was laatst met mijn zoontje op vakantie in marokko, en hij heb daar in een winkeltje een speelgoedpistooltje gekocht. Heel onschuldig. Op de terugreis wou het speeltje meenemen in de tas bij de douane hebben ze ons als criminelen behandeld. heb ze uitgelegd dat het onschuldig is. We hebben er een boete bijgkregen. Mag dit?
Tja, als ik hier naar een schietsportwinkel ga en leg een paar honderd euro neer heb ik ook een pistool. Dat wil niet zeggen dat ik er mee op straat mag lopen.
En of het inderdaad te onderscheiden was is aan de douaniers om te bepalen en dat hebben ze in dit geval gedaan.
Anonymous schreef:het was te onderscheiden en trouwens in hun eigen land ter verkoop gebracht. Het ergste van alles ze hebben met dit alles een kinderhart gebroken.
Dus als ik het goed begrijp, hebben ze u bij de douane in marokko het waterpistooltje afgenomen?? Misschien hebben ze daar strengere regels. En daarbij komt dat het momenteel erg gevoelig ligt w.b soortgelijke wapens in een tas. En al helemaal als het op een vliegveld is.
Voor het kopen van een wapen in een schietsportwinkel zal je idd eerst de papierhandel op orde moeten hebben, dus een verlof hebben aangevraagd en uiteraard een verlof gekregen hebben.
je kon het zien aan de neon kleurtjes en het waterressorvoir en het plastic trekkertje echt onschuldiger kan niet. vandaar dat ik ook erg schrok en mijn zoon in tranen uitbarsste.
mashi schreef:Voor het kopen van een wapen in een schietsportwinkel zal je inderdaad eerst de papierhandel op orde moeten hebben, dus een verlof hebben aangevraagd en uiteraard een verlof gekregen hebben.
Anonymous schreef:je kon het zien aan de neon kleurtjes en het waterressorvoir en het plastic trekkertje echt onschuldiger kan niet. vandaar dat ik ook erg schrok en mijn zoon in tranen uitbarsste.
Erg vervelend maar dit soort dingen kunt u verwachten bij grenscontroles.
U bent dan wel onschuldig, maar de volgende moeder met zoontje kan wel een teroristische plannen hebben. Maar het is natuurlijk wel leergeld voor de volgende keer.
Heeft uw zoon inmiddels wel een ander waterpistooltje??
Zoals je het schetst is het idd een onschuldig waterpistooltje. Ja dat is dan waarschijnlijk te wijten aan de paniekcultuur die momenteel op de diverse luchthavens heerst, is jammer.
Rest je niets anders dan even snel langs de Bart Smit te gaan en een geweldige supersoocker voor die kleine te kopen.