bellen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Burger TS
Infopolitie Gast

bellen

Ongelezen bericht door Burger »

Mijn schoonvader heeft een bekeuring gehad omdat hij aan het telefoneren was terwijl hij stilstond voor een rood verkeerslicht.

Ik dacht altijd dat men hiervoor geen bekeuring kon schrijven.

Wat is jullie visie hierop?
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

geen commentaar.
respect voor de beslissing van de collega.
Guido TS
Infopolitie Gast

Re: bellen

Ongelezen bericht door Guido »

gast schreef:Mijn schoonvader heeft een bekeuring gehad omdat hij aan het telefoneren was terwijl hij stilstond voor een rood verkeerslicht.

Ik dacht altijd dat men hiervoor geen bekeuring kon schrijven.

Wat is jullie visie hierop?
onze visie doet niet zoveel terzake

het rvv stelt in artikel 61a:

Het is diegene die een motorvoertuig(........)bestuurt verboden tijdens het rijden een mobiele telefoon vast te houden.
Dusty
Deskundige
Geslacht:

Ongelezen bericht door Dusty »

Walter schreef:geen commentaar.
Sorry, Walter maar hier heeft de TS helemaal niets aan! :thumbdown:
Geef in zo'n geval dan liever geen antwoord......... :?

Als iemand stilstaat is het inderdaad 'gewoon' toegestaan om tijdens het stilstaan te bellen.
Zodra je echter weer gaat rijden dien je het mobieltje neer/weg te leggen; het is namelijk alleen verboden om tijdens het rijden een mobieltje vast te houden. 8)
Guido TS
Infopolitie Gast

Dusty schreef:
Walter schreef:geen commentaar.
Sorry, Walter maar hier heeft de TS helemaal niets aan! :thumbdown:

Als iemand stilstaat is het inderdaad 'gewoon' toegestaan om tijdens het stilstaan te bellen.
Zodra je echter weer gaat rijden dien je het mobieltje neer/weg te leggen; het is namelijk alleen verboden om tijdens het rijden een mobieltje vast te houden. 8)
gaat om het juridisch zien van rijden, en dat is ook als je deelneemt aan het verkeer....
Dusty
Deskundige
Geslacht:

@Guidoweb5: Er zijn hier al eerder draadjes over geweest; en zover ik mij herinner is het wel degelijk toegestaan om tijdens het stilstaan een mobieltje in je hand te houden. 8)
Het enige wat wij hier niet weten of de persoon in kwestie daarvoor tijdens het rijden of direct na het optrekken bij het verkeerslicht gewoon doorgegaan is met bellen; wij zijn er tenslotte niet bijgeweest.

Maar alleen afgaand op het gegeven wat de TS ons verschaft, was dit dus niet zo.
Walter TS
Infopolitie Gast

Dusty schreef:Sorry, Walter maar hier heeft de TS helemaal niets aan! :thumbdown:
zit wat in dusty maar waarom komen er steeds dezelfde vragen terug? en waarom googlen mensen niet gewoon? iedere wet en iedere situatie is terug te vinden. ik snap dat niet. maar goed...hou me wel stil.

en geloof mij: collega schrijft niet onterecht.
TheLightEd TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door TheLightEd »

Zoals de vraag gesteld wordt, gebeurt er in ieder geval niets strafbaars, later we het daar op houden. ;)
Walter TS
Infopolitie Gast

en als ie nou de auto net even 1 meter af liet zakken omdat ie de rem losliet en 40 cm doorrolde ri de vri?
Dusty
Deskundige
Geslacht:

Walter schreef:zit wat in dusty maar waarom komen er steeds dezelfde vragen terug? en waarom googlen mensen niet gewoon? iedere wet en iedere situatie is terug te vinden. ik snap dat niet. maar goed...hou me wel stil.

en geloof mij: collega schrijft niet onterecht.
Ben ik helemaal met je eens, maar verwijs ze in zo'n geval, zoals Julio :thumleft: heel vaak doet even fijntjes naar de schatkist. 8)

Ook ik twijfel niet aan je collega, maar iemand die het goede antwoord op zijn vraag wil kan die hier krijgen.
Dat veel vragenstellers dit (in twijfel trekken) wel doen, is waarschijnlijk ook de reden dat ze (misschien juist wel via Google) hier terecht gekomen zijn.
Al gebied de eerlijkheid mij te zeggen dat de TS van dit draadje niet rechtstreeks met het vingertje zit te wijzen. :)
Walter TS
Infopolitie Gast

Dusty schreef:Al gebied de eerlijkheid mij te zeggen dat de TS van dit draadje niet rechtstreeks met het vingertje zit te wijzen. :)
:thumleft:
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Ik ben dus ook altijd in de veronderstelling geweest dat er voor deze situatie niet bekeurd werd.

Niet dat ik het nu wel ineens zou gaan doen want ik zie het gevaar niet zo snel in een dergelijke gedraging.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Guido TS
Infopolitie Gast

Dusty schreef:@Guidoweb5: Er zijn hier al eerder draadjes over geweest; en zover ik mij herinner is het wel degelijk toegestaan om tijdens het stilstaan een mobieltje in je hand te houden. 8)
Het enige wat wij hier niet weten of de persoon in kwestie daarvoor tijdens het rijden of direct na het optrekken bij het verkeerslicht gewoon doorgegaan is met bellen; wij zijn er tenslotte niet bijgeweest.

Maar alleen afgaand op het gegeven wat de TS ons verschaft, was dit dus niet zo.

als je geparkeerd staat, dan sta je stil, als je voor het verkeerslicht staat neem je deel aan het verkeer
Elles TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Elles »

als je geparkeerd staat, dan sta je stil, als je voor het verkeerslicht staat neem je deel aan het verkeer
Maar je rijdt niet en daar gaat het om.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

...maar je bent niet aan het rijden en dat is onlosmakelijk een onderdeel van 61A.

Kortom, in deze specifieke situatie is er dus NIETS fout, als het inderdaad is zoals TS zegt, dat bestuurder STIL stond voor ene verkeerslicht. Indien de auto 1 cm vooruit rolt is hij wel weer rijdend en dus strafbaar.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gesloten