maximale snelheid in frankrijk
Moderator: Moderatorteam
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
maximale snelheid in frankrijk
hoi,
ik hoorde laats ergens vertellen dat de maximale snelheid in frankrijk op de autoweg 110 km/h is als je je rijbewijs nog geen 2 jaar hebt. Dit geld blijkbaar ook voor niet-fransen
Ik vind hier verder niet veel over terug op internet.
wat is hier waar van?
ik hoorde laats ergens vertellen dat de maximale snelheid in frankrijk op de autoweg 110 km/h is als je je rijbewijs nog geen 2 jaar hebt. Dit geld blijkbaar ook voor niet-fransen
Ik vind hier verder niet veel over terug op internet.
wat is hier waar van?
-
DaV TS
- Infopolitie Gast
Op de tol-snelwegen is de maximum snelheid 130 kilometer (ook voor auto's met aanhanger!)
Op andere snelwegen is dit meestal 110 kilometer.
Verder geldt buiten de bebouwde kom een maximum van 90 kilometer en in de bebouwde kom een limiet van 50 kilometer per uur.
Over het franse beginnersrijbewijs weet ik alleen dat ze met een stikker A op de auto rijden.
Op andere snelwegen is dit meestal 110 kilometer.
Verder geldt buiten de bebouwde kom een maximum van 90 kilometer en in de bebouwde kom een limiet van 50 kilometer per uur.
Over het franse beginnersrijbewijs weet ik alleen dat ze met een stikker A op de auto rijden.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
ja precies op de franse snelheden. dacht dat het vrij duidelijk was maar nogmaals
:
Ik heb gehoord dat als je in frankrijk gaat rijden en je heb t nog geen 2 jaar je rijbewijs dat je dan maar 110 km/h mag rijden. Ook al heb je een buitenlands rijbewijs.
Dus ik haal vandaag mijn rijbewijs hier in nederland... Ga naar frankrijk en daar mag ik volgens dat wat ik gehoord heb maar maximaal 110 rijden.,
weet iemand of dit waar is?
Ik heb gehoord dat als je in frankrijk gaat rijden en je heb t nog geen 2 jaar je rijbewijs dat je dan maar 110 km/h mag rijden. Ook al heb je een buitenlands rijbewijs.
Dus ik haal vandaag mijn rijbewijs hier in nederland... Ga naar frankrijk en daar mag ik volgens dat wat ik gehoord heb maar maximaal 110 rijden.,
weet iemand of dit waar is?
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
-
ts TS
- Infopolitie Gast
-
DaV TS
- Infopolitie Gast
-
ts TS
- Infopolitie Gast
-
GhansB TS
- Infopolitie Gast
veiligheidsvesten
Corrado schreef:Ben even aan het zoeken geweest, en zie hier het is wel een belgische pagina maar toch.
Klik hier
Doe er je voordeel mee......
Nog even een toevoeging op de belgische site.
Op het moment dat je in je auto rond rijdt in Frankrijk, ben je verplicht per persoon die in de auto zit een veiligheidsvest mee te hebben. Dit in verband met pech onderweg.
Heeft niets te maken met de snelheid, maar zie het als een aanvulling op de informatie.
mvg,
H.B.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59