Rijden onder invloed

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Onyx TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Onyx »

Ik zie hier opeens een heleboel tabelletjes voorbij flitsen en was nu ook benieuwd.
Kan iemand mij vertellen wat de kosten gaan worden voor 2e maal weigeren??
Bedoel dus, iemand is aangehouden geweest (zeg: 2 maanden terug) en wordt vervolgens weer aangehouden (bv. gisteren) en weigert wederom alle medewerking.
Rijbewijs is uiteraard wederom ingevorderd maar wat zullen de kosten van de boete en bv. de EMA worden? :scratch:
TheLightEd TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door TheLightEd »

Je komt elke keer een schijf hoger te zitten. Ik heb de tabellen echter niet thuis liggen en kan je er niet eerder dan zaterdag antwoord op geven (misschien heeft iemand die tabellen ergens).

Weigering 1 x is uit het hoofd 1000 euro bekeuring, 2 weken voorwaardelijke detentie en een ontzegging van 12 maanden (deel onvoorwaardelijk, deel voorwaardelijk volgens mij)

een tweede weigering levert Detentie op van 2 weken, onvoorwaardelijk! en een hogere geldboete met de daarbijomende ontzegging (geheel onvoorwaardelijk).

Pin me er niet op vast, het is uit t hoofd.

EMA kan men maar 1 maal doorlopen, deze kost ruim 500 euro op t moment. Een tweede keer wordt gekeken naar de geschiktheid en in dit geval vermoed ik dat het rijbewijs wel een geschorst kan worden danwel ongeldig verklaard wordt.

Ik zal je zaterdag het exacte antwoord geven, mits iemand me niet voor is natuurlijk ;)
TheLightEd TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door TheLightEd »

Ik moest net even een tuintafel ophalen toen ik mijn collega's tegenkwam. Ze waren op zoek naar een man en ik kreeg het signalement. Nog geen minuut later zag ik em fietsen zodat de collega's hem konden aanhouden.

Met andere woorden, ik kom net van het bureau en kon de tabel meteen meenemen :)

Weigering nummer 1:

deze kan in 2 categorien vallen (als er geen recidive is binnen 5 jaar!), namelijk

1..........850 euro, OBM 9 maanden onvoorwaardelijk

of

2..........1000 euro, OBM 9 maanden onvoorwaardelijk en gevangenisstraf 14 dagen voorwaardelijk

De tweede keer, weigering nummer 2, komt hij een niveau hoger. Dus als hij begon in 1, komt hij nu in 2, als hij begon in 2, komt hij nu in:

3..........2 weken gevangenisstraf onvoorwaardelijk, OBM 12 mnd onvoorw. Er staat geen boetebedrag bij, deze moet ik je schuldig blijven).

Hoop dat je hier iets mee kan :)
Onyx TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Onyx »

Zo, dat zijn "nare" bedragen en voorwaarden, daar gaat je vakantiegeld!!
"Casusje" is een zaak die ik aan de hand heb gehad en aangezien verdachte alle medewerking weigerde was ik zeer benieuwd wat dit nu ging opleveren (behalve wat extra papierwerk voor mij.. :lol: )

Gezien de tussenliggende tijd zullen beide zaken wel in 1 x behandeld worden, dus ben benieuwd!!

Tnx voor de snelle service! 8)
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Onyx schreef:behalve wat extra papierwerk voor mij.. :lol: )
Juist de weigeraars zijn qua schriftelijk werk de gemakkelijksten. Een paar kruisjes, wat gegevens, een verklaring, paar bijlagen en klaar.
Lisa TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Lisa »

Hallo allemaal,

Ik had niet verwacht dat ik zo veel reacties zou krijgen maar in ieder geval allemaal bedankt. Het was de eerste keer dus ik kan een bekeuring verwachten van ongeveer 500 euro dan weet ik dat.

Ik heb zeker wel geleerd, en zal zeker niet meer drinken en rijden want dat is me niet zo goed bevallen. Dit keer heb ik geluk gehad maar wie weet of dat de volgende keer ook zo is?

In ieder geval bedankt,

Groet Lisa
Gesloten