Belediging ambtenaar

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

kabouters van Uithuizen TS
Infopolitie Gast

Belediging ambtenaar

Ongelezen bericht door kabouters van Uithuizen »

Mag je tegen een politieagent zeggen:"Ik VIND je een l u l."
Ik VIND je een l u l is een mening en dus geen belediging. Bijv. "Je bent een l u l" is een belediging van ambtenaar in functie. Wie weet hier antwoord op?
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Mijn eerste vraag zou zijn waarom je dit zou zeggen.

Mijn antwoord zou zijn, dat er inderdaad vrijheid van meningsuiting is, maar dat die vrijheid natuurlijk wel zijn beperking kent in het artikel belediging.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Re: Belediging ambtenaar

Ongelezen bericht door Frans »

kabouters van Uithuizen schreef:Mag je tegen een politieagent zeggen:"Ik VIND je een l u l."
Ik VIND je een l u l is een mening en dus geen belediging. Bijv. "Je bent een l u l" is een belediging van ambtenaar in functie. Wie weet hier antwoord op?
Op he tmoment dat ik me beledigt zou voelen maakt het niets uit wat je vindt, denkt, zegt of doet, je gaat gewoon mee wegens belediging. Dit heeft namelijk niets met vrijheid van meningsuiting te maken, maar zoals leo zei gewoon platweg met belediging.....

Maar ik zou zeggen, probeer het eens uit....:D
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Maar ik zou zeggen, probeer het eens uit
Inderdaad, als je een keer wat tijd over hebt en ook nog wat geld dan kan je het misschien een keer proberen.

Vrijheid van meningsuiting wil niet zeggen dat je een ander mag beledigen.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

U zou het ook niet leuk vinden wanneer een agent zegt: Ik vind u een L U L.

ps Beetje rare vraag overigens... Ik denk dat TS het al eens heeft meegemaakt :?
sylvia TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door sylvia »

Misschien bedoelt hij het wel als voorbeeld, als je boos bent zeg je wel es zulke dingen, toch? Ik wel...... :?
PJ TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PJ »

Mochten wij de zin met ik vind accepteren dan is het hek van de dam. Wij worden dan te pas en te onpas benaderd met ik vind

Als dit gebeurd ten overstaan van andere mensen dan is het gewoon aanhouden. Ook bij het woord mierenneuker aanhouden en voorgeleiden.

Laat ze het dan maar wederom voor rechtbank uitzoeken.
:twisted:
sylvia TS
Infopolitie Gast

Maareh, als je dus een agent uitscheld. Krijg je dan een boete oid? En als je minderjarig bent?
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Wat heeft leeftijd te maken met belediging? Helemaal niets, dus ja, ook die kan op de bon voor belediging.
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

sylvia schreef:Maareh, als je dus een agent uitscheld. Krijg je dan een boete oid? En als je minderjarig bent?
Ik weet wel dat er laatst een boete is opgelegd van € 220,00...
sylvia TS
Infopolitie Gast

thijeleo schreef:Wat heeft leeftijd te maken met belediging? Helemaal niets, dus ja, ook die kan op de bon voor belediging.
Nou, sommige agenten zijn dan wel milt.....Maar niet degene die hier rondlopen :roll:

En ik weet ook niet alles, vandaar dat ik het ff vraag. vragen staan vrij toch?
PJ TS
Infopolitie Gast

sylvia schreef:
thijeleo schreef:Wat heeft leeftijd te maken met belediging? Helemaal niets, dus ja, ook die kan op de bon voor belediging.
Nou, sommige agenten zijn dan wel milt.....Maar niet degene die hier rondlopen :roll:

En ik weet ook niet alles, vandaar dat ik het even vraag. vragen staan vrij toch?
Beetje nieuwsgierig welke regio ????

Wij zijn ook niet mild in dat soort dingen. :twisted:
sylvia TS
Infopolitie Gast

Nou ja, Gelderland midden. Het hangt er denk ook vanaf wat je zegt, en of dat die agent dan ook in een goede bui is of niet.

Ik heb nog nooit een agent uitgescholden (athans niet zodat hij het kon horen...... :roll: ) Maar ik ben wel een keer tegen een agent aangereden met de fiets......(hoe vind je dat dan? 8) :roll: ) Of het was zo'n stadswacht, volgens mij wel. Maar die man was dan wel weer heel aardig. Echt zo van " Niet meer fietsen in het dorp he? " "Nee hoor, zal ik niet meer doen...... :roll: :twisted: " Maar hij werkt hier volgens mij niet meer........Nu zijn hier bijna alleen nog maar van die chagerijnige agenten............Jammer......(maar goed ik dwaal af....)
PJ TS
Infopolitie Gast

Stadswacht niet vergelijken met agent ;)

Chagerijnig of zijn ze gewoon minder tollerant.
Waarschuwen is er nagenoeg niet meer bij nu repressief optreden.
donmarcello
Stamgast
Roepnaam: marcel
Geslacht:
Leeftijd: 68

Re: Belediging ambtenaar

Ongelezen bericht door donmarcello »

kabouters van Uithuizen schreef:Mag je tegen een politieagent zeggen:"Ik VIND je een l u l."
Snap het niet hoor want je kan en mag dit tegen elke agent zeggen ,ik weet alleen niet wat het kost maar je mag het zeggen :wink:
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
Gesloten