aangifte doe na 8 weken

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
henk piek TS
Infopolitie Gast

aangifte doe na 8 weken

Ongelezen bericht door henk piek »

:o
hallo ,ik wilde aangifte doen van een aanrijding die heeft plaats gevonden op 10-04-05 jl.tot mijn verbaasing deelde de balie medewerkste mij mee dat ik geen aangifte meer kon doen om dat het te lang was geleden.
mijn vraag luid dan ook is er voor aangifte een tijds lemid??.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Ligt eraan waarvoor u aangifte wil doen ???
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

ik wilde aangifte doen van aanrijding zonder letsel maar wel blik schade.
de heer die mij aanreed had geen papieren bij zig en ik ook niet aan gezien het om een kleine schade ging hebben wij de adressen uit gewisseld,en beloofde hij dat hij het op zou geven bij zijn verzekering maar na 4 weken had ik nog niets van hun gehoord en ben ik gaan zoekken maar algauw bleek dat de adres niet meer klopte die hij op zijn rijbewijs heeft staan via de k.p.n.ben ik achter zijn mobiele nummer gekomen maar elke keer was het antwoord ik geef het even door aande verzekering maar u begrijpt al geen verzekering die kontakt op nam met mij . van daar dat ik nu aangifte wilde doen maar dat niet meer kon.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Aangifte doen van een aanrijding kan inderdaad niet. Hoogstens zou u aangifte kunnen doen van het feit dat de andere partij een verkeersovertreding (indien van toepassing) heeft gepleegd die een aanrijding tot resultaat heeft gehad.

Ik begrijp echter dat uw aangifte tot doel heeft de andere partij te bewegen tot het inschakelen van zijn verzekering. Helaas voor u is dat geen taak voor de politie en heeft men terecht geweigerd een aangifte op te nemen.
U zult de andere partij civielrechtelijk moeten aanpakken. Uw eigen verzekeraar kan nagaan waar de andere partij verzekerd is en u zult de verzekeraar (al dan niet met hulp van uw eigen verzekeraar) moeten aanspreken cq aansprakelijk moeten stellen.

Dat laatste kan moeilijk gaan worden als de andere partij bestrijd dat er een aanrijding heeft plaats gevonden en u verder geen getuigen heeft.
Stay safe out there.
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

hanteer altijd de regel:

indien partijen in eerste instantie overeenkomen eea onderling te regelen en de plaats ongeval verlaten is het op dat moment civiel geworden.

nooit teruggefloten.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Ik ga helemaal met je mee Walter
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

gvdbor schreef:Ik ga helemaal met je mee Walter
is toch fijn wakker worden om 08.45 en meteen je gelijk krijgen...:-) en dan ta 4 uurtjes slaap...:-)
T-nus TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door T-nus »

is toch fijn wakker worden om 08.45 en meteen je gelijk krijgen... en dan ta 4 uurtjes slaap...
Ja die 4 uurtjes zorgen voor typefoutjes Walter. Maar ben het wel volledig met je stelling eens!! :wink:
henk piek TS
Infopolitie Gast

aangifte naar 8 weken

SWAT schreef:Aangifte doen van een aanrijding kan inderdaad niet. Hoogstens zou u aangifte kunnen doen van het feit dat de andere partij een verkeersovertreding (indien van toepassing) heeft gepleegd die een aanrijding tot resultaat heeft gehad.

Ik begrijp echter dat uw aangifte tot doel heeft de andere partij te bewegen tot het inschakelen van zijn verzekering. Helaas voor u is dat geen taak voor de politie en heeft men terecht geweigerd een aangifte op te nemen.
U zult de andere partij civielrechtelijk moeten aanpakken. Uw eigen verzekeraar kan nagaan waar de andere partij verzekerd is en u zult de verzekeraar (al dan niet met hulp van uw eigen verzekeraar) moeten aanspreken cq aansprakelijk moeten stellen.

