Heb in mijn bromfietsperiode wel geleerd hoe je iemand heel beleefd de huid vol kan schelden, maar als het wel mijn eigen schuld is dan zal de desbetreffende agent van mij ook geen onvertogen woord horen.
het is alleen soms moeilijk respect op te brengen voor sommige agenten.
(bijv. ruzie voor een discotheek waarin er 4 agenten aanwezig zijn en er maar een zich ermee bemoeit zodat uiteindelijk de uitsmijters de andere 3 agenten moeten gaan beschermen i.p.v. hun werk uitvoeren.)
Belediging ambtenaar
Moderator: Moderatorteam
Ik vraag me dan af wie u is om te oordelen dat ik als agent mijn werk niet goed zou doen en mij dan vervolgens nog uit te schelden ook.
U bedoelde waarschijnlijk te zeggen dat de gemiddelde burger indien men een bekeuring krijgt zijn/haar normen en waarden verlaagt en als een oermens te keer gaat en dat de gemiddelde burger bij een waarschuwing het andere uiterste laat zien, namelijk nog nooit zo beleeft geweest.
U casus omtrent de discotheek vat ik niet helemaal, kan aan mij liggen.
gr, mashi
U bedoelde waarschijnlijk te zeggen dat de gemiddelde burger indien men een bekeuring krijgt zijn/haar normen en waarden verlaagt en als een oermens te keer gaat en dat de gemiddelde burger bij een waarschuwing het andere uiterste laat zien, namelijk nog nooit zo beleeft geweest.
U casus omtrent de discotheek vat ik niet helemaal, kan aan mij liggen.
gr, mashi
-
mark taxi TS
- Infopolitie Gast
Ik zal proberen het een en ander te verhelderen, bij de desbetreffende ruzie voor een discotheek waren er vier politie agent(tes) 1 was bezig de vechtende partijen uit elkaar aan het houden samen met de uitsmijters van de discotheek, de drie anderen stonden erbij te kijken en probeerden zoveel mogelijk uit de buurt te blijven, het enige wat zij deden was aan de kant springen als er iemand te dichtbij kwam, de uitsmijters van de discotheek konden hierdoor hun werk niet doen, zodat de deur gesloten werd en er nog meer irritaties ontstonden in de rij voor de discotheek, voor de duidelijkheid, deze ruziemakers kwamen niet uit de discotheek.
En of ik het recht heb om te oordelen of een agent zijn werk goed doet zal ik u ook een voorbeeld geven, met mijn (niet opgevoerde) bromfiets werd ik bij een rollerbank controle gecontroleerd, en volgens de desbetreffende agent was mijn brommer opgevoerd, na een lange discussie (waardoor ik een belangrijk proefwerk miste), waarin de agent mij een "gevaar op de weg"en een "onnadenkende idioot"noemde, zou de agent mij wel even laten zien dat mijn brommer opgevoerd was, toen hij zijn boekje erbij pakte bleek dat hij de cijfers voor een snorfiets hanteerde en niet die voor een bromfiets, toen ik hem hier op wees keek hij naar mijn gele plaatje en mijn helm, een o... en een je kan gaan was het enige wat hij zei, nou dan denk ik dat ik toch wel mijn mening mag geven over deze agent.
En of ik het recht heb om te oordelen of een agent zijn werk goed doet zal ik u ook een voorbeeld geven, met mijn (niet opgevoerde) bromfiets werd ik bij een rollerbank controle gecontroleerd, en volgens de desbetreffende agent was mijn brommer opgevoerd, na een lange discussie (waardoor ik een belangrijk proefwerk miste), waarin de agent mij een "gevaar op de weg"en een "onnadenkende idioot"noemde, zou de agent mij wel even laten zien dat mijn brommer opgevoerd was, toen hij zijn boekje erbij pakte bleek dat hij de cijfers voor een snorfiets hanteerde en niet die voor een bromfiets, toen ik hem hier op wees keek hij naar mijn gele plaatje en mijn helm, een o... en een je kan gaan was het enige wat hij zei, nou dan denk ik dat ik toch wel mijn mening mag geven over deze agent.
-
mark taxi TS
- Infopolitie Gast
En nog een reactie op wat u zei over het "als een oermens te keer gaan"
ik zeg ook als het mijn schuld is, b.v. te hard rijden o.i.d. dan zal de agent van mij ook geen onvertogen woord horen, ik heb nog nooit een agent beledigd omdat hij mij (terecht) een bekeuring gaf, dat heb ik toch immers zelf veroorzaakt? ik maak meestal vriendelijk een praatje (NIET cynisch bedoeld)
ik zeg ook als het mijn schuld is, b.v. te hard rijden o.i.d. dan zal de agent van mij ook geen onvertogen woord horen, ik heb nog nooit een agent beledigd omdat hij mij (terecht) een bekeuring gaf, dat heb ik toch immers zelf veroorzaakt? ik maak meestal vriendelijk een praatje (NIET cynisch bedoeld)
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
Hier kan ik het mee eens zijn. Schelden of beledigen is een gebrek aan uitdrukkingsvaardigheid.rfo00457 schreef:Ach, schelden en beledigen wordt alleen gedaan als mensen niet op hun woorden kunnen komen. Lukt zelfs schelden en beledigen niet meer, dan gaat men soms over op fysieke methoden.
Dus in aflopende schaal:
- verbale kunsten
- verbaal geweld
- fysiek geweld
Je ziet in de wet dat naarmate je verder afzakt, de straffen zwaarder worden.
Maar schelden is niet alleen subjectief. Een agent kan zich wel beledigd voelen als je hem pennenlikker, regelneef of wetsverkrachter noemt. Maar dat zijn geen objectieve scheldwoorden.
Trouwens waarom zou je schelden? Als je een bon krijgt dan is dat in 99,9% van de gevallen terecht. Aanvaard het als een kerel, je weet zelf toch ook dat je een overtreding begaat. En vind je de bon niet terecht, dan maak je toch gebruik van de beroepsmogelijkheid.
Verplaats het eens naar je eigen werksituatie. Als je een fout maakt en je baas spreekt je daar op aan, ga je dan ook schelden en beledigen? Denk je dan nog lang te werken?
-
mwb TS
- Infopolitie Gast
U verwacht toch in alle redelijkheid niet, na deze eerste regel, dat agenten hier op dit forum nog erg serieus op uw berichten in gaan.mark taxi schreef:Heb in mijn bromfietsperiode wel geleerd hoe je iemand heel beleefd de huid vol kan schelden,
Alleen het feit dat U er trots op bent dat het voor U normaal is om agenten uit te schelden, zegt al genoeg. Ik lees dan niet meer verder.
-
mark taxi TS
- Infopolitie Gast