Aanrijding met een dier

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Over het aansprakelijk stellen van de eigenaar van een (huis)dier kan ik niets zinnigs vermelden, mijn gevoel zegt dat dit per geval zal verschillen. Wel weet ik dat (bijna) alle verzekeringsmaatschappijen (autoverzekering) schade veroorzaakt door een aanrijding met dieren vergoed zonder no-claim verlies mits WA-Extra (is hetzelfde als mini-casco, beperkt-casco, WA-Plus etc) of WA-Casco (All-Risk) verzekerd. Het waarborgfonds motorrijtuigen vergoed inderdaad alleen maar schade veroorzaakt door een ander motorvoertuig indien er voldoende getuigen zijn en met inhouding van 300 euro eigen risico.

Michael
driver TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door driver »

hangt er ook vanaf of dit behoort tot een eigenaar.
mocht je een koe of een ander dier tegenkomen.
en het hangt ook af of je in duitsland of oostenrijk rijd.
dit is volgens mij daar wel zo geregeld de schade is dus voor de houder van het dier omdat deze los liep.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

PJ schreef: Het aangereden wild bv. ree, hert of wildzwijn mag je wel behouden de opbrengst na de slacht is voor de geleden schade. .
Even iets duidelijk stellen: het is niet het aangereden wild wat je mag behouden. Beslist niet zelfs. Het wild gaat naar een poelier en daar wordt dus bekeken wat de opbrengst is.

Bij een doorsnee stuk wild, wat niet helemaal aan snot is gereden gaat het om bedragen van rond de 30 euro max.
Gesloten