lasergun vraag
Moderator: Moderatorteam
-
Mark taxi TS
- Infopolitie Gast
lasergun vraag
Ik heb weer een vraagje, een collega van mij is gisteren gelaserd op de a28 hoe hard hij precies reed weet ik niet , volgens hem was de toen geldende snelheid 100, hij zag een motoragent met een lasergun hem laseren, maar hij werd niet staande gehouden, nu is mijn vraag, moet hij ook staande gehouden worden om een boete te ontvangen? of word deze aan de hand van het kenteken gewoon naar het bedrijf gestuurd, het lijkt mij namelijk behoorlijk lastig om iedere maal het kenteken op te schrijven van auto's die met 120-130 voorbij razen.
Bij voorbaat dank,
Mark
Bij voorbaat dank,
Mark
-
Mark taxi TS
- Infopolitie Gast
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
Re: lasergun vraag
In principe word je bij een laseractie staande gehouden, zoals u zelf al aangeeft moet je wel zéér goede ogen hebben wil je het kenteken van een auto kunnen lezen die met 120-130 voorbij komt.Mark taxi schreef:Ik heb weer een vraagje, een collega van mij is gisteren gelaserd op de a28 hoe hard hij precies reed weet ik niet , volgens hem was de toen geldende snelheid 100, hij zag een motoragent met een lasergun hem laseren, maar hij werd niet staande gehouden, nu is mijn vraag, moet hij ook staande gehouden worden om een boete te ontvangen? of word deze aan de hand van het kenteken gewoon naar het bedrijf gestuurd, het lijkt mij namelijk behoorlijk lastig om iedere maal het kenteken op te schrijven van auto's die met 120-130 voorbij razen.
Bij voorbaat dank,
Mark
-
mark taxi TS
- Infopolitie Gast
Kwestie van veelvuldig oefenen foreverblue, ik had er nooit problemen mee.foreverblue schreef:In principe word je bij een laseractie staande gehouden, zoals u zelf al aangeeft moet je wel zéér goede ogen hebben wil je het kenteken van een auto kunnen lezen die met 120-130 voorbij komt.
Toen ik een dienst meedraaide, kon je dat ook goed merken. En ook een goed geheugen moet je hebben...thijeleo schreef:Kwestie van veelvuldig oefenen foreverblue, ik had er nooit problemen mee.foreverblue schreef:In principe word je bij een laseractie staande gehouden, zoals u zelf al aangeeft moet je wel zéér goede ogen hebben wil je het kenteken van een auto kunnen lezen die met 120-130 voorbij komt.
-
Bouwe TS
- Infopolitie Gast
Vaak wordt bij een lasercontrole de 'grote jongens' eruit gehaald. Dit is afhankelijk van de regio en zelfs van de betreffende agent. Zo wordt hier op de snelweg iedereen aangehouden die sneller rijdt dan 160 km/u, de zware jongens dus die het gevaarlijk maken.Mark taxi schreef:Ik heb weer een vraagje, een collega van mij is gisteren gelaserd op de a28 hoe hard hij precies reed weet ik niet , volgens hem was de toen geldende snelheid 100, hij zag een motoragent met een lasergun hem laseren, maar hij werd niet staande gehouden, nu is mijn vraag, moet hij ook staande gehouden worden om een boete te ontvangen? of word deze aan de hand van het kenteken gewoon naar het bedrijf gestuurd, het lijkt mij namelijk behoorlijk lastig om iedere maal het kenteken op te schrijven van auto's die met 120-130 voorbij razen.
Bij voorbaat dank,
Mark
Als uw collega 120 reed waar hij 100 mocht, durf ik een gokje te wagen dat ze uw collega hebben laten gaan.
-
Bouwe TS
- Infopolitie Gast
Maar even goed bekeken: wat is het voordeel van een lasergun? Je kan op ruime afstand een auto meten waarna je gemakkelijk de auto kan staandehouden.
Als staandehouden niet het directe doel is kan je er beter een flitssetje plaatsen waarna ze later de acceptgiro thuis krijgen. In mijn ogen is het doel van staandehouding om ze iets bij te brengen.
Als staandehouden niet het directe doel is kan je er beter een flitssetje plaatsen waarna ze later de acceptgiro thuis krijgen. In mijn ogen is het doel van staandehouding om ze iets bij te brengen.
-
mark taxi TS
- Infopolitie Gast