Laat ik er iets aan toevoegen.
De max. toegestane hoogte in nederland is 4 meter.
Wat zal het gevolg zijn (bijvoorbeeld bij het eerste beste viaduct) wanneer een auto op het kenteken geregeld krijgt dat hij zes meter hoog mag zijn?
nummerbord op motor
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
ga vooral door want ik vind het ook wel interessant waarom (kijk, die hoogte is duidelijk waaorm het niet mag, maar waar ligt de 'papieren' grens? je kan niet zeggen dat een uitzondering op je kentekenbewijs mag, zolang het niet "van de gekken is omdat het belachelijk is en niet past", want das natuurlijk raar
)
maaruhm, nu weet ik nog steeds niet hoe ik zo'n aantekening krijg zodat ik bijna legaal ben

maaruhm, nu weet ik nog steeds niet hoe ik zo'n aantekening krijg zodat ik bijna legaal ben

primair mag het natuurlijk geen gevaar opleveren.
Maak je een voertuig breder dan thans is toegestaan, dan zal het nederlandse wegennet daar ook op aangepast moeten zijn, immers moeten voertuigen elkaar kunnen passeren.
een tweede vereiste is dat het bouwtechnisch voor dat voertuig eigenlijk niet mogelijk is om anders dan op die wijze rond te rijden. Zie bijvoorbeeld Volvo's geimporteerd uit zweden. Die waren destijds voorzien van een andere bumper met een kleinere uitsparing voor de kentekenplaat. Op het kentekenbewijs kwam dan een aantekening dat een kleine kentekenplaat gevoerd mocht worden.
Zou RDW dat niet doen dan zou het internationale handelsverkeer dus in de problemen kunnen komen, vandaar dat die mogelijkheid er is.
Maak je een voertuig breder dan thans is toegestaan, dan zal het nederlandse wegennet daar ook op aangepast moeten zijn, immers moeten voertuigen elkaar kunnen passeren.
een tweede vereiste is dat het bouwtechnisch voor dat voertuig eigenlijk niet mogelijk is om anders dan op die wijze rond te rijden. Zie bijvoorbeeld Volvo's geimporteerd uit zweden. Die waren destijds voorzien van een andere bumper met een kleinere uitsparing voor de kentekenplaat. Op het kentekenbewijs kwam dan een aantekening dat een kleine kentekenplaat gevoerd mocht worden.
Zou RDW dat niet doen dan zou het internationale handelsverkeer dus in de problemen kunnen komen, vandaar dat die mogelijkheid er is.
-
- Infopolitie Gast
In mijn ogen levert 3 cm meer breedte minder gevaar op dan een kentekenplaat naast een motorfietswiel in plaats van er achter.gvdbor schreef:primair mag het natuurlijk geen gevaar opleveren.
Een koelwagen mag 2,60 meter breed zijn. Dan zal die 3 cm niet veel uitmaken.Maak je een voertuig breder dan thans is toegestaan, dan zal het nederlandse wegennet daar ook op aangepast moeten zijn, immers moeten voertuigen elkaar kunnen passeren.
Op een volvo (of welke auto dan ook) kan je een andere bumper schroeven. Een vrachtwagen 8 cm smaller maken lijkt me vrij moeilijk.een tweede vereiste is dat het bouwtechnisch voor dat voertuig eigenlijk niet mogelijk is om anders dan op die wijze rond te rijden. Zie bijvoorbeeld Volvo's geimporteerd uit zweden. Die waren destijds voorzien van een andere bumper met een kleinere uitsparing voor de kentekenplaat. Op het kentekenbewijs kwam dan een aantekening dat een kleine kentekenplaat gevoerd mocht worden.
Vanwege een bumper ?Zou RDW dat niet doen dan zou het internationale handelsverkeer dus in de problemen kunnen komen, vandaar dat die mogelijkheid er is.
Maar om het even over een andere boeg te gooien: staat er in de wet ook van welke regels afgeweken mag worden (door (her)keuring + aanpassing op het kentekenbewijs) en welke niet ?
-
- Infopolitie Gast