electrische step

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
ra de weert TS
Infopolitie Gast

electrische step

Ongelezen bericht door ra de weert »

In de 'handel' zijn electrische steps verkrijgbaar. Een soort step met electromotor en een zadeltje. De te halen maximum snelheid ligt ongeveer bij 25-30 km per uur.

Mijn zoon van 12 heeft errug veel interesse in zo'n geval.

Mijn vraag is of er bij julllie regels bekend zijn omtrent leeftijd van bestuurder, helm, snelheid, verzekering, waar te rijden enz..

Zelf heb ik veel vraagtekens bij deze vorm van vervoer. Weet dan ook niet waar ik aan toe ben.

met vriendelijke groet en hopend op een 'slimmerik'

R.A. de Weert
andre TS
Infopolitie Gast

Re: electrische step

Ongelezen bericht door andre »

ra de weert schreef:In de 'handel' zijn electrische steps verkrijgbaar. Een soort step met electromotor en een zadeltje. De te halen maximum snelheid ligt ongeveer bij 25-30 km per uur.

Mijn zoon van 12 heeft errug veel interesse in zo'n geval.

Mijn vraag is of er bij julllie regels bekend zijn omtrent leeftijd van bestuurder, helm, snelheid, verzekering, waar te rijden enz..

Zelf heb ik veel vraagtekens bij deze vorm van vervoer. Weet dan ook niet waar ik aan toe ben.

met vriendelijke groet en hopend op een 'slimmerik'

R.A. de Weert
Deze vraag is hier al meermalen gesteld. U kunt de antwoorden terugvinden in de "schatkist"

http://81.4.68.197/forum/phpbb2/schatki ... .php?id=59
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Om kort te gaan: De betaalbare versies zijn de illegale versies. Dus niet toegestaan op de Nederlandse wegen. De dure versies die zijn toegestaan is alleen vanaf 16 jaar, incl. bromfietscertificaat en verzekering.
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

Tenzij de constructiesnelheid is gemaximeerd tot 6km/h, alsdan valt het onder speelgoed en mag het wel.
andre TS
Infopolitie Gast

Mofkap schreef:Tenzij de constructiesnelheid is gemaximeerd tot 6km/h, alsdan valt het onder speelgoed en mag het wel.
Maar het model waar de TS op doelt haalt 25-30 km/h. Dus laten we alsjeblieft niet gaan uitweiden op de vraag in het gastendeel.
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Andre, laten we alsjeblieft de vraag van TS goed lezen.

Die luidt aldus: Mijn vraag is of er bij julllie regels bekend zijn omtrent leeftijd van bestuurder, helm, snelheid, verzekering, waar te rijden enz..
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Er zijn verschillende uitvoeringen van deze step beschikbaar. Met een 'zwarte sleutel' is de snelheid begrenst op 5 a 6 km/h en is deze als zodanig ook goedgekeurd in Nederland.

Uitvoeringen met een rode contactsleutel halen een snelheid van ongeveer 20 a 25 km/h en deze uitvoering is verboden.

Inbeslagname (en nooit meer terugkrijgen) ligt dan voor de hand...

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Beamer TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Beamer »

andre schreef:
Mofkap schreef:Tenzij de constructiesnelheid is gemaximeerd tot 6km/h, alsdan valt het onder speelgoed en mag het wel.
Maar het model waar de TS op doelt haalt 25-30 km/h. Dus laten we alsjeblieft niet gaan uitweiden op de vraag in het gastendeel.
Proef ik hier een stekelige opmerking??? :) :wink: :)
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

ja, ik vroeg me ook al af hoe ik de waarde van de opmerking moest inschatten.

Persoonlijk vond ik dat Andre wat hoog van de toren blies, alsof hij even op een verkeerde stoel ging zitten.
Beamer TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Beamer »

gvdbor schreef:ja, ik vroeg me ook al af hoe ik de waarde van de opmerking moest inschatten.

Persoonlijk vond ik dat Andre wat hoog van de toren blies, alsof hij even op een verkeerde stoel ging zitten.
Vandaar mijn reactie...
Mofkap TS
Infopolitie Gast

gvdbor schreef:ja, ik vroeg me ook al af hoe ik de waarde van de opmerking moest inschatten.

Op correcte en afdoende wijze gepareerd. :)
andre TS
Infopolitie Gast

Het was al laat zullen we maar zeggen. Hoewel dat geen excuus mag zijn. Mijn reaktie was inderdaad een beetje ongepast. Mijn excuses aan Mofkap en alle anderen die er moeite mee hebben.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

lijkt mij dat dit heel redelijk is afgedaan.

\En omdat de vraag voldoende lijkt beantwoord, topic gesloten
Gesloten