Politieschool

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast TS
Infopolitie Gast

Politieschool

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo Allemaal,

Mijn vraag in het kort: hoeveel uur per week ben je op de politieschool (te Heerlen) voor de opleiding allround politiemedewerker?
Is dat 5 dagen van 9 tot 5?
Het is misschien een rare vraag, maar het antwoord hierop zou mij kunnen helpen beslissen of ik nu al kan solliciteren, of pas volgend jaar (natuurlijk los van het feit of ik uberhaupt wel word aangenomen).

Ik hoop dat iemand mij hierover kan informeren!!

In ieder geval al hartstikke bedankt!

Groeten,
Mo
DK
Lid
Hoofdagent
Geslacht:
Leeftijd: 44

Ongelezen bericht door DK »

In principe zou je school moeten zien als werk, je wordt dus geacht om van 09.00 uur tot 17.30 uur op school te zijn.
In de praktijk is dit wat minder, maar hier kun je geen pijl op trekken.

Bij mijn weten bestaat er trouwens geen school in Heerlen, deze locatie is verplaatst naar Eindhoven.

Hou er met solliciteren wel rekening mee dat de hele procedure wel een jaar (kan) duren.
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

Klopt, in Heerlen worden wel nog wat cursussen gegeven (CAR en zo) maar een reguliere politie-opleiding is er al een tijdje niet meer.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
Mohaa TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mohaa »

Ik moet zeggen ik ben nu bijna 3 jaar in opleiding en heb nooit zulke lange dagen gemaakt.

Ik zit wel in Amsterdam op school.
Castaway
Gewaardeerd lid
Geslacht:

Ongelezen bericht door Castaway »

Ik zit zelf in Apeldoorn en had vorig kwartiel één dag in de week les tot 21:30 uur. De rest van de week stonden we ingeroosterd tot 17:30 uur, maar regelmatig schuiven er wat uurtjes op zodat je eerder vrij bent. Naarmate je verder in de opleiding zit nemen de contacturen af en wordt het steeds meer zelfstudie.
Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

Wij moeten volgende week zelfs tot 22:00 uur op school blijven ivm schieten. En dan om 08:00 uur beginnen he?
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

En de rest van de week vrij?

Ik hoor namelijk niet anders dan dat lesuren en zelfs complete lesdagen uitvallen... :shock:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

lady TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door lady »

heb in Harlingen op school gezeten, moest toen intern...(geweldige tijd gehad!!) Heb eigenlijk nooit op de tijden gelet, maar het waren gewone schooluren en de reguliere vakantie...die waren ook wel errug prettig.. :wink:
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Dank jullie allemaal wel voor de reacties!
Nu kan ik een beetje een inschatting maken!

Ik wist trouwens niet dat de politieschool in Heerlen niet meer bestond (oeps :oops: ), ook bedankt voor die info dus!

Groeten,
Mo
Gesloten