nummerbord op motor

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht: Man

Ongelezen bericht door gvdbor »

Laat ik er iets aan toevoegen.

De max. toegestane hoogte in nederland is 4 meter.
Wat zal het gevolg zijn (bijvoorbeeld bij het eerste beste viaduct) wanneer een auto op het kenteken geregeld krijgt dat hij zes meter hoog mag zijn?
Stag
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Stag »

ga vooral door want ik vind het ook wel interessant waarom (kijk, die hoogte is duidelijk waaorm het niet mag, maar waar ligt de 'papieren' grens? je kan niet zeggen dat een uitzondering op je kentekenbewijs mag, zolang het niet "van de gekken is omdat het belachelijk is en niet past", want das natuurlijk raar :) )

maaruhm, nu weet ik nog steeds niet hoe ik zo'n aantekening krijg zodat ik bijna legaal ben :)
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam

primair mag het natuurlijk geen gevaar opleveren.

Maak je een voertuig breder dan thans is toegestaan, dan zal het nederlandse wegennet daar ook op aangepast moeten zijn, immers moeten voertuigen elkaar kunnen passeren.

een tweede vereiste is dat het bouwtechnisch voor dat voertuig eigenlijk niet mogelijk is om anders dan op die wijze rond te rijden. Zie bijvoorbeeld Volvo's geimporteerd uit zweden. Die waren destijds voorzien van een andere bumper met een kleinere uitsparing voor de kentekenplaat. Op het kentekenbewijs kwam dan een aantekening dat een kleine kentekenplaat gevoerd mocht worden.

Zou RDW dat niet doen dan zou het internationale handelsverkeer dus in de problemen kunnen komen, vandaar dat die mogelijkheid er is.
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam

wil je iets op het kentekenbewijs aangepast willen hebben zul je contact moeten leggen met RDW voor een individuele keuring en hoe dat afloopt durf ik niets op te zeggen.
CrashDuck
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door CrashDuck »

gvdbor schreef:primair mag het natuurlijk geen gevaar opleveren.
In mijn ogen levert 3 cm meer breedte minder gevaar op dan een kentekenplaat naast een motorfietswiel in plaats van er achter.
Maak je een voertuig breder dan thans is toegestaan, dan zal het nederlandse wegennet daar ook op aangepast moeten zijn, immers moeten voertuigen elkaar kunnen passeren.
Een koelwagen mag 2,60 meter breed zijn. Dan zal die 3 cm niet veel uitmaken.
een tweede vereiste is dat het bouwtechnisch voor dat voertuig eigenlijk niet mogelijk is om anders dan op die wijze rond te rijden. Zie bijvoorbeeld Volvo's geimporteerd uit zweden. Die waren destijds voorzien van een andere bumper met een kleinere uitsparing voor de kentekenplaat. Op het kentekenbewijs kwam dan een aantekening dat een kleine kentekenplaat gevoerd mocht worden.
Op een volvo (of welke auto dan ook) kan je een andere bumper schroeven. Een vrachtwagen 8 cm smaller maken lijkt me vrij moeilijk.
Zou RDW dat niet doen dan zou het internationale handelsverkeer dus in de problemen kunnen komen, vandaar dat die mogelijkheid er is.
Vanwege een bumper ?

Maar om het even over een andere boeg te gooien: staat er in de wet ook van welke regels afgeweken mag worden (door (her)keuring + aanpassing op het kentekenbewijs) en welke niet ?
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam

dat zal de RDW ongetwijfeld een lijst van hebben.

En wat je verder met die quotes doet of wilt doen; Je ziet maar. Je wilde graag een antwoord en onder het mom van 1 gek kan meer vragen dan 10 wijzen kunnen beantwoorden geef ik je helemaal gelijk.
thijeleo
In Memoriam
In Memoriam
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Zullen we dan weer terug gaan naar het primair beantwoorden van de vraag van TS en dan niet allerlei mitsen en maren er bij bedenken. Daar is namelijk niemand mee gediend, TS al helemaal niet.
Stag
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Stag »

Ik denk dat TS maar eens een mailjte naar de RDW stuurt, maar ik heb niet het idee dat dat betaalbaar gaat zijn..nouja, a guy can dream..
Gesloten