De les beginselen van strafrecht gemist?The Scorpion schreef:wordt een duur grapje dan, als je het laat zitten. kan je op elke straathoek een bon krijgen.
ondeuglijke verlichting ??
Moderator: Moderatorteam
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
- olle-griese
- Roepnaam: Peter
- Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
- Geslacht:
- Leeftijd: 68
wat is het criterium van wit?Thijs schreef:Voorlichten moeten wit of geel zijn. Blauw mag dus niet.
En ze willen nog wel meer blauw op straat
Hoe zit het met xenon dan?
Xenon zal ongetwijfeld toegestaan zijn maar dan hebben we het over 8000 kelvin.(vrij wit)
Als er nu 12000 kelvin in zit? (dit schijnt blauw op.)
Ik bedoel hiermee te zeggen, wat is de grens.
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
- olle-griese
- Geslacht:
Vergeet het maar met een fohn,mashi schreef:Een fohn doet wonderenAnonymous schreef:Inderdaad bedoel dat je je achterruit mag plakken als je een linker spiegel hebt.
Is dat zo wat je net zei: scheelt hem ook 95euro? als je het direct verwijderd krijg je dus geen boete??
Maar als je echt goede folie heb kun je beter nieuwe ramen kopen want een extreem rotwerk om ze weer kanp te maken.![]()
mashi
dat hele dunne folie krijg je er alleen maar af met een scheermes en veel tinner
Volgens mij staat er in de schatskist een hoop voer over xenon-verlichtingolle-griese schreef:wat is het criterium van wit?Thijs schreef:Voorlichten moeten wit of geel zijn. Blauw mag dus niet.
Xenon zal ongetwijfeld toegestaan zijn maar dan hebben we het over 8000 kelvin.(vrij wit)
mashi
-
Thijs TS
- Infopolitie Gast
Ik weet alleen maar wat er in de wet staat. Die grens durf ik niet te zeggen, ik heb er ook helemaal geen ervaring mee. Wat kelvin is weet ik niet maar het lijkt mij dat het aan de agent is om te beoordelen of het licht te blauw is.olle-griese schreef:wat is het criterium van wit?Thijs schreef:Voorlichten moeten wit of geel zijn. Blauw mag dus niet.
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
Dat is Kelvin Klein, die van de onderbroeken, ook in verschillende kleuren en desegns te verkrijgen.Thijs schreef: Ik weet alleen maar wat er in de wet staat. Die grens durf ik niet te zeggen, ik heb er ook helemaal geen ervaring mee. Wat kelvin is weet ik niet maar het lijkt mij dat het aan de agent is om te beoordelen of het licht te blauw is.
Ga er in beginsel van uit dat elk lampje dat op de markt wordt gebracht Europese goedkeuring heeft. Omdat het voertuigreglement altijd achter loopt wordt aan het begin ook uitgebreid verwezen naar de Europese wetgeving. Wel zijn er soms extra restricties; xenon lampen mogen b.v. alleen i.c.m. een automatische niveauregeling. Dus zomaar een xenonlamp in je koplamp zetten, met behulp van een adapter, is een technische wijziging van het voertuig die niet is toegestaan.
- olle-griese
- Geslacht:
Mofkap,Mofkap schreef:Dat is Kelvin Klein, die van de onderbroeken, ook in verschillende kleuren en desegns te verkrijgen.Thijs schreef: Ik weet alleen maar wat er in de wet staat. Die grens durf ik niet te zeggen, ik heb er ook helemaal geen ervaring mee. Wat kelvin is weet ik niet maar het lijkt mij dat het aan de agent is om te beoordelen of het licht te blauw is.![]()
Ga er in beginsel van uit dat elk lampje dat op de markt wordt gebracht Europese goedkeuring heeft. Omdat het voertuigreglement altijd achter loopt wordt aan het begin ook uitgebreid verwezen naar de Europese wetgeving. Wel zijn er soms extra restricties; xenon lampen mogen b.v. alleen i.c.m. een automatische niveauregeling. Dus zomaar een xenonlamp in je koplamp zetten, met behulp van een adapter, is een technische wijziging van het voertuig die niet is toegestaan.
je vergeet koplampsproeiers maar je vergeet er ook bij te vertellen dat dit alleen voor auto,s geld van 1998 en jonger.
Weer zo,n kromme regeling.
