreders aan te pakken en daar waren ze dan trots op....
Dusty
Deskundige
Geslacht:

Re: Geen smoes

Ongelezen bericht door Dusty »

KruisControl schreef:Alle middelvingers en bumperklevers voortaan maar lekker negerend. Ik denk dat ik ook maar mijn achteruitkijkspiegel ga verwijderen. :roll:
Wat ook een mogelijkheid is.............. is om op het moment dat jij verwacht/aanvoelt dat iemand een middelvinger gaat opsteken, eventjes niet meer in de spiegel of richting de voorbijrijdende automobilist te kijken.
Mijn ervaring is dat men er dan ook geen 'plezier' aan kan beleven, want daar doet men het tenslotte voor.
Dus door dit domweg te negeren ontneem jij hen dat plezier. 8)
funkyduck
Toplid
Hoofdagent

Ongelezen bericht door funkyduck »

Ik vind het persoonlijk een slechte zaak als wie dan ook kleeft. Maar wat is kleven. Je zou in een bezwaar kunnen zeggen wat de afstand in jouw beleving was en dat je graag wilt weten wat er in de PV staat over wat de verbalisant als afstand heeft opgegeven bij het volgen.
Michael
Gewaardeerd lid
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 50

Ongelezen bericht door Michael »

KruisControl schreef: Jullie zijn er voor de burgers, niet om ze te pesten.
De politie is er voor:
De politie heeft tot taak in ondergeschiktheid aan het bevoegde gezag en in overeenstemming met de geldende rechtsregels te zorgen voor de daadwerkelijke handhaving van de rechtsorde en het verlenen van hulp aan hen die deze behoeven.
Kortweg, de politie is er voor burgers die hulp behoeven. Daarnaast is de politie er voor het handhaven van de wet.
Dat handhaven van de wet gebeurd (vaak) door het uitschrijven van een bekeuring.
In de volksmond wordt dat wel eens "pesten" genoemd.
Baksteen TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Baksteen »

KruisControl schreef:

Aan de dienders: ik snap jullie standpunt, maar snappen jullie dat van mij ook? Jullie zijn er voor de burgers, niet om ze te pesten.
Jahoor.

De meeste dienders zijn in hun vrije tijd nl ook burgers ......

En hebben dan, als ze bewust overtredingen plegen, net zoveel last van dienders die wel aan het werk zijn als jij.
De hoeveelheid last hangt overigens grotendeels af van je eigen gedrag.
Zo heb ik (privé...) eigenlijk nooit last van politie...???

Dit alles met een :wink:
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

KruisControl schreef:En -believe me- ik heb gehoord van een diender dat ze achter een boompje gingen staan om snelheidsovertreders aan te pakken en daar waren ze dan trots op....
Tja, als ik zo eens een paar (en nee, ik hoef ze niet te noemen) nederlandse autosites bekijk is het een sport voor iedereen om dingen te doen die eigenlijk niet mogen. Zo is hardrijden een van de leukere bezigheden (en uiteraard die radardetector in het interieurlampie), en er zijn meer "sporten" te noemen.

En dat geeft overigens allemaal niks, is heel logisch, en ik kan me soms zelfs nog wel voorstellen dat het een erg leuke sport is. Het voordeel van die sport is ook dat je heeeeeeeel vaak wint, ook dat is altijd in geuren en kleuren te lezen op die sites, en ja, ik lach regelmatig om de inventiviteit van de sportieve rijders.

Maar pas wanneer iemand mee gaat sporten, een agent bijvoorbeeld, die er eens een dagje een sport van maakt om mensen inderdaad te bekeuren (dus gewoon zijn werk te doen) en dat niet met neonverlichting op zijn dak, op de radio, op de tv en in een opvallende auto vooraangekondigd gaat doen....dan is diezelfde agent ineens onsportief bezig.....hmmm, vreemd....

Besef met sport altijd dat er 2 winnaars kunnen zijn, in 99, 999999999% van de gevallen is dat de bestuurder, in de rest van de gevallen de agent.....

Neem het dan ook zo sportief op dat je toegeeft dat je een keertje NIET hebt gewonnen, en laat die agent daar dan ook eens van genieten......;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
KruisControl TS
Infopolitie Gast

..::Frans::.. schreef: Tja, als ik zo eens een paar (en nee, ik hoef ze niet te noemen) nederlandse autosites bekijk is het een sport voor iedereen om dingen te doen die eigenlijk niet mogen. Zo is hardrijden een van de leukere bezigheden (en uiteraard die radardetector in het interieurlampie), en er zijn meer "sporten" te noemen.

Besef met sport altijd dat er 2 winnaars kunnen zijn, in 99, 999999999% van de gevallen is dat de bestuurder, in de rest van de gevallen de agent.....

Neem het dan ook zo sportief op dat je toegeeft dat je een keertje NIET hebt gewonnen, en laat die agent daar dan ook eens van genieten......;-)
Beste Frans,

Ik zie hardrijden op de openbare weg niet als sport, eerder als gevaar. Ik rij meestal dan ook bewust niet hard. Cruisecontrol aan en lekker relaxed rijden.

Als meer mensen dit zouden doen, en wat meer rekening met elkaar houden en afstand houden op de weg, zul je zien dat het in NL een stuk prettiger rijden wordt. :)
Gesloten