fouillering
Moderator: Moderatorteam
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
het is gewoon zo Julio dat sommigen er wel problemen mee hebben. ik zou bijvoorbeeld ook niet in mijn tas laten kijken. ben geen verdachte en wil me dus ook niet als zodanig laten behandelen. mijn tas is mijn privezaak en dat gaat niemand wat aan. dan bellen ze de collega's maar en dan zullen ze van mij verdachte moeten zien te maken......Julio schreef:Formulering is misschien wat onhandig, maar wat ik wilde zeggen is, dat als ik niks gedaan heb, ik ook geen reden heb waarom er niet in me tas gekeken mag worden.
Ik heb niks gedaan, dus heb ik ook niks te verbergen.
-
Roland TS
- Infopolitie Gast
En hoewel iemand vrij snel een verdachte wordt, zie ik het op grond van de weigering alleen echt niet gebeuren. Mochten er meer feiten of omstandigheden zijn, ala.Walter schreef:het is gewoon zo Julio dat sommigen er wel problemen mee hebben. ik zou bijvoorbeeld ook niet in mijn tas laten kijken. ben geen verdachte en wil me dus ook niet als zodanig laten behandelen. mijn tas is mijn privezaak en dat gaat niemand wat aan. dan bellen ze de collega's maar en dan zullen ze van mij verdachte moeten zien te maken......Julio schreef:Formulering is misschien wat onhandig, maar wat ik wilde zeggen is, dat als ik niks gedaan heb, ik ook geen reden heb waarom er niet in me tas gekeken mag worden.
Ik heb niks gedaan, dus heb ik ook niks te verbergen.
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
Dus je wilt je collega's erbij halen, die eigenlijk voor niks komen, en zo weer 'tijdverlies' hebben.Walter schreef: het is gewoon zo Julio dat sommigen er wel problemen mee hebben. ik zou bijvoorbeeld ook niet in mijn tas laten kijken. ben geen verdachte en wil me dus ook niet als zodanig laten behandelen. mijn tas is mijn privezaak en dat gaat niemand wat aan. dan bellen ze de collega's maar en dan zullen ze van mij verdachte moeten zien te maken......
Tas controleren zou 30 seconden duren misschien??
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
Dat heet principes Julio. Klinkt arrogant, maar zo is het in dit geval wel.Julio schreef:Dus je wilt je collega's erbij halen, die eigenlijk voor niks komen, en zo weer 'tijdverlies' hebben.Walter schreef: het is gewoon zo Julio dat sommigen er wel problemen mee hebben. ik zou bijvoorbeeld ook niet in mijn tas laten kijken. ben geen verdachte en wil me dus ook niet als zodanig laten behandelen. mijn tas is mijn privezaak en dat gaat niemand wat aan. dan bellen ze de collega's maar en dan zullen ze van mij verdachte moeten zien te maken......
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
Het grootste deel van de supermarkten kent geen detectiepoortjes, camera's en/of beveiligingspersoneel. Vooral kassamedewerkers (waaronder ik) moeten dus goed opletten. Tassencontrole is iets wat vaak genoeg gedaan wordt en in de 6 jaar dat ik er werk, is het pas één keer voorgekomen dat een klant het weigerde, maar vervolgens wel het toeliet aan de baas. De kans overigens dat gestolen goederen zich onder kleding bevinden, lijkt overigens veel groter dan dat de spullen in een tas zitten.
-
Roland TS
- Infopolitie Gast
MarcH, je werkt zeker bij de Aldi? 
Maar goed, detectiepoortjes die af gaan alleen lijken mij inderdaad ook niet voldooende.
Ik zal het je nog sterker vertellen, ik zou de politie niet eens afwachten en gewoon mijn weg vervolgen. Beveiliger deelt me mee dat hij me dan aanhoudt? Prima, deel ik hem wel mede dat ik in dat geval aangifte zal doen. Dat is namelijk gewoon wederrechtelijke vrijheidsberoving.
Beveiligers weten dat dondersgoed hoor en ze zullen het dus wel uit hun hoofd laten.
Gevolg zal dan mogelijk een winkelverbod zijn. Neem ik voor lief. Super- en bouwmarkten zat.
Maar goed, detectiepoortjes die af gaan alleen lijken mij inderdaad ook niet voldooende.
De winkelier haalt de politie er eventueel uiteindelijk bij, niet Walter, ik of wie dan ook.Dus je wilt je collega's erbij halen, die eigenlijk voor niks komen, en zo weer 'tijdverlies' hebben.
Ik zal het je nog sterker vertellen, ik zou de politie niet eens afwachten en gewoon mijn weg vervolgen. Beveiliger deelt me mee dat hij me dan aanhoudt? Prima, deel ik hem wel mede dat ik in dat geval aangifte zal doen. Dat is namelijk gewoon wederrechtelijke vrijheidsberoving.
Beveiligers weten dat dondersgoed hoor en ze zullen het dus wel uit hun hoofd laten.
Gevolg zal dan mogelijk een winkelverbod zijn. Neem ik voor lief. Super- en bouwmarkten zat.
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
Kijk...dat noem ik nou stijl en ballen hebben...Roland schreef:MarcH, je werkt zeker bij de Aldi?
De winkelier haalt de politie er eventueel uiteindelijk bij, niet Walter, ik of wie dan ook.Dus je wilt je collega's erbij halen, die eigenlijk voor niks komen, en zo weer 'tijdverlies' hebben.
Nee, bij Albert HeijnRoland schreef:MarcH, je werkt zeker bij de Aldi?
Maar wat betreft de aanhouding is het standaardprocedure in supermarkten zonder beveiligingsmedewerkers dat een van de leden van het kader een verdachte meedeelt dat deze op dat moment is aangehouden en de politie wordt gebeld. Kaderlid gaat samen met ander personeelslid en verdachte op een kantoor wachten op de politie. Vervolgens wordt deze overgedragen aan de politie. Deze procedure is juridisch toegestaan.
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
Albert Heijn....had je nou niet hier moeten noemen als het gaat om aanhouden van winkeldieven...MarcH schreef:Nee, bij Albert HeijnRoland schreef:MarcH, je werkt zeker bij de Aldi?![]()
Maar wat betreft de aanhouding is het standaardprocedure in supermarkten zonder beveiligingsmedewerkers dat een van de leden van het kader een verdachte meedeelt dat deze op dat moment is aangehouden en de politie wordt gebeld. Kaderlid gaat samen met ander personeelslid en verdachte op een kantoor wachten op de politie. Vervolgens wordt deze overgedragen aan de politie. Deze procedure is juridisch toegestaan.