Sollicitatie huis van bewaring

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
marja TS
Infopolitie Gast

Sollicitatie huis van bewaring

Ongelezen bericht door marja »

Hoi , Ik heb een sollicitatie als cateringmedewerkster in een huis van bewaring .Nu krijg ik een screening . Mijn vraag is ;wat houd dit in ,waar kijken ze naar , kijken ze alleen naar mij of ook naar familie.
Ik zou dit graag willen weten want als ik de screening door kom heb ik eindelijk weer een baan .
Ik zelf heb alleen maar een bekeuring gehad toen ik 16 jaar was en dat is alweer 30 jaar geleden.
Wie kan een antwoord geven?
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

En screening houdt in dat ze gaan kijken naar je (strafrechtelijke) verleden, in hoeverre je een risicifactor bent voor het werken in een huis van bewaring.
Afhankelijk van het soort functie, wordt bepaald tot hoe ver en hoe diep een onderzoek naar je omgeving wordt gedaan.
marja TS
Infopolitie Gast

Ik ben nooit met Justitie in aanraking geweest maar enkele familieleden wel. het is werk in de personeelskantine en zou daar met 2 gedetineerden en 1 collega werken.Zou het kunnen zijn door wat familie gedaan heeft ik er voor gestraft word ( ik zou dan de baan niet kunnen krijgen )
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

marja schreef:Zou het kunnen zijn door wat familie gedaan heeft ik er voor gestraft word ( ik zou dan de baan niet kunnen krijgen )
In bepaalde gevallen zou dat kunnen. U ervaart dat als straffen maar dat is het feitelijk niet. Een werkgever kan bepaalde risico's te hoog inschatten en moet dan ook daarnaar handelen.

Tenzij bedoelde familie-leden deel uitmaken van een maffia achtige bende of dagelijks met justitie en politie in aanraking en daarbij ook dagelijks bij u over de vloer komen of anderszins intensief contact met u hebben, zal het echter vaak niet zo'n vaart lopen mede gezien u toekomstige functie.
Wel dient u zich te realiseren dat het werken met gedetineerden bepaalde risico's met zich meebrengt waartegen u stevig in de schoenen moet staan.

U zult op enig moment wel eens gevraagd kunnen worden om bepaalde zaken mee te nemen of bepaalde boodschappen over te brengen (en dat begint met iets heel kleins of onschuldigs). U moet daartegen nee kunnen zeggen en dit ook durven te melden bij de gevangenisleiding.
Overigens zult u daarover in de diverse gesprekken wel het nodige over horen.
Stay safe out there.
marja TS
Infopolitie Gast

ER is een neef die nu vast zit voor moord :oops: :oops: ( de klootzak ) sorry dat ik het zeg Hier heb ik geen contact mee ( Buiten mijn gezin heb ik trouwens helemaal geen contact met familieleden ) en mijn zoon is 4 jaar geleden veroordeeld voor in het bezit hebben van speed en is daarna NOOIT meer in aanraking met justitie geweest.
Gesloten