fouillering

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Thijs schreef:Fouilleren mag sowieso niet gebeuren door een beveiliger. Visitatie mag indien dat voor het betreden van het gebouw duidelijk is aangegeven.
Visitatie houdt in onderzoek in bagage en laadruimte(s). Zo is het mij geleerd in ieder geval.
Ga je wel eens naar een disco, of naar een voetbalwedstrijd ? Daar wordt iedereen gefouilleerd door een beveiliger (met zo'n V op de borst...:-D)

...en visiteren houdt een tikkie meer in dan alleen bagage en laadruimte, en dat mag dan weer NIET door een beveiliger..... :wink:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

..::Frans::.. schreef:...en visiteren houdt een tikkie meer in dan alleen bagage en laadruimte, en dat mag dan weer NIET door een beveiliger..... :wink:
door wie dan wel? jaren en jaren geleden tijdens een vakantiebaantje bij appie h (distributiecentrum) gebeurde het toch echt door van die pikkies van (toen nog) Randon. als je niet meewerkte kon je wieberen want dan zou je wat te verbergen hebben. kortom, heb er 1 dag gewerkt EN HAD NIKS TE VERBERGEN
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Walter schreef:
..::Frans::.. schreef:...en visiteren houdt een tikkie meer in dan alleen bagage en laadruimte, en dat mag dan weer NIET door een beveiliger..... :wink:
door wie dan wel? jaren en jaren geleden tijdens een vakantiebaantje bij appie h (distributiecentrum) gebeurde het toch echt door van die pikkies van (toen nog) Randon. als je niet meewerkte kon je wieberen want dan zou je wat te verbergen hebben. kortom, heb er 1 dag gewerkt EN HAD NIKS TE VERBERGEN
Je bedoelt dat men heeft gekeken in je laadruimten en je auto, en als je dat dan enkel onder visitatie wilt verstaan heb je gelijk, maar dat hoef ik jou toch niet uit te leggen walter ???
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

yep......
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Je bedoelt nu op het visiteren door een opsporingsambtenaar begrijp ik eruit ?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Ik weet niet beter dan dat 'echt' visiteren, alleen maar door een dokter gedaan mag worden... :wink:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

Gaat U even door de knieen alstublieft?!
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

..::Frans::.. schreef:
Thijs schreef:Fouilleren mag sowieso niet gebeuren door een beveiliger. Visitatie mag indien dat voor het betreden van het gebouw duidelijk is aangegeven.
Visitatie houdt in onderzoek in bagage en laadruimte(s). Zo is het mij geleerd in ieder geval.
Ga je wel eens naar een disco, of naar een voetbalwedstrijd ? Daar wordt iedereen gefouilleerd door een beveiliger (met zo'n V op de borst...:-D)

...en visiteren houdt een tikkie meer in dan alleen bagage en laadruimte, en dat mag dan weer NIET door een beveiliger..... :wink:
Ik ben zelf op het moment beveiliger (stage) 8) maar ik moet zeggen dat ik het fout had over fouilleren want dat mag wel wanneer het in de huisregels staat. Ik denk dat ik verder dan praat over de "nep" visitatie ofzo :P want ons wordt duidelijk geleerd dat visitatie inhoudt dat je iemands bagage en/of laadruimte controleerd. De visitatie die ik bedoel mag wel door een beveiliger. Ik bedoel dan wel een beveiliger die het vanuit de huisregels doet en dus bevoegd is om dat te doen. Niet strafrechtelijk dus :wink:
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Ik blijf me afvragen in hoeverre een beveiliger bevoegd kan zijn. (voor mij eigenlijk geen vraag)

Als een dergelijke regeling omschreven staat in een huishoudelijk regelement dan kan ik me voorstellen dat weigering een probleem voor de betrokkene kan opleveren maar niemand zal hem kunnen dwingen om er aan mee te werken omdat er geen geen bevoegdheid toe is.

Voor opsporingsambtenaren geldt ook dat zij pas een onderzoek aan de kleding mogen uitvoeren als er aan bepaalde eisen is voldaan. Zij mogen dus ook niet te pas en te onpas dergelijke onderzoeken uitvoeren.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
spinnies TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door spinnies »

Een beveiliger kan bevoegd zijn voor fouileren. Zie bij evenementen. Dit moet wel van tevoren worden aangegeven dat dit kan gebeuren en men moet en men moet er vanaf kunnen zien. Men kan dan geweigerd worden tot het evenement. Visiteren is controle op meegebrachte spullen inclusief de kofferruimte van de auto. Alleen moet deze door de eigenaar zelf geopend worden, wat ook geldt voor de tassen en jassen. Weigert iemand dit kan hem de toegang worden ontzegt. Bij verlaten van terrein/pand kan men fouilleren en visiteren ook niet verplichten. Men kan wel de volgende keer worden geweigerd. Bij weigering van personeel bij een bedrijf kan er beschreven staan dat deze ontslag kan krijgen bij weigering.
Beamer TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Beamer »

Dit soort vormen van onderzoek aan de kleding in een bedrijf of als bezoeker van een bedrijf, heeft niets met strafvorderlijk optreden (of opsporen) te maken. De basis daarvan is puur civielrechtelijk, zoals in een van de eerste antwoorden al is aangegeven: als het voor de werknemer is vastgelegd in een contract, dat ook door hem is ondertekend of zelfs als er sprake is van een mondelinge overeenkomst daartoe, dan mag er onderzoek aan de kleding worden gedaan.
Je kunt je dan ook voorstellen dat in deze overeenkomst is opgenomen dat het onderzoek door een van de bedrijfbeveiligers wordt uitgevoerd.
Als dat zo is, is er niets onrechtmatigs aan... 8) 8) 8)
Krabsalade
Gewaardeerd lid
Agent
Hoofdinspecteur
Roepnaam: Koen
Geslacht:
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door Krabsalade »

Berry schreef:jah inderdaad ik dacht ook dat t alleen bij tassen controle zow was . fouilleren vind ik wel erg ver gaan. maarja
Ik vind het helemaal niet te ver gaan. Als je weet wat er zoal door medewerkers wordt meegegapt dan kan je dit de werkgever toch echt niet kwalijk gaan nemen.
Even the smallest person can change the course of the future!
Gesloten