Kan men met behulp van Europese wetgeving niet gewoon duidelijk zijn?
In Frankrijk, Spanje, Duitsland en België kan je de balletjespistolen, pepperspray etcetera gewoon kopen en in Nederland zijn ze verboden.
Hetzelfde geldt voor softdrugs, maar dan exact andersom.
Dan zijn we van een hele hoop problemen af en is voor iedereen duidelijk wat wel en niet kan.
Het is gewoon lastig uitleggen, dat wat men in het ene land van de EU blijkbaar verantwoord vindt in de samenleving, in het andere land een paar maanden cel kan opleveren.
waterpistool
Moderator: Moderatorteam
-
rfo00457 TS
- Infopolitie Gast
-
CrashDuck TS
- Infopolitie Gast
-
naz TS
- Infopolitie Gast
Waar blijven we dan als we straks niet eens meer een pen of aansteker kunnen meenemen. Word daar dan ook al op gecontroleerd???thijeleo schreef:Ik heb pennen in de hand gehad, die nog konden schrijven ook. Alleen zaten er ook twee ptronen in, die dodelijk kunnen zijn bij het afschieten middels die "pen".
Ik ken aanstekers met hetzelfde effect. Er is meer in omloop dan menig burger weet van heeft.
Zo zijn er al vuurwapens, die volledig van plastic zijn gemaakt, die vindt zelfs de bedienaar van de x-ray op schiphol met moeite.
Ook al zit er water in, dan is het nog niet een garantie dat het ook echt een speelgoedding is.
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
Ik moet toegeven dat ik eigenlijk nooit vlieg maar volgens mij wordt er in het vliegtuig gebruik gemaakt van plastic bestek, dat zal vast niet voor niks zijn.
Wat ik hier mee wil aangeven is dat er gewoon bepaalde risico's zijn in de lucht en het is heel begrijpelijk dat daar maatregelen tegen getroffen worden.
Wat ik hier mee wil aangeven is dat er gewoon bepaalde risico's zijn in de lucht en het is heel begrijpelijk dat daar maatregelen tegen getroffen worden.
-
Bert TS
- Infopolitie Gast
Nou, ik geloof niet dat dit overdreven is. Als je op een vliegtuig wil stappen dan wordt je pen en je aansteker wel heel andachtig bekeken. Volgens mij is dit gewoon realiteit.thijeleo schreef:Dit valt bij mij onder de noemer overdrijven. Laten we wel reeel blijven.naz schreef:Waar blijven we dan als we straks niet eens meer een pen of aansteker kunnen meenemen. Word daar dan ook al op gecontroleerd???
-
Bert TS
- Infopolitie Gast