op 19 mei jl. werden mijn vriend en ik staande gehouden voor de "brulpijp" zoals de agenten het z graag zeggen.
we werden verzocht om te volgen naar het bureau om even de auto op de brug te zetten,
maar daar kwam de agent erachter dat er een goedgekeurde remus sportdemper met e-keur onder zit..
alleen vond de agent in kwestie het raar dat de uitlaat zoveel "herrie" produceerd.
De uitlaat zit onder een golg uit 1984 dus daar zit GEEN katalisator standaard onder. dus dat geeft iets meer "herrie" ...
maar goed de agent heeft het genoteerd en zou het gaan uitzoeken, en als hij iets gevonden had zouden we geen bekeuring krijgen maar een week of 2 de tijd om het te veranderen zo niet dan een proces verbaal...
een week later komt de agent kijken bij de auto die voor het huis staat geparkeerd, en kijkt vervolgens onaangekondigd en onaangevraagd onder de auto.. ( vind dat best lef hebben) een week later word je gebeld door de agent om 23.00 uur 'SAVONDS dat je maar even een proces verbaal krijgt omdat hij iets had gevonden, namelijk dat de originele tussendemper er niet onder zit..
dus €95,- en geen tijd om het te veranderen. krom toch!!
-----------------------------------------------------------------------------
nog zo'n punt wat al heel veel besproken is, is... belindering van de ruiten..
er staat in het wetboek dat op de voorste ruiten/of zijruiten niet geblindeerd mogen worden..maar achter mag het wel mits je een rechterbuitenspiegel hebt. ..nou wij moetsen het er direct afhalen anders €95,- en inbeslagname van de auto dit gaat dan om de achterste ramen niet de voor ramen..
mijn vragen zijn:
*** mag de agent zo een bekeuring uitschrijven op deze gang van zaken??
Ik ben van mening dat de agenten/korpsen beter afspraken moet maken over wat wel mag/kan en wat niet mag/kan.
en dat ze het niet altijd op de sportieve uitziende auto's gemunt moeten hebben van de jeugd. want min. 4 keer per week aangehouden worden is geen pretje, terwijl je niets fout doet!!