Hoi , Ik heb een sollicitatie als cateringmedewerkster in een huis van bewaring .Nu krijg ik een screening . Mijn vraag is ;wat houd dit in ,waar kijken ze naar , kijken ze alleen naar mij of ook naar familie.
Ik zou dit graag willen weten want als ik de screening door kom heb ik eindelijk weer een baan .
Ik zelf heb alleen maar een bekeuring gehad toen ik 16 jaar was en dat is alweer 30 jaar geleden.
Wie kan een antwoord geven?
Sollicitatie huis van bewaring
Moderator: Moderatorteam
-
marja TS
- Infopolitie Gast
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
In bepaalde gevallen zou dat kunnen. U ervaart dat als straffen maar dat is het feitelijk niet. Een werkgever kan bepaalde risico's te hoog inschatten en moet dan ook daarnaar handelen.marja schreef:Zou het kunnen zijn door wat familie gedaan heeft ik er voor gestraft word ( ik zou dan de baan niet kunnen krijgen )
Tenzij bedoelde familie-leden deel uitmaken van een maffia achtige bende of dagelijks met justitie en politie in aanraking en daarbij ook dagelijks bij u over de vloer komen of anderszins intensief contact met u hebben, zal het echter vaak niet zo'n vaart lopen mede gezien u toekomstige functie.
Wel dient u zich te realiseren dat het werken met gedetineerden bepaalde risico's met zich meebrengt waartegen u stevig in de schoenen moet staan.
U zult op enig moment wel eens gevraagd kunnen worden om bepaalde zaken mee te nemen of bepaalde boodschappen over te brengen (en dat begint met iets heel kleins of onschuldigs). U moet daartegen nee kunnen zeggen en dit ook durven te melden bij de gevangenisleiding.
Overigens zult u daarover in de diverse gesprekken wel het nodige over horen.
Stay safe out there.
-
marja TS
- Infopolitie Gast
ER is een neef die nu vast zit voor moord
( de klootzak ) sorry dat ik het zeg Hier heb ik geen contact mee ( Buiten mijn gezin heb ik trouwens helemaal geen contact met familieleden ) en mijn zoon is 4 jaar geleden veroordeeld voor in het bezit hebben van speed en is daarna NOOIT meer in aanraking met justitie geweest.