maximale snelheid in frankrijk

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gast TS
Infopolitie Gast

maximale snelheid in frankrijk

Ongelezen bericht door Gast »

hoi,
ik hoorde laats ergens vertellen dat de maximale snelheid in frankrijk op de autoweg 110 km/h is als je je rijbewijs nog geen 2 jaar hebt. Dit geld blijkbaar ook voor niet-fransen
Ik vind hier verder niet veel over terug op internet.
wat is hier waar van?
DaV TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door DaV »

Op de tol-snelwegen is de maximum snelheid 130 kilometer (ook voor auto's met aanhanger!)
Op andere snelwegen is dit meestal 110 kilometer.
Verder geldt buiten de bebouwde kom een maximum van 90 kilometer en in de bebouwde kom een limiet van 50 kilometer per uur.

Over het franse beginnersrijbewijs weet ik alleen dat ze met een stikker A op de auto rijden.
Gast TS
Infopolitie Gast

nee het gaat er nu om dat ik gehoord heb dat je als je in nederland je rijbewijs hebt gehaald, je dan in de eerste 2 jaar op de snelweg maar 110 mag rijden.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Waarom noem je dan het topic "maximale snelheid in Frankrijk"?

Als het gaat over de max. snelheid op de Nederlandse snelwegen: Daar is geen beperking op mbt beginners.
Janssen
Toplid
Agent
Hoofdagent
Roepnaam: Bas
Geslacht:
Leeftijd: 43

Ongelezen bericht door Janssen »

Ik denk dat de gast bedoeld: op de snelwegen in Frankrijk...
Gast TS
Infopolitie Gast

ja precies op de franse snelheden. dacht dat het vrij duidelijk was maar nogmaals :) :

Ik heb gehoord dat als je in frankrijk gaat rijden en je heb t nog geen 2 jaar je rijbewijs dat je dan maar 110 km/h mag rijden. Ook al heb je een buitenlands rijbewijs.

Dus ik haal vandaag mijn rijbewijs hier in nederland... Ga naar frankrijk en daar mag ik volgens dat wat ik gehoord heb maar maximaal 110 rijden.,

weet iemand of dit waar is?
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

OK is me duidelijk nu.

Maar ik denk dat het alleen geldt voor Franse beginners.
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

TS heeft het goed gehoord. De limiet geldt voor alle bestuurders die nog geen twee jaar hun rijbewijs hebben. Ook de niet Fransen.
ts TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door ts »

raar dat ze er niet meer over bekend maken.want ik heb ergericht naar gezocht en vond niks.

Gelukkig is hetniet van toepassing op mij :D maar op vele anderen wel
DaV TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door DaV »

Inderdaad, ik kom toch al jaren in Frankrijk en ik had er nog nooit van gehoort.

Vind het nogal een vreemde regel, je hebt je rijbewijs of je hebt het niet toch ?
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ik had voor de zekerheid nog even de ANWB gids voor Europa er op nagezocht maar vond daar niets over.
Corrado TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Corrado »

Ben even aan het zoeken geweest, en zie hier het is wel een belgische pagina maar toch.

Klik hier

Doe er je voordeel mee......
ts TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door ts »

die had ik ook gevonden maar ik vraag me af waarom er niks over bekend is. dat is toch erg vreemd of niet?
GhansB TS
Infopolitie Gast

veiligheidsvesten

Ongelezen bericht door GhansB »

Corrado schreef:Ben even aan het zoeken geweest, en zie hier het is wel een belgische pagina maar toch.

Klik hier

Doe er je voordeel mee......

Nog even een toevoeging op de belgische site.
Op het moment dat je in je auto rond rijdt in Frankrijk, ben je verplicht per persoon die in de auto zit een veiligheidsvest mee te hebben. Dit in verband met pech onderweg.
Heeft niets te maken met de snelheid, maar zie het als een aanvulling op de informatie.

mvg,

H.B.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Ik meen dat zoiets ook in Spanje en of Portugal heeft gespeeld. Vervolgens heeft 'iedereen' iets dergelijks aangeschaft, waarna bleek dat dit niet voor buitenlanders gold... 8)

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Gesloten