Radardectoren...
Moderator: Moderatorteam
-
Stephan TS
- Infopolitie Gast
Radardectoren...
Zijn die nou wel of niet legaal.. want ik las dat je ze weer kon kopen, nou heb ik me ouwe nog. alleen voor dat ik het weer ga gebruiken wil ff cker weten of het weer legaal is..
Gr Stephan
Gr Stephan
-
Master_Mpb TS
- Infopolitie Gast
Nope, helaas voor jou Stephan je mag ze niet meer gebruiken.
Dat je ze kunt kopen wil niet zeggen dat je ze mag gebruiken. Het is gewoon eigen risico als je het wel doet. Als je gepakt wordt is het toch € 250.- plus inbeslagname van je radardetector.
Of je moet heel vaak veel te hard rijden.....dan kan het misschien uit??
Dat je ze kunt kopen wil niet zeggen dat je ze mag gebruiken. Het is gewoon eigen risico als je het wel doet. Als je gepakt wordt is het toch € 250.- plus inbeslagname van je radardetector.
Of je moet heel vaak veel te hard rijden.....dan kan het misschien uit??
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
-
Stephan TS
- Infopolitie Gast
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Dat apparaat is ook geen 'echte' radardetector. Het geeft alleen aan (op basis van gps) waar de vaste en de (gemelde mobiele) flitsapparatuur staat.
Niks meer en niks minder.
Bijna iedere routeplanner heeft standaard al zo'n database, dus het is gewoon zonde van je geld...
Niks meer en niks minder.
Bijna iedere routeplanner heeft standaard al zo'n database, dus het is gewoon zonde van je geld...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
Bij dit apparaat zal de toekomst (uitspraak rechter dus) uit moeten wijzen of ze wel of niet illegaal zijn. Immers, dit apparaat detecteert geen radar- of andere signalen, maar krijgt de informatie via GPS vanuit een database met een opsomming van controleplaatsen.
Daarmee is het een andere manier van "detecteren". Ik ben benieuwd hoe een rechter daarover denkt.
Daarmee is het een andere manier van "detecteren". Ik ben benieuwd hoe een rechter daarover denkt.
-
andre TS
- Infopolitie Gast
Vermoedelijk gaat het hier om een soort GPS-locator, waar alle vaste controles en de meest voorkomende mobiele controles instaan. Maar dat "vergeet" de fabrikant te vermelden.Stephan schreef:Waarom word op die site dan wel aan gegeven dan het wel mag en op alle radio reclame's enz...
Wie moet k dan geloven?
Logisch, want zij zijn maar in een ding geïnterreseerd, en dat is omzet.
-
andre TS
- Infopolitie Gast
De rechter zal daar niks mee doen verwacht ik. Anders word ook radio 538 waarschijnlijk verboden, want daarmee krijg ik de locaties gewoon op mijn radiofrontje te zien.thijeleo schreef:Bij dit apparaat zal de toekomst (uitspraak rechter dus) uit moeten wijzen of ze wel of niet illegaal zijn. Immers, dit apparaat detecteert geen radar- of andere signalen, maar krijgt de informatie via GPS vanuit een database met een opsomming van controleplaatsen.
-
T-nus TS
- Infopolitie Gast