parkeren
Moderator: Moderatorteam
-
pimmetje TS
- Infopolitie Gast
parkeren
Mijn vraag is : de buurman gebruikt zijn weiland zeer dikwijls als autoparkeer plaats er staan er dan geen 10 maar zeker 80 of meer mag dat zomaar volgens de wet ook denk ik hierbij aanhet mileu is dit misschien hun taak (mileupolitie) om hier op te letten en bij wie en hoe moet ik het aanleggen om dit in de toekomst te voorkomen .
-
theo TS
- Infopolitie Gast
Kunt u het beste contact opnemen met de gemeente waar u in woont en daar eens vragen wat er in het A.P.V staat en wat voor de bestemmings plan er daar voor geldt voor dat stuk weiland.
Kunt u ook vragen als u buurman daar een vergunning voor heeft voor het parkeren van auto's in het weiland.
Misschien is het bestemmingsplan daar wel gewijzigd.
Kunt u ook vragen als u buurman daar een vergunning voor heeft voor het parkeren van auto's in het weiland.
Misschien is het bestemmingsplan daar wel gewijzigd.
-
tjakkaa TS
- Infopolitie Gast
Dat is geen botte vraag. Dat is een direkte vraag.
Ik weet bijvoorbeeld bij een dorp hier verderop waar een smalle straat is naar een zwembad. In de zomermaanden geldt voor een zijde van die straat een stilstaanverbod. Simpelweg omdat anders hulpverleningsvoertuigen daar niet meer langskunnen.
Een van de omwonenden stelt dan zijn weiland beschikbaar voor de zwemgasten. Hiervoor betaalt men 1 of 2 euro per auto.
Het kan maar zo zijn dat een andere buurman dat niet goed zint, omdat die de buurman niet zo mag en het niet goed kan zien dat hij op die manier een paar keer per jaar wat geld bijsnabbelt.
Niet zelden probeert men dan via de politie om een vermeend recht te halen.
Oftewel om ergens een oordeel/mening over te hebben is het goed om de zaak ook goed te kennen.
De een noemt dat bot, de ander vindt het wel verstandig om eerst de ins en outs te weten.
Ik weet bijvoorbeeld bij een dorp hier verderop waar een smalle straat is naar een zwembad. In de zomermaanden geldt voor een zijde van die straat een stilstaanverbod. Simpelweg omdat anders hulpverleningsvoertuigen daar niet meer langskunnen.
Een van de omwonenden stelt dan zijn weiland beschikbaar voor de zwemgasten. Hiervoor betaalt men 1 of 2 euro per auto.
Het kan maar zo zijn dat een andere buurman dat niet goed zint, omdat die de buurman niet zo mag en het niet goed kan zien dat hij op die manier een paar keer per jaar wat geld bijsnabbelt.
Niet zelden probeert men dan via de politie om een vermeend recht te halen.
Oftewel om ergens een oordeel/mening over te hebben is het goed om de zaak ook goed te kennen.
De een noemt dat bot, de ander vindt het wel verstandig om eerst de ins en outs te weten.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Ik vrees dat het niet te voorkomen is. Als de beste 'boer' regelmatig een feestje oid organiseert en 'selectief' mensen toelaat is daar gewoon niets tegen te doen. Het is tenslotte zijn eigen weiland en niet openbaar gemaakt.
De auto's rijden zijn weiland wel stuk, maar ik kan me ook niet voorstellen dat er ergens een 'milieuregel' zou bestaan die dergelijke handelingen verbiedt...
De auto's rijden zijn weiland wel stuk, maar ik kan me ook niet voorstellen dat er ergens een 'milieuregel' zou bestaan die dergelijke handelingen verbiedt...
Laatst gewijzigd door zijlvaart67 op 20 jun 2005, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
gaat om de lokatie en manier waarop, dus jouw inrit of garage is natuurlijk geen probleem, daar komt bij dat er uitspraken zijn over het feit dat e.e.a. deel uitmaakt/ kan uitmaken van de weg.gvdbor schreef:Dus ik mag mijn auto ook niet op mijn inrit zetten of in mijn garage?
En op/langs een weg mag jij mits anders aangegeven gewoon je pa stilzetten/parkeren.
mashi
Zijn erf is zowiezo geen parkeerprobleem. Vwb het weiland, ik ken de situatie tp niet dus kan niet zeggen hoe ik tp exact zou handelen, want misschien kan ik idd wel niet mulderen, blijft mi wel de Wm over.gvdbor schreef:Als een boer mij toestemming geeft op zijn erf/weiland te parkeren is er geen diender die daarvoor schrijven kan bedoel ik maar te zeggen.
Immers is het RVV daar niet van toepassing onder die omstandigheden.
Maar goed, beter 1 hersenspinsel in je hoofd dan 10 vogels groepsgewijs ondersteboven zien vliegen.
mashi
Is dit niet zoeken naar een stok om mee te slaan?mashi schreef:Zijn erf is zowiezo geen parkeerprobleem. Vwb het weiland, ik ken de situatie tp niet dus kan niet zeggen hoe ik tp exact zou handelen, want misschien kan ik inderdaad wel niet mulderen, blijft mi wel de Wm over.gvdbor schreef:Als een boer mij toestemming geeft op zijn erf/weiland te parkeren is er geen diender die daarvoor schrijven kan bedoel ik maar te zeggen.
Immers is het RVV daar niet van toepassing onder die omstandigheden.
Maar goed, beter 1 hersenspinsel in je hoofd dan 10 vogels groepsgewijs ondersteboven zien vliegen.![]()
mashi
zoals ik al zei, ik ken de situatie tp niet dus ik weet het niet. Het feit dat het hier een weiland betreft en dit in eigendom van de boer is wil niet per definitie zeggen dat hij zomaar .e.e.a. in zijn weiland kan gaan parkeren.thijeleo schreef:[
Is dit niet zoeken naar een stok om mee te slaan?
Ziet het als brainstormen over evt. mogelijkheden.
Beter 1 stok om mee te slaan dan een hooivork..........
mashi
- olle-griese
- Roepnaam: Peter
- Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
- Geslacht:
- Leeftijd: 68
Er is een europese (landbouw) regel dat er geen diepere sporen in het land mogen worden gereden dan 5 cm.zijlvaart67 schreef:Ik vrees dat het niet te voorkomen is. Als de beste 'boer' regelmatig een feestje oid organiseert en 'selectief' mensen toelaat is daar gewoon niets tegen te doen. Het is tenslotte zijn eigen weiland en niet openbaar gemaakt.
Okee, ver gezocht maar als je een stok zoekt vind je er altijd wel 1
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
-
Bert TS
- Infopolitie Gast