Vannacht werd ik wakker gebeld. Het was mijn vriend (44) die vertelde dat hij was opgepakt wegens inbraak. Dit had ik nooit achter hem gezocht! Ik weet alleen dat hij in Apeldoorn zit maar meer weet ik niet.
Ik weet niet wat ik moet doen! HELP!
Opgepakt wegens inbraak!? HELP!
Moderator: Moderatorteam
-
PJ TS
- Infopolitie Gast
Re: Opgepakt wegens inbraak!? HELP!
Helaas kan jij niet veel doen. Wil je weten waar hij vast zit en wanneer hij eventueel vrij komt dan kun je contact opnemen met de politie.Gast schreef:Vannacht werd ik wakker gebeld. Het was mijn vriend (44) die vertelde dat hij was opgepakt wegens inbraak. Dit had ik nooit achter hem gezocht! Ik weet alleen dat hij in Apeldoorn zit maar meer weet ik niet.
Hij zal een advocaat toe gewezen krijgen als hij langer vast moet zitten.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Re: Opgepakt wegens inbraak!? HELP!
Okee, dankjewel. Ik denk dat ik bel naar het bureau... Kijken of zij mij iets kunnen vertellen.PJ schreef:Hellaas kan jij niet veel doen. Wil je weten waar hij vast zit en wanneer hij eventueel vrij komt dan kan je contact opnemen met de politie.Gast schreef:Vannacht werd ik wakker gebeld. Het was mijn vriend (44) die vertelde dat hij was opgepakt wegens inbraak. Dit had ik nooit achter hem gezocht! Ik weet alleen dat hij in Apeldoorn zit maar meer weet ik niet.
Hij zal een advocaat toe gewezen krijgen als hij langer vast moet zitten.
DANKJEWEL!
- Krabsalade
- Roepnaam: Koen
- Geslacht:
- Leeftijd: 45
-
Roland TS
- Infopolitie Gast
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
Zoals ook al in een topic van gisteren werd vermeld kunnen er geen uitspraken gedaan worden over strafmaten e.d.
Even simpel de procedure van dit moment:
Hij is aangehouden in de nacht. Zal na verhoor heengezonden kunnen worden. Reken dus in de loop van de middag.
Indien de politie meer tijd nodig heeft om duidelijkheid te krijgen of denkt dat hij meer op zijn kerfstok heeft, gaat hij inverzekering. Betekent dat hij 3 x 24 uur vastgehouden kan worden. Mocht het zover komen dat krijgt hij een advocaat toegewezen en een bezoek van de reclassering.
Indien er meer tijd nodig is zou de inverzekeringstelling nog eens met 3 x 24 uur verlengd kunnen worden maar de ervaring leert dat als het alleen bij deze inbraak blijft de eerste termijn van 3 x 24 uur voldoende is.
Even simpel de procedure van dit moment:
Hij is aangehouden in de nacht. Zal na verhoor heengezonden kunnen worden. Reken dus in de loop van de middag.
Indien de politie meer tijd nodig heeft om duidelijkheid te krijgen of denkt dat hij meer op zijn kerfstok heeft, gaat hij inverzekering. Betekent dat hij 3 x 24 uur vastgehouden kan worden. Mocht het zover komen dat krijgt hij een advocaat toegewezen en een bezoek van de reclassering.
Indien er meer tijd nodig is zou de inverzekeringstelling nog eens met 3 x 24 uur verlengd kunnen worden maar de ervaring leert dat als het alleen bij deze inbraak blijft de eerste termijn van 3 x 24 uur voldoende is.