politie aangifte
Moderator: Moderatorteam
-
Burger TS
- Infopolitie Gast
politie aangifte
hallo,
als er een onderzoek tegen iemand wordt gedaan hoort diegene daar wat van?
-
mwb TS
- Infopolitie Gast
Re: politie aangifte
Dat lijkt me wel ja.gast schreef:hallo,
Ik kan me niet voorstellen dat iemand wordt verhoord en voor de rechter moet komen, zonder dat hij daar iets van in de gaten heeft.
Maar waarschijnlijk bedoelt U iets specifieks met "onderzoek".
Wat heeft U daar bij in gedachten?
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
mwb TS
- Infopolitie Gast
Wees eens wat specifieker, want hiermee kun je alle kanten op.Anonymous schreef:als iemand niets gedaan heeft en hij word in de gaten gehouden door de politie ivm (bedreigingen) hoort deze persoon hier wat van of is dan de zaak gewoon gesloten
Verder spreekt het zichzelf tegen. Hij heeft niets gedaan, maar wordt in de gaten gehouden ivm bedreigingen.
mwb
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Als hij de persoon is die onderzocht wordt vanwege een misdrijf dan is de kans best dat hij dat niet hoort maar wel gevolgt en in de gaten wordt gehouden!Anonymous schreef:als iemand niets gedaan heeft en hij word in de gaten gehouden door de politie ivm (bedreigingen) hoort deze persoon hier wat van of is dan de zaak gewoon gesloten
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
als er aangifte gedaan wordt tegen iemand zal deze persoon tzt gehoord moeten worden als verdachte. Hiertoe hoeft hij niet altijd aangehouden te worden. Hij kan ook ontboden worden aan het bureau. Alleen bij zware beschuldigingen en ernstige vergrijpen zal een persoon gelicht worden.Anonymous schreef:als er een onderzoek is tegen een persoon en later blijkt dat deze persoon er niets mee te maken heeft hoort deze persoon dan als hij in de gaten gehouden is geworden.
sorry voor de verwoording.
Als je met in de gaten gehouden bedoelt: observaties en taps .... dat zou kunnen maar dat weet je zelf het beste. Als je je echt bezig houdt met zware zaken is die kans inderdaad aanwezig als ze het van je weten.
Officieel horen ze je in te lichten als je onterecht getapt bent, maar in de praktijk wordt dat 'vergeten'. Daar was laatst nog hele ophef over tussen Donner en de AIVD.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
mwb TS
- Infopolitie Gast
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
Valse aangifte? Dat betwijfel ik. Daar kom je alleen achter als je gehoord wordt. Als ze je niet ontbieden dan zul jij het nooit weten vrees ik.mwb schreef:Aha, het is mij nu duidelijk.
Er is geen standaard antwoord. Is helemaal van de zaak zelf afhankelijk. Als er bv valse aangifte is gedaan, is het best mogelijk dat die persoon later alles te horen krijgt.
Zo niet dan kan het natuurlijk ook "boek dicht, door naar de volgende zaak" zijn.
-
Walter TS
- Infopolitie Gast