ondeuglijke verlichting ??

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

The Scorpion schreef:wordt een duur grapje dan, als je het laat zitten. kan je op elke straathoek een bon krijgen.
De les beginselen van strafrecht gemist? :)
olle-griese
Superlid
Roepnaam: Peter
Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door olle-griese »

Thijs schreef:Voorlichten moeten wit of geel zijn. Blauw mag dus niet.
En ze willen nog wel meer blauw op straat :P
wat is het criterium van wit?
Hoe zit het met xenon dan?
Xenon zal ongetwijfeld toegestaan zijn maar dan hebben we het over 8000 kelvin.(vrij wit)
Als er nu 12000 kelvin in zit? (dit schijnt blauw op.)
Ik bedoel hiermee te zeggen, wat is de grens.
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
olle-griese
Superlid
Geslacht:

mashi schreef:
Anonymous schreef:Inderdaad bedoel dat je je achterruit mag plakken als je een linker spiegel hebt.

Is dat zo wat je net zei: scheelt hem ook 95euro? als je het direct verwijderd krijg je dus geen boete??

Maar als je echt goede folie heb kun je beter nieuwe ramen kopen want een extreem rotwerk om ze weer kanp te maken.
Een fohn doet wonderen :idea:

mashi
Vergeet het maar met een fohn, :wink:
dat hele dunne folie krijg je er alleen maar af met een scheermes en veel tinner
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

olle-griese schreef:
Xenon zal ongetwijfeld toegestaan zijn maar dan hebben we het over 8000 kelvin.(vrij wit)
Volgens mij staat er in de schatskist een hoop voer over xenon-verlichting :wink:

mashi
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

olle-griese schreef:
Ik weet alleen maar wat er in de wet staat. Die grens durf ik niet te zeggen, ik heb er ook helemaal geen ervaring mee. Wat kelvin is weet ik niet maar het lijkt mij dat het aan de agent is om te beoordelen of het licht te blauw is.
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Thijs schreef: Ik weet alleen maar wat er in de wet staat. Die grens durf ik niet te zeggen, ik heb er ook helemaal geen ervaring mee. Wat kelvin is weet ik niet maar het lijkt mij dat het aan de agent is om te beoordelen of het licht te blauw is.
Dat is Kelvin Klein, die van de onderbroeken, ook in verschillende kleuren en desegns te verkrijgen. :D

Ga er in beginsel van uit dat elk lampje dat op de markt wordt gebracht Europese goedkeuring heeft. Omdat het voertuigreglement altijd achter loopt wordt aan het begin ook uitgebreid verwezen naar de Europese wetgeving. Wel zijn er soms extra restricties; xenon lampen mogen b.v. alleen i.c.m. een automatische niveauregeling. Dus zomaar een xenonlamp in je koplamp zetten, met behulp van een adapter, is een technische wijziging van het voertuig die niet is toegestaan.
olle-griese
Superlid
Geslacht:

Mofkap schreef:
Thijs schreef: Ik weet alleen maar wat er in de wet staat. Die grens durf ik niet te zeggen, ik heb er ook helemaal geen ervaring mee. Wat kelvin is weet ik niet maar het lijkt mij dat het aan de agent is om te beoordelen of het licht te blauw is.
Dat is Kelvin Klein, die van de onderbroeken, ook in verschillende kleuren en desegns te verkrijgen. :D

Ga er in beginsel van uit dat elk lampje dat op de markt wordt gebracht Europese goedkeuring heeft. Omdat het voertuigreglement altijd achter loopt wordt aan het begin ook uitgebreid verwezen naar de Europese wetgeving. Wel zijn er soms extra restricties; xenon lampen mogen b.v. alleen i.c.m. een automatische niveauregeling. Dus zomaar een xenonlamp in je koplamp zetten, met behulp van een adapter, is een technische wijziging van het voertuig die niet is toegestaan.
Mofkap,
je vergeet koplampsproeiers maar je vergeet er ook bij te vertellen dat dit alleen voor auto,s geld van 1998 en jonger.
Weer zo,n kromme regeling.
rfo00457 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door rfo00457 »

