lichtbak aanhangwagen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
ploeger TS
Infopolitie Gast

lichtbak aanhangwagen

Ongelezen bericht door ploeger »

Geachte heer/mevrouw,

Op mijn oplegger (aanhangwagen), waarop ik mijn visbootje vervoer, wil ik een zgn. lichtbak monteren. Deze lichtbak is voorzien van een kentekenplaat, remlichten ed. Om mijn boot te water te laten moet ik de oplegger in het water rijden. Een lichtbak aan de onderzijde van mijn oplegger is dus onwenselijk. Mijn vraag is nu kan ik deze lichtbak monteren aan de achterzijde van mijn bootje. Zo ja is er nog een voorschrift m.b.t. de hoogte van de montage.
In afwachting op uw bericht
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Even een praktische vraag: hoe denkt u te gaan rijden met een lege aanhanger als de bevestigingsmogelijkheid (boot) voor de lichtbalk ontbreekt?

Een tweede vraag: heeft het geheel (oplegger en boot) een gewicht van meer of minder dan 750 kg?
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
ploeger TS
Infopolitie Gast

aanhanger

Ongelezen bericht door ploeger »

ThunderSTreak schreef:Even een praktische vraag: hoe denkt u te gaan rijden met een lege aanhanger als de bevestigingsmogelijkheid (boot) voor de lichtbalk ontbreekt?

Een tweede vraag: heeft het geheel (oplegger en boot) een gewicht van meer of minder dan 750 kg?
Met de lege aanhanger wordt in principe niet gereden want het te water later van de boot (bootje) vindt veelal plaats in een jachthaven c.q. aan de oever van een plas.

Het geheel is minder dan 750 kg.[/b]
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

ThunderSTreak schreef:

Waarom vraag je dat?
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Anonymous schreef:
ThunderSTreak schreef:

Waarom vraag je dat?
Misschien handig voor het VR??
Aanhangers onder de 750 kg hebben namelijk weer andere eisen dan boven de 750 kg.
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

enne, als u die boot de plomp in rijdt, hoe wilt u die lichtbak eraf halen dan>
donmarcello
Stamgast
Roepnaam: marcel
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door donmarcello »

Guido schreef:enne, als u die boot de plomp in rijdt, hoe wilt u die lichtbak eraf halen dan>

met zijn handen???
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
donmarcello
Stamgast
Roepnaam: marcel
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door donmarcello »

Maar om even op de ts zijn vraag terug te komen ,ook een aanhangwagen moet volgens de regels zijn en die zijn niet dat het licht op de boot zit,een afneembare bak op de aanhangwagen lijkt me niet zo moeilijk en voldoet meteen aan de eisen

en je weet maar nooit hoe goed de eventuele agent geslapen heeft die je toevallig tegenkomt :lol: :wink:
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

donmarcello schreef:Maar om even op de ts zijn vraag terug te komen ,ook een aanhangwagen moet volgens de regels zijn en die zijn niet dat het licht op de boot zit,een afneembare bak op de aanhangwagen lijkt me niet zo moeilijk en voldoet meteen aan de eisen

en je weet maar nooit hoe goed de eventuele agent geslapen heeft die je toevallig tegenkomt :lol: :wink:
Feitelijk is het ook niet anders dat de boot de lading is en dat aan deze lading een lichtbak wordt gemonteerd. De site met inrichtingseisen (hiervoor weergegeven) geven al richtlijnen aan. Veelal wordt op deze manier gereden met boottrailers en aanhangwagens bestemd voor de landbouw.

groetend gast Ploeger
Gesloten