parkeren

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Heerlijk! altijd zijn er wel regeltjes te vinden... Alleen of je dit als 'normaal' opsporingsambtenaar kan handhaven is een tweede. Lijkt me meer iets voor speciaal aangewezen boa's oid...

Overigens vindt ik het milieuaspect niet zo interessant... Auto's die op straat staan, lekken immers ook en dat komt ook gewoon in het grondwater terecht..

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

Klopt, maar in mindere maten als dat het rechtstreeks het weiland in drupt. Op de straat heb je nog de kans dat het verdampt of gewoon opdraagt. In een weiland heb je daar weinig kans op.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Als dat een milieuverbaal op zou leveren dan kun je dat ook doen tegen auto's die op straat staan. Want daar geldt dan hetzelfde voor.

Het lijkt mij dat tegen het parkeren op een weiland, met toestemming van de eigenaar niet is op te treden.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Ik heb er nog even over lopen nadenken en m.i. kunnen we ook nog een andere kant op. En dat is de gemeente die bestuursrechtelijk aan de gang moet.

M.i. is/heeft een weiland een bepaalde bestemming (zoals b.v. landbouw of het houden van vee).

Als de boer structureel een hoop auto's laat parkeren op het weiland, wordt het weiland voor andere doeleinden gebruikt als waar e.e.a. voor bedoeld is. Het weiland maakt nml deel uit van de inrichting (zeg maar het bedrijf) en de boer moet hier dan ook rekening mee houden (vergunningen, afspraken etc).

Volgens mij is dit een optie die e.e.a. zou kunnen ophelderen.

gr, mashi
theo TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door theo »

Mashi zie mijn eerste posting aan de TS komt op het zelfde neer als jouw posting
theo schreef:Geplaatst: Ma 20 Jun 2005, 12:06
Kunt u het beste contact opnemen met de gemeente waar u in woont en daar eens vragen wat er in het A.P.V staat en wat voor de bestemmings plan er daar voor geldt voor dat stuk weiland.

Kunt u ook vragen als u buurman daar een vergunning voor heeft voor het parkeren van auto's in het weiland.

Misschien is het bestemmingsplan daar wel gewijzigd.
theo TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door theo »

Dit als voorbeeld

Tijdens de TT week hier in Assen zijn er boeren die hun weilanden gebruiken als camping voor de motorrijders.
Er zijn ook weilanden in gebruik als parkeerplaatsten bij diverse evenementen op het TT-circuit.
De boeren of het TT-circuit die de weilanden huren van de boeren hebben daar een vergunning voor nodig dat is bepaald in het APV van de gemeente Assen.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Mijn eerste vraag zou dezelfde zijn als welke GvdBor heeft gesteld. Waarom stelt topicstarter dit hier aan de orde?

Daar kunnen tig redenen voor zijn. En voor iedere reden zijn wel weer vervolgvragen te bedenken om uiteindelijk bij het echte probleem van topicstarter te komen.

Oftewel: leer EERST het probleem en kom DAN met oplossingen.

Welke problemen kan topicstarter hebben met het parkeren in het weiland?

1) Wordt zijn uitzicht belemmerd?
2) Is hij bang voor het milieu?
3) Is hij bang voor de melk die hij dadelijk van de koeien in dat weiland gaat drinken?
4) Is het afgunst omdat buurman zijn weiland wel ten gelde weet te maken en hij niet?
5) Leeft hij in onmin met de buurman en probeert hij op deze manier hem het leven zuur te maken?

Allemaal mogelijkheden en waarschijnlijk staat de juiste er niet eens tussen. Iedere hier bovengenoemde mogelijkheid zal een andere overweging opleveren tot het oplossen van het probleem van topicstarter, maar dan zul je het probleem dus wel eerst moeten kennen.

Mijn eerste vraag na het beantwoorden van de reden zou zijn wat hij zelf al gedaan heeft om het probleem met buurman op te lossen. Daarna zien we wel verder.
appiehappie
Lid
Geslacht:

Ongelezen bericht door appiehappie »

Wat is slechter, een druppeltje olie, of een van ammoniak vergeven koeienvlaai?

Dat is toch ook de reden dat het zo nostalgische beeld van grazende koeien in de wei, steeds verder teruggedrongen wordt?

Het schijnt voor boeren kostenbesparend te zijn om de koeien binnen te houden.

Wel jammer, het ziet er altijd wel gezellig uit.

Helemaal off topic weer trouwens.....
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Bert schreef:En te denken van de diverse vloeidtoffen die vaak uit auto's lekken die gewoon de grond in stroomt ? Dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Misschien dat daar nog een milieu wetje voor, of tegen, is ?
dat is wat ik bedoel wat te denken van de uitlaatgassen als je er vlak naast woont
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

ik neem aan dat die laatste opmerking een grapje is. Kan ik in ieder geval niet helemaal serieus nemen.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

mashi schreef:Ik heb er nog even over lopen nadenken en m.i. kunnen we ook nog een andere kant op. En dat is de gemeente die bestuursrechtelijk aan de gang moet.
Helaas is dat geen enkele optie voor de korte termijn. Een bestuursrechtelijk traject heeft namelijk niet, zoals velen denken, een simpele repressieve afdoening (iemand doet iets tegen de wet, en we leggen dus een bestuursrechtelijke boete op) Je moet dat traject (en ik noem het inderdaad expres traject) zien als een langlopend geheel.

Voorbeeld: Iemand vraagt een terrasvergunning aan bij de gemeente, krijg tdie na aan alle eisen te hebben voldaan (ja ook publicatie 6 weken voor inwerkingtreding) en waarbij burgers ook bezwaar kunnen aantekenen. Vervolgens krijgt meneer zijn vergunning onder bepaalde voorwaarden. Vervolgens houdt hij zich niet aan die voorwaarden, waarna hij eerst 2 officiele waarschuwingen MET een redelijke termijn moet hebben gehad alvorens je daar als gemeente bestuursrechtelijk tegen kan gaan optreden. Al met al al gauw een trahject van een jaar (of veeeeeel langer) Dit is dus nooit een optie in dit soort gevallen.

Mijn persoonlijke mening: De boer mag daar gewoon auto's parkeren zolang het zijn eigen weiland is en MITS er op geen enkel ander strafbaar feit feit wordt gepleegd (denk idd aan milieu, wat ERG ver is gezocht), bestemmingspalnnen (nog verder gezocht) of.... (nou ja, alles is eigenlijk ver gezocht) Kortom, de boer mag gewoon zijn wei volzetten met auto's.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ik besef maar al te goed dat dit een procedure is die idd langer duurt. Maar volgens mij is dit toch een optie die bewandeld zou kunnen worden indien een dergelijke boer er een gewoonte van maakt om meerdere voertuigen op zijn weiland te parkeren.

Beter een oplossing op langere termijn als geen denk ik dan maar.

gr, mashi
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Bij langdurig en structureel misbruik is het iets wat je inderdaad zou kunnen overwegen, al zijn er denk ik weinig ambtenaren voor t eporren....maja, da's weer een andere discussie.....;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

..::Frans::.. schreef:Bij langdurig en structureel misbruik is het iets wat je inderdaad zou kunnen overwegen, al zijn er denk ik weinig ambtenaren voor t eporren....maja, da's weer een andere discussie.....;-)
teneinde een discussie over de ambt. tretmolen te voorkomen danmaar een hangslotje :lol:

mahi
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Bij deze...;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl