technisch onderzoek scooter
Moderator: Moderatorteam
-
aerox TS
- Infopolitie Gast
technisch onderzoek scooter
Mijn scooter is vandaag meegenomen voor technisch onderzoek, maar mijn broer was ermee aan het rijden toen hij werd aangehouden. Het is de eerste keer dat hij is aangehouden en mijn scooter is niet standaard meer. Ik denk zelf dat ie rond 2,5 kW zit. Krijgt hij alleen een bekeuring voor te hoog kW?
-
aerox TS
- Infopolitie Gast
-
aerox TS
- Infopolitie Gast
Naast het feit dat de scooter bij overschrijding van een vermogen van uit mijn hoofd boven de 1,8 kw ibn kan worden is het in bepaalde regio's (zo ook in Haaglanden) zo geregeld dat bij 3x overschrijding constructiesnelheid (dus 3x teveel bij een rollerbank) de scooter zowiezo ibn genomen wordt. Op dat moment doet de hoeveelheid overschrijding er niet meer toe en wordt het een schredderverhaal.
-
CrashDuck TS
- Infopolitie Gast
-
CrashDuck TS
- Infopolitie Gast
-
aerox`1 TS
- Infopolitie Gast
sunwave zegt ergens op het forum : Een scooter word getest op een rollerbank. Deze meet het vermogen van de scooter. Dit mag een X aantal KW zijn. Zit je hier boven dan krijg je een bekeuring, en hoe verder je er boven zit hoe hoger de bekeuring. Bij een aantal KW te hoog is het zo dat er geen bekeuring meer met een bedrag gegeven word maar dat het Openbaar Ministerie een bedrag eraan toezegd. Je zult je dan moeten verantwoorden voor de rechter. Ook komt je scooter dan op een lijst te staan. Overtreed je een tweede keer deze grens dan pas kan de scooter in beslag worden genomen. Het afpakken van een scooter is nogal wat, het is immers jouw eigendom.
dus ik krijg hem terug, want het is de eerste keer
dus ik krijg hem terug, want het is de eerste keer
Er is maar (1) iemand die bepaald of jij je scooter terug krijgt en dat is de officier van justitie.
Ook al is het de 1e keer de ovj kijkt naar het complete plaatje (hoe werd je aangetroffen, verkeerssituatie, etc).
Daarnaast is het zo dat je scooter boven een bepaald vermogen als MOTOR wordt gezien, daar zijn weer hele andere richtlijnen voor.
Maar goed is veel belangrijker dat je de scooter gewoon lekker afvoerd, als je hem terugkrijgt ?
Ooit wel eens gevallen met ca. 70 km/u? als je het uberhaupt overleefd. Enig idee wat de remweg is als je met die snelheid een noodstop moet maken?
gr, Mashi.
Ook al is het de 1e keer de ovj kijkt naar het complete plaatje (hoe werd je aangetroffen, verkeerssituatie, etc).
Daarnaast is het zo dat je scooter boven een bepaald vermogen als MOTOR wordt gezien, daar zijn weer hele andere richtlijnen voor.
Maar goed is veel belangrijker dat je de scooter gewoon lekker afvoerd, als je hem terugkrijgt ?
Ooit wel eens gevallen met ca. 70 km/u? als je het uberhaupt overleefd. Enig idee wat de remweg is als je met die snelheid een noodstop moet maken?
gr, Mashi.
-
aerox1 TS
- Infopolitie Gast
-
aeroxnr1 TS
- Infopolitie Gast