technisch onderzoek scooter

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

aerox TS
Infopolitie Gast

technisch onderzoek scooter

Ongelezen bericht door aerox »

Mijn scooter is vandaag meegenomen voor technisch onderzoek, maar mijn broer was ermee aan het rijden toen hij werd aangehouden. Het is de eerste keer dat hij is aangehouden en mijn scooter is niet standaard meer. Ik denk zelf dat ie rond 2,5 kW zit. Krijgt hij alleen een bekeuring voor te hoog kW?
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Rond 2,5 (op de rollentestbank) houdt in dat de max. constr. snelheid beduidend hoger zou liggen dan 75 km/uur. Het is dan in theorie mogelijk dat de bromfiets inbeslaggenomen wordt. Het is dan geen zgn. Mulderfeit meer maar strafrecht geworden.
aerox TS
Infopolitie Gast

hij stond "stil" op prive terein, hij heb geen bewijs van inbeslagname gehad , en die twee agenten stonden te wachten tussen een container
aerox TS
Infopolitie Gast

dat tussen die container is niet zo boeiend trouwens , maar de rest klopt toch niet? vormfout?????
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Naast het feit dat de scooter bij overschrijding van een vermogen van uit mijn hoofd boven de 1,8 kw ibn kan worden is het in bepaalde regio's (zo ook in Haaglanden) zo geregeld dat bij 3x overschrijding constructiesnelheid (dus 3x teveel bij een rollerbank) de scooter zowiezo ibn genomen wordt. Op dat moment doet de hoeveelheid overschrijding er niet meer toe en wordt het een schredderverhaal.
CrashDuck TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door CrashDuck »

IBN = In Beslag Name ? Het staat niet in de afkortingenlijst ...
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

Ja, IBN is inbeslagneming.
Die kun je dus toevoegen aan de LVA.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

u gaat door voor de koelkast.

Aerox,

Niet om je kinderlijk toe te spreken maar je bent op de hoogte van het feit dat je bij een aanrijdsel verzekeringstechnisch problemen hebt!

mashi
CrashDuck TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door CrashDuck »

Ik kan dat niet toevogen aan de LVA (Lijst Van Afkortingen) omdat ik geen moderator ben.
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

Ah, ik was even in de veronderstelling dat je een eigen lijstje had.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
aerox`1 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door aerox`1 »

sunwave zegt ergens op het forum : Een scooter word getest op een rollerbank. Deze meet het vermogen van de scooter. Dit mag een X aantal KW zijn. Zit je hier boven dan krijg je een bekeuring, en hoe verder je er boven zit hoe hoger de bekeuring. Bij een aantal KW te hoog is het zo dat er geen bekeuring meer met een bedrag gegeven word maar dat het Openbaar Ministerie een bedrag eraan toezegd. Je zult je dan moeten verantwoorden voor de rechter. Ook komt je scooter dan op een lijst te staan. Overtreed je een tweede keer deze grens dan pas kan de scooter in beslag worden genomen. Het afpakken van een scooter is nogal wat, het is immers jouw eigendom.

dus ik krijg hem terug, want het is de eerste keer
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Er is maar (1) iemand die bepaald of jij je scooter terug krijgt en dat is de officier van justitie.

Ook al is het de 1e keer de ovj kijkt naar het complete plaatje (hoe werd je aangetroffen, verkeerssituatie, etc).

Daarnaast is het zo dat je scooter boven een bepaald vermogen als MOTOR wordt gezien, daar zijn weer hele andere richtlijnen voor.

Maar goed is veel belangrijker dat je de scooter gewoon lekker afvoerd, als je hem terugkrijgt ?

Ooit wel eens gevallen met ca. 70 km/u? als je het uberhaupt overleefd. Enig idee wat de remweg is als je met die snelheid een noodstop moet maken?

gr, Mashi.
aerox1 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door aerox1 »

nee gelukkig niet, maar er is geen bewijs van inbeslagname, is het niet gewoon stelen van je scooter dan?
aeroxnr1 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door aeroxnr1 »

ze zeiden dat hij die zou krijgen maar die heeft hij niet gehad. als die vannacht nou uit de garage word gestolen daarzo.(waarschijnlijk onmogelijk) maar toch , hoe moeten we laten zien dat hun hem inbeslag hebben genomen???
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Bij een ibn dienen wij zoveel mogelijk een recu ex. art 116 te overhandigen/op te sturen.

Stelen, nee voldoet niet aan de beginselen van art. 310 sr.

gr, mashi
Gesloten