mofkap schreef:Wel zijn er soms extra restricties; xenon lampen mogen b.v. alleen i.c.m. een automatische niveauregeling.
Jullie spreken elkaar tegen!
www.xenon-verlichting.nl schreef:Auto's die af fabriek met Xenon verlichting geleverd worden dienen te zijn uitgerust met automatische niveau regeling en een wis was installatie op de koplampen. Echter voor de Xenon conversiesets voor de aftermarket geldt dit niet. De Rijksdienst voor het Wegverkeer heeft te kennen gegeven dat bij de APK keuring alleen gelet wordt op het lichtbeeld. Dit lichtbeeld veranderd na de Xenonconversie niet omdat het brandpunt van de Xenonlamp in de bestaande reflector hetzelfde blijft. Hierdoor is het tevens mogelijk geworden om ook nieuwe auto's met Z-Motion als accessoire uit te rusten.
Mofkap TS
Infopolitie Gast

@ olle-griese. Ik zeg ook: b.v. :)

@rfo. het is nog steeds niet verboden om een niet oorspronkelijke technische eenheid die niet behoort tot het type waarvoor de auto is goedgekeurd te koop aan te bieden. Eigenlijk belachelijk.

Voor motorfietsen en bromfietsen is zo'n verbod er wel, maar er is niemand die er op controleert.

Na het monteren van xenon conversiesets voldoet het voertuig niet meer aan de typegoedkeuring.

Is wel een goede pagina om de juiste informatie te verkrijgen. :? De vos die voor eigen parochie preekt.

Edit: Een APK keuring zegt niets. Er zijn meer zaken waarbij tijdens de APK keuring niet op wordt gelet en die toch verboden zijn.
Laatst gewijzigd door Mofkap op 15 jul 2005, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Mofkap schreef:
The Scorpion schreef:wordt een duur grapje dan, als je het laat zitten. kan je op elke straathoek een bon krijgen.
Hoe dat zo? 's morgens een bon, 's middags een bon, 's avonds een bon de volgende dag hetzelfde riedeltje weer.

Ik zie even niet in wat de beginselen van strafrecht hier mee te maken heeft.
rfo00457 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door rfo00457 »

Mofkap schreef:Is wel een goede pagina om de juiste informatie te verkrijgen. :? De vos die voor eigen parochie preekt.
Ja, ik weet het. Omdat ik het nog niet gecontroleerd had/kon controleren, heb ik het alleen bij de constatering gehouden dat jullie elkaar tegenspreken.
Mofkap TS
Infopolitie Gast

thijeleo schreef:
Mofkap schreef:
Hoe dat zo? 's morgens een bon, 's middags een bon, 's avonds een bon de volgende dag hetzelfde riedeltje weer.

Ik zie even niet in wat de beginselen van strafrecht hier mee te maken heeft.
Kan iemand meer keren worder gestraft voor hetzelfde feit?
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

Mofkap schreef: Kan iemand meer keren worder gestraft voor hetzelfde feit?
Kan je iemand die je een bekeuring geeft voor een overtreding daarna nooit meer opschrijven voor hetzelfde vergrijp?

Kortom: Ik fietszonder licht, volgende dag weer, volgende dag weer. Kan ik 3 x een boete krijgen. :wink:
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Thijs schreef:
Kan je iemand die je een bekeuring geeft voor een overtreding daarna nooit meer opschrijven voor hetzelfde vergrijp?

Kortom: Ik fiets zonder licht, volgende dag weer, volgende dag weer. Kan ik 3 x een boete krijgen. :wink:
Sterker nog, je fietst hier zonder licht, en krijgt een bon, vervolgens fiets je verder, gaat het hoekie om en kan weer een bon krijgen, en daar is NIKS mis mee. Andere lokatie, ander tijdstip etc.etc.etc.
Laatst gewijzigd door Frans op 15 jul 2005, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Thijs schreef:

Kortom: Ik fietszonder licht, volgende dag weer, volgende dag weer. Kan ik 3 x een boete krijgen. :wink:
Ik hoef op dit forum toch geen college te geven over de begrippen voortdurend en voortgezet delict?
Gesloten