lasergun vraag

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Mark taxi TS
Infopolitie Gast

lasergun vraag

Ongelezen bericht door Mark taxi »

Ik heb weer een vraagje, een collega van mij is gisteren gelaserd op de a28 hoe hard hij precies reed weet ik niet , volgens hem was de toen geldende snelheid 100, hij zag een motoragent met een lasergun hem laseren, maar hij werd niet staande gehouden, nu is mijn vraag, moet hij ook staande gehouden worden om een boete te ontvangen? of word deze aan de hand van het kenteken gewoon naar het bedrijf gestuurd, het lijkt mij namelijk behoorlijk lastig om iedere maal het kenteken op te schrijven van auto's die met 120-130 voorbij razen.
Bij voorbaat dank,
Mark
Mark taxi TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mark taxi »

Nog even een aanvulling, ik kon hier niks over vinden met de zoekfunctie en ook niet in de schatkist.
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Re: lasergun vraag

Ongelezen bericht door foreverblue »

Mark taxi schreef:Ik heb weer een vraagje, een collega van mij is gisteren gelaserd op de a28 hoe hard hij precies reed weet ik niet , volgens hem was de toen geldende snelheid 100, hij zag een motoragent met een lasergun hem laseren, maar hij werd niet staande gehouden, nu is mijn vraag, moet hij ook staande gehouden worden om een boete te ontvangen? of word deze aan de hand van het kenteken gewoon naar het bedrijf gestuurd, het lijkt mij namelijk behoorlijk lastig om iedere maal het kenteken op te schrijven van auto's die met 120-130 voorbij razen.
Bij voorbaat dank,
Mark
In principe word je bij een laseractie staande gehouden, zoals u zelf al aangeeft moet je wel zéér goede ogen hebben wil je het kenteken van een auto kunnen lezen die met 120-130 voorbij komt.
mark taxi TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mark taxi »

maar het mag dus wel? een boete schrijven voor een meting met een lasergun zonder staande te houden?
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

De constatering van de verbalisant die "lasert" is tezamen met he tkenteken inderdaad voldoende om een bekeuring thuis te sturen.....al gaat dit wel in tegen de algemene afspraken. Het kan dus wel, over het algemeen gebeurt het niet.....
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

foreverblue schreef:In principe word je bij een laseractie staande gehouden, zoals u zelf al aangeeft moet je wel zéér goede ogen hebben wil je het kenteken van een auto kunnen lezen die met 120-130 voorbij komt.
Kwestie van veelvuldig oefenen foreverblue, ik had er nooit problemen mee.
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

thijeleo schreef:
foreverblue schreef:In principe word je bij een laseractie staande gehouden, zoals u zelf al aangeeft moet je wel zéér goede ogen hebben wil je het kenteken van een auto kunnen lezen die met 120-130 voorbij komt.
Kwestie van veelvuldig oefenen foreverblue, ik had er nooit problemen mee.
Toen ik een dienst meedraaide, kon je dat ook goed merken. En ook een goed geheugen moet je hebben... :D
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Of een pennetje en papiertje. :D
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Ik ben altijd eigenwijs, maar in Haaglanden zijn volgens mij keiharde afspraken met het OM dat iemand die te hard rijd bij konstatering met een laserpistool VERPLICHT staandegehouden moet worden.

mashi
Bouwe TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe »

Mark taxi schreef:Ik heb weer een vraagje, een collega van mij is gisteren gelaserd op de a28 hoe hard hij precies reed weet ik niet , volgens hem was de toen geldende snelheid 100, hij zag een motoragent met een lasergun hem laseren, maar hij werd niet staande gehouden, nu is mijn vraag, moet hij ook staande gehouden worden om een boete te ontvangen? of word deze aan de hand van het kenteken gewoon naar het bedrijf gestuurd, het lijkt mij namelijk behoorlijk lastig om iedere maal het kenteken op te schrijven van auto's die met 120-130 voorbij razen.
Bij voorbaat dank,
Mark
Vaak wordt bij een lasercontrole de 'grote jongens' eruit gehaald. Dit is afhankelijk van de regio en zelfs van de betreffende agent. Zo wordt hier op de snelweg iedereen aangehouden die sneller rijdt dan 160 km/u, de zware jongens dus die het gevaarlijk maken.

Als uw collega 120 reed waar hij 100 mocht, durf ik een gokje te wagen dat ze uw collega hebben laten gaan.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

mashi schreef:Ik ben altijd eigenwijs
Je zegt het zelf...... :lol:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Bouwe TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe »

Maar even goed bekeken: wat is het voordeel van een lasergun? Je kan op ruime afstand een auto meten waarna je gemakkelijk de auto kan staandehouden.

Als staandehouden niet het directe doel is kan je er beter een flitssetje plaatsen waarna ze later de acceptgiro thuis krijgen. In mijn ogen is het doel van staandehouding om ze iets bij te brengen.
mark taxi TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mark taxi »

nou mensen heel erg bedankt :D , het komt er dus op neer dat hij een boete kán krijgen, maar erg waarschijnlijk is het niet, mag wat mij betreft een slotje op :arrow:
Gesloten