een verdrietige moeder van 2 slachtoffers seksueel geweld !
voortvluchtig verordeeld persoon
Moderator: Moderatorteam
-
maria TS
- Infopolitie Gast
voortvluchtig verordeeld persoon
wie kan mij helpen, mijn ex man is in november 2004 veroordeeld in een hoger beroep vonnis voor 3 jaar detentie wegens verkrachting van mijn 2 dochters (5 jaar lang) nu is hij voordat justitie hem had aangeschreven voor detentie sinds februari 2005 voortvluchtig er is niemand die mij helpt om deze man te zoeken, staat wel gerigistreerd maar kan alleen opgepakt worden als er dus iets gebeurd of bij een verkeersovertreding, dit kan dus nog jaren gaan duren!! ondertussen loopt zo'n gevaarlijk persoon nog steeds rond in onze maatschappij, kan er nu echt niemand mij helpen om deze man achter slot en grendel te krijgen??
-
PJ TS
- Infopolitie Gast
Je geeft al aan dat hij geregistreerd staat. Als je zelf of iemand anders een idee hebt waar hij verblijft dan kan je dit altijd doorgeven aan de politie.
Het is niet zo dat er 24 uur per dag naar hem gezocht wordt. Maar vroeg of laat loopt hij tegen de lamp en moet hij die straf uitzitten.
Sterkte verder.
Het is niet zo dat er 24 uur per dag naar hem gezocht wordt. Maar vroeg of laat loopt hij tegen de lamp en moet hij die straf uitzitten.
Sterkte verder.
-
Maria TS
- Infopolitie Gast
seksueel misbruik
als ik wist waar hij zat had ik hem al lang gepakt en afgeleverd, de moeilijkheid is nu dat we hem niet kunnen vinden en dat justitie, politie etc niets meer doen, voor hen is het makkelijk om via zijn uitkering bijvoorbeeld of gsm iemand op te sporen, maar nee hoor in Nederland kan alles en laten we hem gewoon zijn gangetje gaan.. 
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Re: seksueel misbruik
Inderdaad zoals Mashi al aangeeft in de opsporing van strafbare feiten mag de politie onder omstandigheden gebruik maken van bijzondere opsporingsmethoden.Maria schreef:als ik wist waar hij zat had ik hem al lang gepakt en afgeleverd, de moeilijkheid is nu dat we hem niet kunnen vinden en dat justitie, politie etc niets meer doen, voor hen is het makkelijk om via zijn uitkering bijvoorbeeld of gsm iemand op te sporen, maar nee hoor in Nederland kan alles en laten we hem gewoon zijn gangetje gaan..
Die bevoegdheid eindigt echter als de verdachte is veroordeeld. Alleen bij ontsnapte (gevaalijke) gevangenen of TBS klanten mag men tegenwoordig wat meer.
In de andere gevallen is opname in het opsporingsregister het maximaal haalbare.