Radardectoren...

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Stephan TS
Infopolitie Gast

Radardectoren...

Ongelezen bericht door Stephan »

Zijn die nou wel of niet legaal.. want ik las dat je ze weer kon kopen, nou heb ik me ouwe nog. alleen voor dat ik het weer ga gebruiken wil ff cker weten of het weer legaal is..

Gr Stephan
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

zijn illegaal
Stephan TS
Infopolitie Gast

Master_Mpb TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Master_Mpb »

Nope, helaas voor jou Stephan je mag ze niet meer gebruiken.

Dat je ze kunt kopen wil niet zeggen dat je ze mag gebruiken. Het is gewoon eigen risico als je het wel doet. Als je gepakt wordt is het toch € 250.- plus inbeslagname van je radardetector.

Of je moet heel vaak veel te hard rijden.....dan kan het misschien uit??
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

Je mag een radardetector best hebben, het bezit is niet verboden.

Alleen in of aan een rijdend voertuig mag het niet. Ook niet als het ding uitstaat, op de achterbank ligt of in een jaszak zit.

Dus als wandversiering in de huiskamer staat het misschien wel aardig. :)
Stephan TS
Infopolitie Gast

Waarom word op die site dan wel aan gegeven dan het wel mag en op alle radio reclame's enz...

Wie moet k dan geloven?
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Dat apparaat is ook geen 'echte' radardetector. Het geeft alleen aan (op basis van gps) waar de vaste en de (gemelde mobiele) flitsapparatuur staat.

Niks meer en niks minder.

Bijna iedere routeplanner heeft standaard al zo'n database, dus het is gewoon zonde van je geld... 8)

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Bij dit apparaat zal de toekomst (uitspraak rechter dus) uit moeten wijzen of ze wel of niet illegaal zijn. Immers, dit apparaat detecteert geen radar- of andere signalen, maar krijgt de informatie via GPS vanuit een database met een opsomming van controleplaatsen.

Daarmee is het een andere manier van "detecteren". Ik ben benieuwd hoe een rechter daarover denkt.
andre TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door andre »

Stephan schreef:Waarom word op die site dan wel aan gegeven dan het wel mag en op alle radio reclame's enz...

Wie moet k dan geloven?
Vermoedelijk gaat het hier om een soort GPS-locator, waar alle vaste controles en de meest voorkomende mobiele controles instaan. Maar dat "vergeet" de fabrikant te vermelden.
Logisch, want zij zijn maar in een ding geïnterreseerd, en dat is omzet.
andre TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door andre »

Ik heb even verder gelezen en gekeken bij de specificaties. En inderdaad, mijn vermoeden was goed. Het is geen volwaardige radardetector.
Kortom weggegooid geld. Een goed stel ogen doet hetzelfde.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

thijeleo schreef:Bij dit apparaat zal de toekomst (uitspraak rechter dus) uit moeten wijzen of ze wel of niet illegaal zijn. Immers, dit apparaat detecteert geen radar- of andere signalen, maar krijgt de informatie via GPS vanuit een database met een opsomming van controleplaatsen.

Daarmee is het een andere manier van "detecteren". Ik ben benieuwd hoe een rechter daarover denkt.
De rechter zal daar niks mee doen verwacht ik. Anders word ook radio 538 waarschijnlijk verboden, want daarmee krijg ik de locaties gewoon op mijn radiofrontje te zien.
T-nus TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door T-nus »

Krijg ze alleen te horen en niet te zien. Werkt prima bij mij!! :D En kost niks!! :P
Stephan TS
Infopolitie Gast

Ok dan.. das duidelijk..

succes Verders...

Gr Stephan
Gesloten