voortvluchtig verordeeld persoon

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
maria TS
Infopolitie Gast

voortvluchtig verordeeld persoon

Ongelezen bericht door maria »

wie kan mij helpen, mijn ex man is in november 2004 veroordeeld in een hoger beroep vonnis voor 3 jaar detentie wegens verkrachting van mijn 2 dochters (5 jaar lang) nu is hij voordat justitie hem had aangeschreven voor detentie sinds februari 2005 voortvluchtig er is niemand die mij helpt om deze man te zoeken, staat wel gerigistreerd maar kan alleen opgepakt worden als er dus iets gebeurd of bij een verkeersovertreding, dit kan dus nog jaren gaan duren!! ondertussen loopt zo'n gevaarlijk persoon nog steeds rond in onze maatschappij, kan er nu echt niemand mij helpen om deze man achter slot en grendel te krijgen??

een verdrietige moeder van 2 slachtoffers seksueel geweld ! :cry:
PJ TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PJ »

Je geeft al aan dat hij geregistreerd staat. Als je zelf of iemand anders een idee hebt waar hij verblijft dan kan je dit altijd doorgeven aan de politie.

Het is niet zo dat er 24 uur per dag naar hem gezocht wordt. Maar vroeg of laat loopt hij tegen de lamp en moet hij die straf uitzitten.

Sterkte verder.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Helaas, het fenomeen premiejager kennen we in Nederland niet. Als u echter info heeft alwaar uw ex moge verblijven dan hoort de politie dat natuurlijk graag van u.
Stay safe out there.
Maria TS
Infopolitie Gast

seksueel misbruik

Ongelezen bericht door Maria »

als ik wist waar hij zat had ik hem al lang gepakt en afgeleverd, de moeilijkheid is nu dat we hem niet kunnen vinden en dat justitie, politie etc niets meer doen, voor hen is het makkelijk om via zijn uitkering bijvoorbeeld of gsm iemand op te sporen, maar nee hoor in Nederland kan alles en laten we hem gewoon zijn gangetje gaan.. :evil:
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Ik begrijp uw frustraties de politie in Nederland is echter aan strikte regels gebonden.

Zo mogen wij niet zomaar inzage in stukken hebben en mogen wij ook niet zomaar een telefoon tappen, etc.

Hij loopt vanzelf tegen de lamp, is alleen nog wachten waar en wanneer.

mashi
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

En als de persoon echt zo'n etter is als u hem omschrijft dan zal het denk ik niet lang duren totdat hij weer met de sterke arm in aanraking komt.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: seksueel misbruik

Ongelezen bericht door SWAT »

Maria schreef:als ik wist waar hij zat had ik hem al lang gepakt en afgeleverd, de moeilijkheid is nu dat we hem niet kunnen vinden en dat justitie, politie etc niets meer doen, voor hen is het makkelijk om via zijn uitkering bijvoorbeeld of gsm iemand op te sporen, maar nee hoor in Nederland kan alles en laten we hem gewoon zijn gangetje gaan.. :evil:
Inderdaad zoals Mashi al aangeeft in de opsporing van strafbare feiten mag de politie onder omstandigheden gebruik maken van bijzondere opsporingsmethoden.
Die bevoegdheid eindigt echter als de verdachte is veroordeeld. Alleen bij ontsnapte (gevaalijke) gevangenen of TBS klanten mag men tegenwoordig wat meer.
In de andere gevallen is opname in het opsporingsregister het maximaal haalbare.
Gesloten