Blindering ruiten
Moderator: Moderatorteam
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Blindering ruiten
Goedemiddag. Ik ebn gister aangehouden vanwege mijn uitlaat dit had geen verdere geveolg, hij is namelijk goed bevonden. Nou zit ik met het volgende. Hoe zit het nou met de blindering van de ruiten. De ene aganet zegt namelijk het ene en de andere agent het andere. Nou komen jullie waarshcijnlijk met zoiets als zijn daar niet allemaal precies van op de hoogte blablabla. Maar er bestaat toch ook zoiets als broefings, waarin dit duidelijk kan worden uitgelegd aan de agneten, zodat er overal op de zelfde manier wordt gekeken naar de ruiten. En heeft de politie speciaal apparatuur om dit te meten en dus niet op het oog. Zodat de boete juist is.
MVG
Gast
MVG
Gast
Hmmm, je bent nog niet helemaal bijgepraat begrijp ik.
Je mag je ruiten NIET blinderen, je mag je ruiten NIET coaten, je mag GEEN folie op je raam plakken en nee dat heeft niets te maken met meten of apparatuur, het mag gewoon NIET, ook niet 0 of 10 of 35 %
kijk ook een op http://81.4.68.197/forum/phpbb2/schatki ... .php?id=87
verder zijn er inderdaad regelmatig (meestal 1x per dienst) broefings, al heten ze anders. Daar wordt echter niet gepraat over geblindeerde ruiten.

Je mag je ruiten NIET blinderen, je mag je ruiten NIET coaten, je mag GEEN folie op je raam plakken en nee dat heeft niets te maken met meten of apparatuur, het mag gewoon NIET, ook niet 0 of 10 of 35 %
kijk ook een op http://81.4.68.197/forum/phpbb2/schatki ... .php?id=87
verder zijn er inderdaad regelmatig (meestal 1x per dienst) broefings, al heten ze anders. Daar wordt echter niet gepraat over geblindeerde ruiten.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Geblindeerde ruiten
Je mag je voorruit en beide voorportieren niet geblinderd hebben.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Auto's die uit de fabriek komen hebben inderdaad soms geblindeerde ramen, maar die zijn goedgekeurd. Meestal zitten deze ramen al aan het maximum toelaatbare.Anonymous schreef:Hoe komt het dan dat de NIEUWE wagens vanuit de fabriek WEL getinten ramen hebben, en je hier dus GEEN bekeuring voor kan krijgen?!?!?
Ik vind het allemaal maar bulls$%t.
Wat gebeurt er dan als ik donker gekleurde ramen in m'n wagen laat zetten....
Dan kunnen jullie dus niks doen![]()
Wanneer jij er nieuwe ramen in zou zetten die geblindeerd zijn, zou de auto weer opnieuw gekeurd moeten worden. Ik weet dit niet zeker!!
-
BenL TS
- Infopolitie Gast
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
dan voldoet hij niet meer aan de typegoedkeuring. Wordt het kentekenbewijs ingenomen en mag je er niet meer mee rijden totdat een RDWkeuring heeft plaatsgevonden.Anonymous schreef:Hoe komt het dan dat de NIEUWE wagens vanuit de fabriek WEL getinten ramen hebben, en je hier dus GEEN bekeuring voor kan krijgen?!?!?
Ik vind het allemaal maar bulls$%t.
Wat gebeurt er dan als ik donker gekleurde ramen in m'n wagen laat zetten....
Dan kunnen jullie dus niks doen![]()
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
-
TheLightEd TS
- Infopolitie Gast
Auto's met geblindeerde ramen komen niet op de weg als het goed is. De maximale vertinting is namelijk bijna gelijk aan doorzichtig glas. Op het moment dat je dus spreekt over geblindeerde ramen, dan kan deze eigenaar meteen zijn kentekenbewijs deel 1 weer inleveren.Julio schreef: Auto's die uit de fabriek komen hebben inderdaad soms geblindeerde ramen, maar die zijn goedgekeurd. Meestal zitten deze ramen al aan het maximum toelaatbare.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Als ik is even goed rond kijk met name naar de nieuwe station wagens zie ik toch echt vrij donkere ramen die ZEKER NIET even transparant zijn als "gewone ramen". De voorraam is wel transparant maar de voorste zijramen zijn toch echt een stuk donkerder.
Wat betreft donkere ramen plaatsen en dan opnieuw laten keuren door de RDW slaat dus echt nergens op. Ik kon bij carglass kiezen welke ruit ik er in wilde. (na een inbraak) Ik heb maar gewoon glas genomen anders had ik 1 getint raam en 3 transparante en das nie echt mooi.
Als zo'n bekend bedrijf getint glas aanbied en vertellen dat dat dus gewoon kan, mag je mij ook uitleggen hoe dat dan zit.
En kunnen jullie mij dan ook uitleggen hoe ze op RTL5 in een auto programma een VW Golf lieten blinderen bij een bedrijf die dus beweerde dat je GEEN gezeik van kan krijgen, omdat zij ook een certificaat bij deden?...
Nogmaals ik vind al dit gezeur om geblindeerde ramen nutteloos. Ik snap best als je je ramen supper zwart blindeert dat DAT dus niet kan. Maar een getint raam tot bv max35% is mooi. Meneer blauw kan naar binnen kijken, en je kan ook alle medeweg gebruikers prima zien. Ook s'avonds dus...[/b]
Wat betreft donkere ramen plaatsen en dan opnieuw laten keuren door de RDW slaat dus echt nergens op. Ik kon bij carglass kiezen welke ruit ik er in wilde. (na een inbraak) Ik heb maar gewoon glas genomen anders had ik 1 getint raam en 3 transparante en das nie echt mooi.
Als zo'n bekend bedrijf getint glas aanbied en vertellen dat dat dus gewoon kan, mag je mij ook uitleggen hoe dat dan zit.
En kunnen jullie mij dan ook uitleggen hoe ze op RTL5 in een auto programma een VW Golf lieten blinderen bij een bedrijf die dus beweerde dat je GEEN gezeik van kan krijgen, omdat zij ook een certificaat bij deden?...
Nogmaals ik vind al dit gezeur om geblindeerde ramen nutteloos. Ik snap best als je je ramen supper zwart blindeert dat DAT dus niet kan. Maar een getint raam tot bv max35% is mooi. Meneer blauw kan naar binnen kijken, en je kan ook alle medeweg gebruikers prima zien. Ook s'avonds dus...[/b]
-
TheLightEd TS
- Infopolitie Gast
Helaas de wetgeving hebben ze niet gemaakt om aan jouw eisen te kunnen voldoen. Als jij een ruit mag uitzoeken, blijf je zelf verantwoordelijk voor het geval het te donker is. Men mag alles verkopen en mag best een auto hiermee bekleden. Echter op het moment dat je op de openbare weg komt, heeft het bedrijf ineens niks meer met je te maken en is de bekeuring voor jezelf. Of je nu een certificaat heb of niet, want dat zegt dus helemaal niks.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast