maximum snelheid touringcars
Moderator: Moderatorteam
-
Bert TS
- Infopolitie Gast
- olle-griese
- Roepnaam: Peter
- Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
- Geslacht:
- Leeftijd: 68
-
Beamer TS
- Infopolitie Gast
Ja, maar als je doorklikt op de formulieren, zul je zien dat een aantal vragen van de vraagsteller wel worden beantwoord:Bert schreef:Maar ik zie geen echt concrete zaken. Er staat wel dat er op bandenprofiel, remmen, dragvermogen enzo gelet wordt. Maar wat de eisen daarvan zijn kan ik niet terugvinden. Het enige controleerbare zijn de staanplaatsen die er niet in mogen "zitten".
- er wordt een minimumprofieldiepte van 1,6 mm gehanteerd, die over de gehele breedte van het loopvlak en over de gehele omtrek van de band aanwezig moet zijn;
- de in aanmerking komende motorvoertuigen moeten afzonderlijk door de RDW zijn gekeurd;
- er wordt een aantekening in het kenteken gesteld (de 'Tempo 100' vermelding);
- er is geen sprake van dat er speciale banden moeten zijn gemonteerd.
Zo kom je al een heel eind, dacht ik.
-
Huge Rademaker TS
- Infopolitie Gast
Ik heb nogal wat los gemaakt met mijn vraag...
Inderdaad, de link naar de site van het RDW geeft voldoende antwoord op mijn vraag. Met name het gestelde dat als de bus al T 100 gekeurd is voor Duitsland, dat - tijdens de conversieperiode - men in Nederland óók 100 km/h mag rijden. (Hoelang die periode duurt, staat er niet bij.)
bedankt voor alle reacties!
groeten,
Huge
Inderdaad, de link naar de site van het RDW geeft voldoende antwoord op mijn vraag. Met name het gestelde dat als de bus al T 100 gekeurd is voor Duitsland, dat - tijdens de conversieperiode - men in Nederland óók 100 km/h mag rijden. (Hoelang die periode duurt, staat er niet bij.)
bedankt voor alle reacties!
groeten,
Huge