Geachte heer/mevrouw,
Op mijn oplegger (aanhangwagen), waarop ik mijn visbootje vervoer, wil ik een zgn. lichtbak monteren. Deze lichtbak is voorzien van een kentekenplaat, remlichten ed. Om mijn boot te water te laten moet ik de oplegger in het water rijden. Een lichtbak aan de onderzijde van mijn oplegger is dus onwenselijk. Mijn vraag is nu kan ik deze lichtbak monteren aan de achterzijde van mijn bootje. Zo ja is er nog een voorschrift m.b.t. de hoogte van de montage.
In afwachting op uw bericht
lichtbak aanhangwagen
Moderator: Moderatorteam
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
-
ploeger TS
- Infopolitie Gast
aanhanger
Met de lege aanhanger wordt in principe niet gereden want het te water later van de boot (bootje) vindt veelal plaats in een jachthaven c.q. aan de oever van een plas.ThunderSTreak schreef:Even een praktische vraag: hoe denkt u te gaan rijden met een lege aanhanger als de bevestigingsmogelijkheid (boot) voor de lichtbalk ontbreekt?
Een tweede vraag: heeft het geheel (oplegger en boot) een gewicht van meer of minder dan 750 kg?
Het geheel is minder dan 750 kg.[/b]
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
- donmarcello
- Roepnaam: marcel
- Geslacht:
- Leeftijd: 68
- donmarcello
- Roepnaam: marcel
- Geslacht:
- Leeftijd: 68
Maar om even op de ts zijn vraag terug te komen ,ook een aanhangwagen moet volgens de regels zijn en die zijn niet dat het licht op de boot zit,een afneembare bak op de aanhangwagen lijkt me niet zo moeilijk en voldoet meteen aan de eisen
en je weet maar nooit hoe goed de eventuele agent geslapen heeft die je toevallig tegenkomt

en je weet maar nooit hoe goed de eventuele agent geslapen heeft die je toevallig tegenkomt
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Feitelijk is het ook niet anders dat de boot de lading is en dat aan deze lading een lichtbak wordt gemonteerd. De site met inrichtingseisen (hiervoor weergegeven) geven al richtlijnen aan. Veelal wordt op deze manier gereden met boottrailers en aanhangwagens bestemd voor de landbouw.donmarcello schreef:Maar om even op de ts zijn vraag terug te komen ,ook een aanhangwagen moet volgens de regels zijn en die zijn niet dat het licht op de boot zit,een afneembare bak op de aanhangwagen lijkt me niet zo moeilijk en voldoet meteen aan de eisen
en je weet maar nooit hoe goed de eventuele agent geslapen heeft die je toevallig tegenkomt![]()
groetend gast Ploeger