nachtdiensten niveau 2
Moderator: Moderatorteam
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
Als er iets onduidelijk is, is het wel wat surveillanten wel en niet mogen. Binnen Friesland verschilt het per district. In het ene district draaien ze gewoon als 2e auto mee als achtervang voor de noodhulp. In een ander district mgen ze na 23 uur de straat niet meer op en in weer een ander draaien ze alleen in de weekenden de tippeldiensten mee in het horecagebied.
zeg het maar? zou hangig zijn als er eens landelijke richtlijnen komen.
zeg het maar? zou hangig zijn als er eens landelijke richtlijnen komen.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
-
T-nus TS
- Infopolitie Gast
Inderdaad, maar er moet nu wel gelet worden op het verschil tussen de assistent Politiemedewerker (nu niveau 2) en de surveillant. De surveillant heeft meer bevogdheden en een ander takenpakket.
Maar ben het ermee eens dat veel regio's de bevoegdheden van N2 aan hun laars lappen. Hoewel ik het niet erg vind om eens wat verder te kijken dan mijn takenpakket. Dit wordt ook aanbevolen wanneer je eens verder wil solliciteren voor agent (maar ken je eigen grenzen natuurlijk)
Wij rijden in de regio (Best) ook gewoon als 2e wagen en rijden soms mee met de noodhulpdienst op de achterhand. Natuurlijk niet wanneer er vuurwapens oid in het spel zijn.
Duidelijke regelgeving zou heel fijn zijn
Maar ben het ermee eens dat veel regio's de bevoegdheden van N2 aan hun laars lappen. Hoewel ik het niet erg vind om eens wat verder te kijken dan mijn takenpakket. Dit wordt ook aanbevolen wanneer je eens verder wil solliciteren voor agent (maar ken je eigen grenzen natuurlijk)
Wij rijden in de regio (Best) ook gewoon als 2e wagen en rijden soms mee met de noodhulpdienst op de achterhand. Natuurlijk niet wanneer er vuurwapens oid in het spel zijn.
Duidelijke regelgeving zou heel fijn zijn
-
Roland TS
- Infopolitie Gast
-
T-nus TS
- Infopolitie Gast
Nee, en daar zit het hem nou juist. Als assistent politiemedewerker ben je veel meer beperkt. Om maar wat voorbeelden te noemen, wat een surveillant wel mag en een ass. politiemdewerker niet:
-Dossiers opmaken; rijden in een gestriped dienstvoertuig; verdachteverhoor.
Het gebeurt allemaal wel, maar officieel mag het dus niet.
Dit is maar een kleine opsomming en zo zijn er nog wat verschillen.
-Dossiers opmaken; rijden in een gestriped dienstvoertuig; verdachteverhoor.
Het gebeurt allemaal wel, maar officieel mag het dus niet.
Dit is maar een kleine opsomming en zo zijn er nog wat verschillen.
-
GIO Kwartiel 14 TS
- Infopolitie Gast
nachtdiensten N4
Ik zit in de eerste lichting van het PO2002 en draai nu 3.5 jaar mee. Werk nu in de binnenstad.
Ik weet van mijn vrienden in het N2 verhaal dat er geen surveillanten binnen de RPAA werkzaam zijn in de nachtdienst. Echter alleen als er spraken is van een speciaal dienstverband zoals preventief fouilleren, alcohol/verkeers controle e.d.
Waar en hoe dat geregeld is is niet zo moeilijk. Het is namelijk een korps voorschrift, zeg maar het APV binnen de politie.
Deze zegt dat surveillanten geen 11 - 7 mogen draaien ( in mijn geval 10 - 7).
Voor de collega's van de RPAA dit kun je nakijken op het inTRAnet
Ik weet van mijn vrienden in het N2 verhaal dat er geen surveillanten binnen de RPAA werkzaam zijn in de nachtdienst. Echter alleen als er spraken is van een speciaal dienstverband zoals preventief fouilleren, alcohol/verkeers controle e.d.
Waar en hoe dat geregeld is is niet zo moeilijk. Het is namelijk een korps voorschrift, zeg maar het APV binnen de politie.
Deze zegt dat surveillanten geen 11 - 7 mogen draaien ( in mijn geval 10 - 7).
Voor de collega's van de RPAA dit kun je nakijken op het inTRAnet
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
-
Roland TS
- Infopolitie Gast