nachtdiensten niveau 2

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

Als er iets onduidelijk is, is het wel wat surveillanten wel en niet mogen. Binnen Friesland verschilt het per district. In het ene district draaien ze gewoon als 2e auto mee als achtervang voor de noodhulp. In een ander district mgen ze na 23 uur de straat niet meer op en in weer een ander draaien ze alleen in de weekenden de tippeldiensten mee in het horecagebied.

zeg het maar? zou hangig zijn als er eens landelijke richtlijnen komen.
Berry TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Berry »

hmm okey
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Volgens mij zijn die landelijke regelingen er wel... Niveau 2 mag gewoon geen nachtdienst (=dienst na 0200 uur) draaien...

alleen veel regio's leggen dat naast zich neer, als zoiets het korps goed uitkomt... 8)

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

T-nus TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door T-nus »

Inderdaad, maar er moet nu wel gelet worden op het verschil tussen de assistent Politiemedewerker (nu niveau 2) en de surveillant. De surveillant heeft meer bevogdheden en een ander takenpakket.

Maar ben het ermee eens dat veel regio's de bevoegdheden van N2 aan hun laars lappen. Hoewel ik het niet erg vind om eens wat verder te kijken dan mijn takenpakket. Dit wordt ook aanbevolen wanneer je eens verder wil solliciteren voor agent (maar ken je eigen grenzen natuurlijk)

Wij rijden in de regio (Best) ook gewoon als 2e wagen en rijden soms mee met de noodhulpdienst op de achterhand. Natuurlijk niet wanneer er vuurwapens oid in het spel zijn.

Duidelijke regelgeving zou heel fijn zijn :wink:
Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

Jij hebt toch de rang surveillant, als assistent politiemedewerker? Volgens mij zijn je bevoegdheden dan dezelfde als de "oude garde" surveillanten van de oude opleiding.
T-nus TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door T-nus »

Nee, en daar zit het hem nou juist. Als assistent politiemedewerker ben je veel meer beperkt. Om maar wat voorbeelden te noemen, wat een surveillant wel mag en een ass. politiemdewerker niet:

-Dossiers opmaken; rijden in een gestriped dienstvoertuig; verdachteverhoor.

Het gebeurt allemaal wel, maar officieel mag het dus niet.

Dit is maar een kleine opsomming en zo zijn er nog wat verschillen. :wink:
GIO Kwartiel 14 TS
Infopolitie Gast

nachtdiensten N4

Ongelezen bericht door GIO Kwartiel 14 »

Ik zit in de eerste lichting van het PO2002 en draai nu 3.5 jaar mee. Werk nu in de binnenstad.

Ik weet van mijn vrienden in het N2 verhaal dat er geen surveillanten binnen de RPAA werkzaam zijn in de nachtdienst. Echter alleen als er spraken is van een speciaal dienstverband zoals preventief fouilleren, alcohol/verkeers controle e.d.

Waar en hoe dat geregeld is is niet zo moeilijk. Het is namelijk een korps voorschrift, zeg maar het APV binnen de politie.
Deze zegt dat surveillanten geen 11 - 7 mogen draaien ( in mijn geval 10 - 7).

Voor de collega's van de RPAA dit kun je nakijken op het inTRAnet
Berry TS
Infopolitie Gast

nemen de agenten van niveau 2 ook aangiftes op op het bureau?
Walter TS
Infopolitie Gast

Berry schreef:nemen de agenten van niveau 2 ook aangiftes op op het bureau?
Goeie vraag. Iemand het antwoord?
Laatst gewijzigd door Walter op 18 mei 2005, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

Berry schreef:nemen de agenten van niveau 2 ook aangiftes op, op het bureau?
Je doet de betreffende kernopgaven in de N2 opleiding, dus je bent bevoegt aangiftes op te nemen. Of je het ook doet is een tweede.
Berry TS
Infopolitie Gast

walter anders ga jij ff ergens anders zeiken
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

Ja zou houden we de gezellige stemming er wel in hoor :?
Walter TS
Infopolitie Gast

excuus.
Gesloten