Kmar naar dsi mogelijkheid.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Gast
Infopolitie Gast

Kmar naar dsi mogelijkheid.

Ongelezen bericht door Gast »

Goede dag,

Ik ben een beetje aan het kijken naar mijn opties voor later en wil later gaan in de defensie (Kmar) en door stromen naar DSI en online staat dat het mogelijk is maar ik snap het niet percies is er iemand die mij een kleine uitleg kan geven van hoe het percies in zn werking gaat?
Gebruikersavatar
rai
Moderator
Moderator
KMAR
Berichten: 7392
Lid sinds: 06 jul 2004, 21:54
Locatie: Regio Rotterdam Rijnmond
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contact:

Re: Kmar naar dsi mogelijkheid.

Ongelezen bericht door rai »

Eigenlijk heel simpel.

Eerst het keurings- en opleidingstraject voor de KMar volgen en zorgen dat je daar doorheen komt.
Vervolgens enige jaren ervaring opdoen en wachten tot er vacatures bij de DSI open gesteld worden.

Solliciteren en het keurings- en opleidingstraject aldaar volgen en je zit bij de DSI.
Klinkt allemaal heel simpel en dat is het feitelijk ook, maar je moet wel even allemaal doen.


Maar om even realistisch te blijven, ik zou niet zeggen deze optie/droom van tafel te gooien, maar hou er rekening mee dat je dan ook een staatslot moet gaan kopen, want de kans om vanaf 0 (waar je nu staat) bij de DSI terecht te komen is bij wijze van spreken net zo groot als het winnen van de hoofdprijs.

Kortom; ik zou zeker werken aan meer realistisch toekomst plannen dan je voor 100% focussen op dit.
Gebruikersavatar
DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Berichten: 3722
Lid sinds: 27 jun 2005, 17:05
Geslacht:
Leeftijd: 36
Contact:

Re: Kmar naar dsi mogelijkheid.

Ongelezen bericht door DiNozzo »

DSI is een samenwerkingsverband van NLMARSOF (Marine), BSB (Marechaussee) en politiemedewerkers. Zoals je ziet, levert de Marechaussee ook zelf medewerkers, dus doorstromen is zeker mogelijk. Maar zoals @rai al terecht zegt: slechts een heel klein deel van de mensen die solliciteren, voltooit uiteindelijk de opleiding. Sporten kun je trainen, maar bij de speciale brigades zoeken ze ook kwaliteiten die niet trainbaar zijn.

Zet het zeker niet uit je hoofd en ga ervoor, maar houd ook een alternatief in gedachten voor als het niet lukt.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Gebruikersavatar
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 8622
Lid sinds: 02 okt 2005, 08:38
Roepnaam: Ron
Locatie: N-Brabant
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Kmar naar dsi mogelijkheid.

Ongelezen bericht door MotoRon »

En verder kun je ook nog even hier kijken.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten