bellen
Moderator: Moderatorteam
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
Re: bellen
onze visie doet niet zoveel terzakegast schreef:Mijn schoonvader heeft een bekeuring gehad omdat hij aan het telefoneren was terwijl hij stilstond voor een rood verkeerslicht.
Ik dacht altijd dat men hiervoor geen bekeuring kon schrijven.
Wat is jullie visie hierop?
het rvv stelt in artikel 61a:
Het is diegene die een motorvoertuig(........)bestuurt verboden tijdens het rijden een mobiele telefoon vast te houden.
Sorry, Walter maar hier heeft de TS helemaal niets aan!Walter schreef:geen commentaar.
respect voor de beslissing van de collega.
Geef in zo'n geval dan liever geen antwoord.........
Als iemand stilstaat is het inderdaad 'gewoon' toegestaan om tijdens het stilstaan te bellen.
Zodra je echter weer gaat rijden dien je het mobieltje neer/weg te leggen; het is namelijk alleen verboden om tijdens het rijden een mobieltje vast te houden.
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
gaat om het juridisch zien van rijden, en dat is ook als je deelneemt aan het verkeer....Dusty schreef:Sorry, Walter maar hier heeft de TS helemaal niets aan!Walter schreef:geen commentaar.
respect voor de beslissing van de collega.![]()
Geef in zo'n geval dan liever geen antwoord.........![]()
Als iemand stilstaat is het inderdaad 'gewoon' toegestaan om tijdens het stilstaan te bellen.
Zodra je echter weer gaat rijden dien je het mobieltje neer/weg te leggen; het is namelijk alleen verboden om tijdens het rijden een mobieltje vast te houden.
@Guidoweb5: Er zijn hier al eerder draadjes over geweest; en zover ik mij herinner is het wel degelijk toegestaan om tijdens het stilstaan een mobieltje in je hand te houden.
Het enige wat wij hier niet weten of de persoon in kwestie daarvoor tijdens het rijden of direct na het optrekken bij het verkeerslicht gewoon doorgegaan is met bellen; wij zijn er tenslotte niet bijgeweest.
Maar alleen afgaand op het gegeven wat de TS ons verschaft, was dit dus niet zo.
Het enige wat wij hier niet weten of de persoon in kwestie daarvoor tijdens het rijden of direct na het optrekken bij het verkeerslicht gewoon doorgegaan is met bellen; wij zijn er tenslotte niet bijgeweest.
Maar alleen afgaand op het gegeven wat de TS ons verschaft, was dit dus niet zo.
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
zit wat in dusty maar waarom komen er steeds dezelfde vragen terug? en waarom googlen mensen niet gewoon? iedere wet en iedere situatie is terug te vinden. ik snap dat niet. maar goed...hou me wel stil.Dusty schreef:Sorry, Walter maar hier heeft de TS helemaal niets aan!![]()
Geef in zo'n geval dan liever geen antwoord.........![]()
en geloof mij: collega schrijft niet onterecht.
-
TheLightEd TS
- Infopolitie Gast
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
Ben ik helemaal met je eens, maar verwijs ze in zo'n geval, zoals JulioWalter schreef:zit wat in dusty maar waarom komen er steeds dezelfde vragen terug? en waarom googlen mensen niet gewoon? iedere wet en iedere situatie is terug te vinden. ik snap dat niet. maar goed...hou me wel stil.
en geloof mij: collega schrijft niet onterecht.
Ook ik twijfel niet aan je collega, maar iemand die het goede antwoord op zijn vraag wil kan die hier krijgen.
Dat veel vragenstellers dit (in twijfel trekken) wel doen, is waarschijnlijk ook de reden dat ze (misschien juist wel via Google) hier terecht gekomen zijn.
Al gebied de eerlijkheid mij te zeggen dat de TS van dit draadje niet rechtstreeks met het vingertje zit te wijzen.
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Ik ben dus ook altijd in de veronderstelling geweest dat er voor deze situatie niet bekeurd werd.
Niet dat ik het nu wel ineens zou gaan doen want ik zie het gevaar niet zo snel in een dergelijke gedraging.
Niet dat ik het nu wel ineens zou gaan doen want ik zie het gevaar niet zo snel in een dergelijke gedraging.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
Dusty schreef:@Guidoweb5: Er zijn hier al eerder draadjes over geweest; en zover ik mij herinner is het wel degelijk toegestaan om tijdens het stilstaan een mobieltje in je hand te houden.![]()
als je geparkeerd staat, dan sta je stil, als je voor het verkeerslicht staat neem je deel aan het verkeer
-
Elles TS
- Infopolitie Gast
...maar je bent niet aan het rijden en dat is onlosmakelijk een onderdeel van 61A.
Kortom, in deze specifieke situatie is er dus NIETS fout, als het inderdaad is zoals TS zegt, dat bestuurder STIL stond voor ene verkeerslicht. Indien de auto 1 cm vooruit rolt is hij wel weer rijdend en dus strafbaar.
Kortom, in deze specifieke situatie is er dus NIETS fout, als het inderdaad is zoals TS zegt, dat bestuurder STIL stond voor ene verkeerslicht. Indien de auto 1 cm vooruit rolt is hij wel weer rijdend en dus strafbaar.