Dat laatste kan moeilijk gaan worden als de andere partij bestrijd dat er een aanrijding heeft plaats gevonden en u verder geen getuigen heeft.
deze meneer is ondanks afzeting van de marktmeester toch door de afzetting gereden want er werd een braderie gehouden waar ik aandeelnam valt dit onder een verkeers overtreding???
en ja er waren wel getuigen.
mvg
henk piek
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

als het al een overtreding zou zijn, dan zou die vallen onder Wet Mulder.
Dit geeft alleen mogelijkheid door de verbalisant die dan het feit/de gedraging zelf waargenomen moet hebben.

Allereerst is dan interessant waarom het nu, na 2 maanden nog nodig zou zijn om te melden.
Immers is de situatie nu niet meer zoals toen. Dus haast ondoenlijk om een objectief verhaal neer te zetten.
henk piek TS
Infopolitie Gast

aangifte na 8 weken

:? heren en dames,
wat ik zo al lees van jullie begrijp ik dat het hier weer op neer komt "help de misdadiger"want als je een aanrijding hebt gehad met blikschade en haald de politie er bij dan krijg je van de politie te horen ,jullie hebben je papieren bij je u komt er wel uit met u tweetjes,zoals bij een eerdere aanrijding ging(wel goed afgelopen om dat het een colega betrof)maar als je een zelfde kwestie hebt met een goed ogende nederlandse burger maar dit niet blijkt dan laat men je in de kou staan en zoek het maar uit.

er is dus geen passende oplossing in mijn geval,al hoe wel ik denk dat ik tochbij eenverkeers overtreding ben betrokken want hoe noemje zoiets anders.als iemand je aanrijd.
mvg
henk piek
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: aangifte na 8 weken

Ongelezen bericht door SWAT »

henk piek schreef::? heren en dames,
wat ik zo al lees van jullie begrijp ik dat het hier weer op neer komt "help de misdadiger"want als je een aanrijding hebt gehad met blikschade en haald de politie er bij dan krijg je van de politie te horen ,jullie hebben je papieren bij je u komt er wel uit met u tweetjes,zoals bij een eerdere aanrijding ging(wel goed afgelopen om dat het een colega betrof)maar als je een zelfde kwestie hebt met een goed ogende nederlandse burger maar dit niet blijkt dan laat men je in de kou staan en zoek het maar uit.

er is dus geen passende oplossing in mijn geval,al hoe wel ik denk dat ik tochbij eenverkeers overtreding ben betrokken want hoe noemje zoiets anders.als iemand je aanrijd.
mvg
henk piek
Daar komt het eigenlijk wel op neer ook al staat het hier nogal cru. De schuldvraag bij een aanrijding voor wat betreft de schade is een civiele aangelegenheid waarin de politie geen partij is. De taak van de politie bij een aanrijding of ander ongeval is om te onderzoeken of er sprake is geweest van een strafbaar feit wat als bijkomend gevolg een aanrijding met of zonder schade had. Het is niet de taak van de politie om te bepalen wie civielrechtelijk voor de schade dient op te draaien. Wel kan hetgeen de politie in het kader van het onderzoek naar het strafbare feit heeft vastgesteld en schriftelijk vastgelegd, waarde hebben in het civiele proces. Daarom willen verzekeraars graag de politie bij elk ongeval hebben.
Teneinde de politie niet te laten ondersneeuwen met het onderzoek van elke aanrijding heeft het Openbaar Ministerie aangegeven in welk gevallen de politie wel in welke gevallen de politie geen (nader) onderzoek naar een aanrijding hoeft in te stellen, zoals in het "u weet hoe u de formulieren moet invullen" geval.
De aanrijding waarbij u het slachtoffer bent geworden is een aanrijding waarin de politie volgens de richtlijnen geen onderzoek hoeft in te stellen.

U zult dus, indien u geen rechtsbijstandsverzekering hebt, juridische hulp moeten zoeken (en getuigen zullen ook wel makkelijk zijn) om de kennelijk onwillige partij (civielrechtelijk) aan te pakken.

Uiteraard zou het voor u veel goedkoper en makkelijke zijn geweest als de politie dit allemaal zou doen maar zo werkt het dus niet.
Als uw tv kapot gaat omdat uw neefje per ongeluk er iets hards tegenaan gooit stapt u ook niet naar de politie maar regelt u dat met de WA verzekeraar van het neefje.
Gesloten