Blindering ruiten
Moderator: Moderatorteam
-
motormuiss TS
- Infopolitie Gast
Tja helaas zijn er meer voorbeelden te bedenken van legaal om te kopen illegaal om te voeren dan wel te dragen. Bijvoorbeeld het zogenaamde "Potje". Een helm welk zo heerlijk luchtig en ligt is met warm weer. Helaas heeft deze geen goedkeurmerk en mag je hem dus ook niet dragen op de bromfiets c.q. motor.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Ja, en als je in het donker een hoek om gaat en die ene voetganger door je donkere ruiten net niet of te laat ziet lopen bijft er ook niet veel van over. Ik heb het een jaar of 20 geleden, toen ik nog jong en wild was, zelf aan de hand gehad. Ik heb hem gelukkig net niet geraakt maar het was een mooie wake-up call.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
getinte ramen
hallo
ik heb hier laatst aan ook al "gez**k" over gehad.
nu wisten de agenten die mij aanhielden ook de eisen niet enz.
zijn ze dat na gaan kijken maar officieel mag je ,mits een rechter buiten spiegel alle achter ruiten dicht maken! ik heb ze zelf namelijk hardstikke zwart, je kunt er echt niks door zien. Duz plak maar dicht die handel achter in en als je een boete krijgt moet je die gewoon ff aanvechten!
mvg BeRt
ik heb hier laatst aan ook al "gez**k" over gehad.
nu wisten de agenten die mij aanhielden ook de eisen niet enz.
zijn ze dat na gaan kijken maar officieel mag je ,mits een rechter buiten spiegel alle achter ruiten dicht maken! ik heb ze zelf namelijk hardstikke zwart, je kunt er echt niks door zien. Duz plak maar dicht die handel achter in en als je een boete krijgt moet je die gewoon ff aanvechten!
mvg BeRt
-
TheLightEd TS
- Infopolitie Gast
Je mag ook een brommeropvoerset kopen, echter deze niet op een brommer bouwen. Je mag tl-balken kopen en allemaal soorten lichten, echter je mag ze niet op een auto bouwen. Je mag spijkers in een bouwmarkt kopen, maar je mag ze niet op je auto plakken zodat je een soort stekelvarken van je auto maakt.
Kortgezegd: je mag alles kopen, maar niet alles ermee doen. Je kan in de supermarkt ingredienten kopen om een bom te maken, maar dat wil toch niet zeggen dat je dan ook meteen een bom mag maken?
Kortgezegd: je mag alles kopen, maar niet alles ermee doen. Je kan in de supermarkt ingredienten kopen om een bom te maken, maar dat wil toch niet zeggen dat je dan ook meteen een bom mag maken?
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Re: getinte ramen
Als je nou even de moeite had genomen dit forum door te lezen dan weet je dat we dat hier zelf ook al meerdere malen verteld hebben.Anonymous schreef:. Duz plak maar dicht die handel achter in en als je een boete krijgt moet je die gewoon even aanvechten!
mvg BeRt
- olle-griese
- Roepnaam: Peter
- Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
- Geslacht:
- Leeftijd: 68
verbreed horizon eens,Anonymous schreef:Waarom word daar dan niet EERST een wetgeving of iets dergelijks voor gemaakt en daarna pas degene waarschuwen die op straat rijden met hun producten..
Wat er nu gebeurt is JE MAG HET KOPEN MAAR HET IS ILLEGAAL?!?!?!?
Lekker is dat als je het zo gaat zien....
er is toch zoveel te koop wat je niet mag gebruiken/bezitten?
Toevallig heb jij getinte zijruiten en nog toevalliger is dat sinds kort verboden,
nou jammer dan, jij haalt het er af en ieder ander waar je mee op een show staat heeft het er ook afgehaald dus je bent er echt niet minder om hoor.
En kom niet aan met dat het veiliger is want dat is flauwe kul.
Je weet net zogoed als ik dat als het donker is en je rijd op je spiegels achteruit dat je geen fu*k ziet.
Ik begrijp dus jou probleem niet.
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
Dat is heel simpel: iemand kan er geld mee verdienen en er zijn altijd wel lieden die dat soort dingen mooi vinden en het dan kopen.Anonymous schreef:Waarom word daar dan niet EERST een wetgeving of iets dergelijks voor gemaakt en daarna pas degene waarschuwen die op straat rijden met hun producten..
Wat er nu gebeurt is JE MAG HET KOPEN MAAR HET IS ILLEGAAL?!?!?!?
Lekker is dat als je het zo gaat zien....
Je mag ook opvoersetjes voor bromfietsen kopen, maar dat wil nog niet zeggen dat je er ook mee op de bromfiets over straat mag rijden.
Je kunt ook meertonige claxons kopen. Dat wil alleen nog niet zeggen dat je ze ook in de auto mag monteren.
Af fabriek hebben de meeste auto's al getint glas welke tegen de max. vertinting aanzitten. Deze worden gewoon goedgekeurd, omdat ze (bijna) aan de max zitten. Nu kom jij en gaat daar bijvoorbeeld folie tegenaan plakken. Ik durf te verwedden dat je daarmee boven de max uitkomt en dus ben je verkeerd bezig.
Ik reken er niet op dat een tweede en evt 1e kamer de wet gaat aanpassen omdat jij getint glas zo leuk vindt. En zowiezo, er is een uitspraak van een kantonrechter welke iedere vorm van folie, coating en wat je nog meer aan ruiten kunt doen gewoon verbiedt. (punt)
Je kunt ook meertonige claxons kopen. Dat wil alleen nog niet zeggen dat je ze ook in de auto mag monteren.
Af fabriek hebben de meeste auto's al getint glas welke tegen de max. vertinting aanzitten. Deze worden gewoon goedgekeurd, omdat ze (bijna) aan de max zitten. Nu kom jij en gaat daar bijvoorbeeld folie tegenaan plakken. Ik durf te verwedden dat je daarmee boven de max uitkomt en dus ben je verkeerd bezig.
Ik reken er niet op dat een tweede en evt 1e kamer de wet gaat aanpassen omdat jij getint glas zo leuk vindt. En zowiezo, er is een uitspraak van een kantonrechter welke iedere vorm van folie, coating en wat je nog meer aan ruiten kunt doen gewoon verbiedt. (punt)