-
rfo00457 TS
- Infopolitie Gast
Jullie spreken elkaar tegen!mofkap schreef:Wel zijn er soms extra restricties; xenon lampen mogen b.v. alleen i.c.m. een automatische niveauregeling.
www.xenon-verlichting.nl schreef:Auto's die af fabriek met Xenon verlichting geleverd worden dienen te zijn uitgerust met automatische niveau regeling en een wis was installatie op de koplampen. Echter voor de Xenon conversiesets voor de aftermarket geldt dit niet. De Rijksdienst voor het Wegverkeer heeft te kennen gegeven dat bij de APK keuring alleen gelet wordt op het lichtbeeld. Dit lichtbeeld veranderd na de Xenonconversie niet omdat het brandpunt van de Xenonlamp in de bestaande reflector hetzelfde blijft. Hierdoor is het tevens mogelijk geworden om ook nieuwe auto's met Z-Motion als accessoire uit te rusten.
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
@ olle-griese. Ik zeg ook: b.v.
@rfo. het is nog steeds niet verboden om een niet oorspronkelijke technische eenheid die niet behoort tot het type waarvoor de auto is goedgekeurd te koop aan te bieden. Eigenlijk belachelijk.
Voor motorfietsen en bromfietsen is zo'n verbod er wel, maar er is niemand die er op controleert.
Na het monteren van xenon conversiesets voldoet het voertuig niet meer aan de typegoedkeuring.
Is wel een goede pagina om de juiste informatie te verkrijgen.
De vos die voor eigen parochie preekt.
Edit: Een APK keuring zegt niets. Er zijn meer zaken waarbij tijdens de APK keuring niet op wordt gelet en die toch verboden zijn.
@rfo. het is nog steeds niet verboden om een niet oorspronkelijke technische eenheid die niet behoort tot het type waarvoor de auto is goedgekeurd te koop aan te bieden. Eigenlijk belachelijk.
Voor motorfietsen en bromfietsen is zo'n verbod er wel, maar er is niemand die er op controleert.
Na het monteren van xenon conversiesets voldoet het voertuig niet meer aan de typegoedkeuring.
Is wel een goede pagina om de juiste informatie te verkrijgen.
Edit: Een APK keuring zegt niets. Er zijn meer zaken waarbij tijdens de APK keuring niet op wordt gelet en die toch verboden zijn.
Laatst gewijzigd door Mofkap op 15 jul 2005, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe dat zo? 's morgens een bon, 's middags een bon, 's avonds een bon de volgende dag hetzelfde riedeltje weer.Mofkap schreef:De les beginselen van strafrecht gemist?The Scorpion schreef:wordt een duur grapje dan, als je het laat zitten. kan je op elke straathoek een bon krijgen.
Ik zie even niet in wat de beginselen van strafrecht hier mee te maken heeft.
-
rfo00457 TS
- Infopolitie Gast
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
Kan iemand meer keren worder gestraft voor hetzelfde feit?thijeleo schreef:Hoe dat zo? 's morgens een bon, 's middags een bon, 's avonds een bon de volgende dag hetzelfde riedeltje weer.Mofkap schreef:De les beginselen van strafrecht gemist?The Scorpion schreef:wordt een duur grapje dan, als je het laat zitten. kan je op elke straathoek een bon krijgen.
Ik zie even niet in wat de beginselen van strafrecht hier mee te maken heeft.
-
Thijs TS
- Infopolitie Gast
Sterker nog, je fietst hier zonder licht, en krijgt een bon, vervolgens fiets je verder, gaat het hoekie om en kan weer een bon krijgen, en daar is NIKS mis mee. Andere lokatie, ander tijdstip etc.etc.etc.Thijs schreef:Kan je iemand die je een bekeuring geeft voor een overtreding daarna nooit meer opschrijven voor hetzelfde vergrijp?Mofkap schreef: Kan iemand meer keren worder gestraft voor hetzelfde feit?
Kortom: Ik fiets zonder licht, volgende dag weer, volgende dag weer. Kan ik 3 x een boete krijgen.
Laatst gewijzigd door Frans op 15 jul 2005, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
Ik hoef op dit forum toch geen college te geven over de begrippen voortdurend en voortgezet delict?Thijs schreef:Kan je iemand die je een bekeuring geeft voor een overtreding daarna nooit meer opschrijven voor hetzelfde vergrijp?Mofkap schreef: Kan iemand meer keren worder gestraft voor hetzelfde feit?
Kortom: Ik fietszonder licht, volgende dag weer, volgende dag weer. Kan ik 3 x een boete krijgen.