Opgepakt wegens inbraak!? HELP!

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast TS
Infopolitie Gast

Opgepakt wegens inbraak!? HELP!

Ongelezen bericht door Gast »

Vannacht werd ik wakker gebeld. Het was mijn vriend (44) die vertelde dat hij was opgepakt wegens inbraak. Dit had ik nooit achter hem gezocht! Ik weet alleen dat hij in Apeldoorn zit maar meer weet ik niet.

Ik weet niet wat ik moet doen! HELP!
PJ TS
Infopolitie Gast

Re: Opgepakt wegens inbraak!? HELP!

Ongelezen bericht door PJ »

Gast schreef:Vannacht werd ik wakker gebeld. Het was mijn vriend (44) die vertelde dat hij was opgepakt wegens inbraak. Dit had ik nooit achter hem gezocht! Ik weet alleen dat hij in Apeldoorn zit maar meer weet ik niet.

Helaas kan jij niet veel doen. Wil je weten waar hij vast zit en wanneer hij eventueel vrij komt dan kun je contact opnemen met de politie.

Hij zal een advocaat toe gewezen krijgen als hij langer vast moet zitten.
Gast TS
Infopolitie Gast

Re: Opgepakt wegens inbraak!? HELP!

Ongelezen bericht door Gast »

PJ schreef:
Gast schreef:Vannacht werd ik wakker gebeld. Het was mijn vriend (44) die vertelde dat hij was opgepakt wegens inbraak. Dit had ik nooit achter hem gezocht! Ik weet alleen dat hij in Apeldoorn zit maar meer weet ik niet.

Hellaas kan jij niet veel doen. Wil je weten waar hij vast zit en wanneer hij eventueel vrij komt dan kan je contact opnemen met de politie.

Hij zal een advocaat toe gewezen krijgen als hij langer vast moet zitten.
Okee, dankjewel. Ik denk dat ik bel naar het bureau... Kijken of zij mij iets kunnen vertellen.

DANKJEWEL!
Krabsalade
Gewaardeerd lid
Agent
Hoofdinspecteur
Roepnaam: Koen
Geslacht:
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door Krabsalade »

In ieder geval veel sterkte ermee. Ik kan me voorstellen dat dit absoluut een vervelende situatie is. Dus nogmaals sterkte!
Even the smallest person can change the course of the future!
Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

Dat is inderdaad een heel vervelende situatie zeg.... Kan me voorstellen dat je even niet weet waar je het zoeken moet.

Heeft hij gewoon een baan? En zoja, wat is hij van beroep? Ik bedoel overigens niets met deze vraag, maar probeer me een beeld te vormen van de persoon.

Sterkte ermee!
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

Zoals ook al in een topic van gisteren werd vermeld kunnen er geen uitspraken gedaan worden over strafmaten e.d.

Even simpel de procedure van dit moment:

Hij is aangehouden in de nacht. Zal na verhoor heengezonden kunnen worden. Reken dus in de loop van de middag.

Indien de politie meer tijd nodig heeft om duidelijkheid te krijgen of denkt dat hij meer op zijn kerfstok heeft, gaat hij inverzekering. Betekent dat hij 3 x 24 uur vastgehouden kan worden. Mocht het zover komen dat krijgt hij een advocaat toegewezen en een bezoek van de reclassering.

Indien er meer tijd nodig is zou de inverzekeringstelling nog eens met 3 x 24 uur verlengd kunnen worden maar de ervaring leert dat als het alleen bij deze inbraak blijft de eerste termijn van 3 x 24 uur voldoende is.
Gesloten