laser

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
math TS
Infopolitie Gast

laser

Ongelezen bericht door math »

Nadat ik door een politieagent werd gelaserd en vervolgens een stopteken kreeg i.v.m. 13 km te hard gereden te hebben, vroeg ik hem beleefd of ik dat mocht zien of ik wel te hard hard gereden. Dit werd geweigerd met de woorden : Dat is nu te laat want er zijn reeds twee man na u gelaserd. Kan ik dit nog aanvechten?
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Nope. U zult hem op zijn woord moeten geloven. Zijn woord is overigens bekrachtigd door een door hem afgelegde ambtseed.

Wedden dat die politieman zijn pet niet aan de kapstok wil zien hangen vanwege een snelheidsovertreding waarover hij gelogen zou hebben?
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

en het klopt ook wat hij zegt. Alleen de laatste blijft er nog instaan.
Als er dus al twee na zijn gekomen staat de snelheid niet meer in een geheugen ofzo.
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

gvdbor schreef:Als er dus al twee na zijn gekomen staat de snelheid niet meer in een geheugen ofzo.
Althans van het apparaat. :D
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

Ook al heeft de agent geen meetapparatuur, dan mag hij op basis van zijn bevindingen iemand die te hard rijdt bekeuren.
Copper TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Copper »

Ook al heeft de agent geen meetapparatuur, dan mag hij op basis van zijn bevindingen iemand die te hard rijdt bekeuren.
UHM?????Hoe doen we dat?
Bert TS
Infopolitie Gast

Bij mijn weten heeft een politieauto ook een snelheidsmeter. Of niet ?
TheLightEd TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door TheLightEd »

Er zijn inderdaad veroordelingen geweest puur op het gehoor van een verbalisant. Dit was bij uitzondering, lijkt me niet handig om alleen op gehoor te doen tijdens een snelheidscontrole en de laser niet mee te nemen ;)
Copper TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Copper »

Bert, nu zeg je dat we een snelheidsmeter hebben en dat is heel wat anders dan alleen onze bevindingen. Een snelheidsmeter is toch ook een soort apparatuur en voor de surveillance dienst de meest gebruikte manier om de snelheid van andere wegebrukers vast te stellen!
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Volgens mij is het zo dat er wel eens geschreven is op de waarneming van de verbalisant die de snelheid schatte. Mij staat bij dat dit hier ook wel eens besproken is.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Ik heb het weleens gedaan. Schatte iemand op 100 door de bebouwde kom. Heb hem opgeschreven voor 80, nooit meer wat van gehoord.
Bert TS
Infopolitie Gast

Copper schreef:Bert, nu zeg je dat we een snelheidsmeter hebben en dat is heel wat anders dan alleen onze bevindingen. Een snelheidsmeter is toch ook een soort apparatuur en voor de surveillance dienst de meest gebruikte manier om de snelheid van andere wegebrukers vast te stellen!
Er werd in eerste instantie gevraagd of het geldig was iemand voor snelheid te bekeuren zonder "bewijs". Dus daar valt de snelheidsmeter dan ook onder.
TheLightEd TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door TheLightEd »

Volgens mij hebben wij een afspraak met het OM dat je 10% correctie op de teller van een ongeijkt voertuig mag aanhouden als de bekeuringssnelheid. Dus ook een meting met je eigen voertuig!
Gesloten