electrische step
Moderator: Moderatorteam
-
ra de weert TS
- Infopolitie Gast
electrische step
In de 'handel' zijn electrische steps verkrijgbaar. Een soort step met electromotor en een zadeltje. De te halen maximum snelheid ligt ongeveer bij 25-30 km per uur.
Mijn zoon van 12 heeft errug veel interesse in zo'n geval.
Mijn vraag is of er bij julllie regels bekend zijn omtrent leeftijd van bestuurder, helm, snelheid, verzekering, waar te rijden enz..
Zelf heb ik veel vraagtekens bij deze vorm van vervoer. Weet dan ook niet waar ik aan toe ben.
met vriendelijke groet en hopend op een 'slimmerik'
R.A. de Weert
Mijn vraag is of er bij julllie regels bekend zijn omtrent leeftijd van bestuurder, helm, snelheid, verzekering, waar te rijden enz..
Zelf heb ik veel vraagtekens bij deze vorm van vervoer. Weet dan ook niet waar ik aan toe ben.
R.A. de Weert
-
andre TS
- Infopolitie Gast
Re: electrische step
Deze vraag is hier al meermalen gesteld. U kunt de antwoorden terugvinden in de "schatkist"ra de weert schreef:In de 'handel' zijn electrische steps verkrijgbaar. Een soort step met electromotor en een zadeltje. De te halen maximum snelheid ligt ongeveer bij 25-30 km per uur.
R.A. de Weert
http://81.4.68.197/forum/phpbb2/schatki ... .php?id=59
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
-
andre TS
- Infopolitie Gast
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Er zijn verschillende uitvoeringen van deze step beschikbaar. Met een 'zwarte sleutel' is de snelheid begrenst op 5 a 6 km/h en is deze als zodanig ook goedgekeurd in Nederland.
Uitvoeringen met een rode contactsleutel halen een snelheid van ongeveer 20 a 25 km/h en deze uitvoering is verboden.
Inbeslagname (en nooit meer terugkrijgen) ligt dan voor de hand...
Uitvoeringen met een rode contactsleutel halen een snelheid van ongeveer 20 a 25 km/h en deze uitvoering is verboden.
Inbeslagname (en nooit meer terugkrijgen) ligt dan voor de hand...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
Beamer TS
- Infopolitie Gast
Proef ik hier een stekelige opmerking???andre schreef:Maar het model waar de TS op doelt haalt 25-30 km/h. Dus laten we alsjeblieft niet gaan uitweiden op de vraag in het gastendeel.Mofkap schreef:Tenzij de constructiesnelheid is gemaximeerd tot 6km/h, alsdan valt het onder speelgoed en mag het wel.
-
Beamer TS
- Infopolitie Gast
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
-
andre TS
- Infopolitie Gast